Strona 1 z 1
Nie wiesz jaki masz silnik? Ile koni? Jaki mode? Kliknij...
: 12 maja śr, 2004 5:20 pm
autor: Para
: 12 maja śr, 2004 5:40 pm
autor: cat
Gooood, Para, gdzieżeś wykopał takie informacje?
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
: 12 maja śr, 2004 9:37 pm
autor: Rychu
Niestety nie obejmuje Pugow po `90 roku
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
: 12 maja śr, 2004 10:08 pm
autor: ariel
dokładnie... mojego też tam nie ma
![Confused :?](./images/smilies/huh.gif)
: 12 maja śr, 2004 10:38 pm
autor: Para
no ciężko jest wszystkich zadowolić
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
: 13 maja czw, 2004 6:22 pm
autor: simonszop
oczywiscie mojego 1,9 diesel (z 1990 roku!) tez nie ma...
no coz..
moze ktos kiedys wrzuci go chociaz do dzialu "wersje" na stronie klubu..
: 13 maja czw, 2004 6:30 pm
autor: cat
A wiesz może co dokładnie mówią oznaczenia modeli typu: XE, GL, XR (domyślam się, że R=Rich - jak w Renault)?
: 13 maja czw, 2004 6:50 pm
autor: Ninja
Juz kiedys cos o tych wersjach bylo mowione chyba. X to 3-drzwiowy, G 5-drzwiowy, L - nizsze wyposarzenie, R- lepsze wyposazenie (Richie Rich
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
), D - diesel, i jeszcze bylo kilka innych ale juz nie pamietam
: 19 maja śr, 2004 10:59 am
autor: bipi
skoro mam na klapie XL, w dowodzie rejestracyjnym 1360 cm3 i jest z listopada 1988 to niby ile mam koni?? mam jakiś unikat??
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
: 19 maja śr, 2004 11:01 am
autor: Para
było pełno XL i XRów. z różnymi pojemnościami. dowiesz sie więcej jak sprawdzisz symbole silnika
: 19 maja śr, 2004 5:55 pm
autor: Ninja
Dokladnie, Para dobrze gada, znaczek na klapie to nie wszystko, trzeba oznaczenia silnika rozgryzc.
: 23 maja ndz, 2004 12:47 pm
autor: kes19690
A gdzie sprawdzić symbole silnika
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
: 23 maja ndz, 2004 2:28 pm
autor: Ninja
Poczytaj ten topic:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=590
Tam byla dyskusja o tabliczkach i oznaczeniach.
Generalnie tabelka ktora Para zarzucil jest fajna bo mozna zidentyfikowac dane silnika, ale pod warunkiem
ze znasz jego symbol.
Tabliczka, ktora znajduje sie na bloku silnika ma zupelnie inne oznaczenia, do ktorych trzeba miec oddzielne katalogi. Te oznaczenia dopiero pozwalaja na okreslenie symbolu silnika i dopiero wtedy mozna zajrzec do tabelki w tym topicu czy w ksiazce Etzolda i cieszyc sie ze w koncu znamy parametry naszej furki.
Jeszcze raz powtarzam, na czarnej tabliczce umieszczonej na bloku silnika
nie ma oznaczen typu XU9JA czy XUD7 czy TU3CP czy jakie tam jeszcze te silniki byly. Tam sa zupelnie inne, wewnetrzne oznaczenia, ktore trzeba dodatkowo rozszyfrowywac.
Wiec jezeli ktos nie ma pojecia jaki ma silnik, to do jego identyfikacji tabelka Etzolda lub ta, ktora zaserwowal Para jest bezuzyteczna.
Oczywiscie, jak ktos sie zna to moze sobie zidentyfikowac silnik na podstawie jego cech (np. usytuowanie bloku w komorze - XY i XW roznily sie pod tym wzgledem od XU i TU, albo sposob zasilania - wtrysk czy gaznik i jakiego dokladnie typu tenze gaznik czy wryska sa itd. itp.).