Strona 1 z 1

Stożek.....kilka pytań

: 16 maja ndz, 2004 7:07 pm
autor: BubuPN
Mam parę pytań, zwłaszcza do tych, którzy jeżdżą ze stożkami. Jakie byście najbardziej polecili? Jaki musi być rozmiar pierścienia montażowego (czy jakoś tak to się nazywa)? No i wreszcie jaką najlepiej zastosować wielkość stożka?

Re: Stożek.....kilka pytań

: 17 maja pn, 2004 1:12 pm
autor: Piweł
BubuPN pisze:Mam parę pytań, zwłaszcza do tych, którzy jeżdżą ze stożkami. Jakie byście najbardziej polecili? Jaki musi być rozmiar pierścienia montażowego (czy jakoś tak to się nazywa)? No i wreszcie jaką najlepiej zastosować wielkość stożka?
ad. 1. Czerwone. Czerwone zawsze są najszybsze :wink:
ad. 2. To zależy kto jakiego pierścienia potrzebuje (niektórzy mają "większy problem" niż inni :lol: )

A teraz na poważnie: podejrzewam że wszystkie dostępne "cywilnie" stożki są mniej więcej tak samo dobre. W Polsce bardzo popularne są K&N (gwarancja na 1.000.000 mil :lol: ; cena :shock: ) oraz JR (tak samo dobre IMHO jak powyższe a dużo tańsze). Pugi WRC jeżdżą natomiast na Green'ach :wink: . Średnica montażowa zależy jak sądzę tylko od średnicy rury, na którą chcesz stożek zamontować (czyli najczęściej od średnicy dalszej części dolotu). Tu nie ma co przesadzać. Wielkość stożka powinna być taka, żeby powierzchnia filtrowania była mniej więcej zbliżona do seryjnego filtra z małą odchyłką in plus(czyli w ramach ćwiczenia umysłowego trzeba sobie przypomnieć wzory z 2. klasy liceum na pole pow. bocznej stożka, ewentualnie walca :P ).

Poza tym w silniku ważna jest jeszcze długość i pojemność całego dolotu, która przy używaniu stożka może się zmienić (np. nie zawsze stożek "działa" po zamontowaniu w miejsce filtra oryginalnego). Niestety tu nie ma gotowych przepisów i trzeba to raczej sprawdzać doświadczalnie (jest tylko jedna generalna zasada - stożek musi zasysać zimne powietrze). Często natomiast okazuje się że ilość miejsca pod maską wyklucza zrobienie dobrego dolotu :x .

Pozdr
Piweł

: 17 maja pn, 2004 1:40 pm
autor: BubuPN
no ja na szczęście mam troszkę miejsca żeby ten stożek wygodnie usadowić, natomiast mam pytanie o co chodzi ze zmianą pojemności dolotu?? co to daje? co zmienia? czy powoduje jakieś anomalie w działaniu silnika?

: 17 maja pn, 2004 3:48 pm
autor: Archenar
niedawno skończyłem moje przygody z dolotem i stożkami, które ze względu na LPG okazały się bezowocne..trudno jest zaprojektować w 205-tce doby dolot do jazdy cywilnej gdyż ograniczona ilośc miejsca i chęć uzyskania lepszych parametrów nie ida w parze (bez aluzji do naszego "Pary' :) ) ..moim zdaniem najlepszym i najmniej skomplikowanym sposobem poprawy tego fragmentu silnika jest orginalnych rozmiarów co normalny filtr wkładka sportowa..jest ona wykonana z tych samych materiałów co stożek a nie ingeruje tak mocno w parametry fizyczne dolotu..pozatym szybko i bez wysiłku.. tylko jeszcze nie znalazłem takiej wkładki na rynku :D

: 17 maja pn, 2004 6:05 pm
autor: adidj
a ja widzialem zamiennik z gąbki i siatki aluminiowej po 50-siąt pare zl w norauto i mam cosik takiego u siebie ale musialem ustawiac gaz na nowo

: 17 maja pn, 2004 8:12 pm
autor: Demo84
Archenar pisze:niedawno skończyłem moje przygody z dolotem i stożkami, które ze względu na LPG okazały się bezowocne
Ja mam Filtr stozkowy i instalacje gazowa i wszystko działa bez zarzutu, paradoksalnie trzeba było włozyc stozek bo seryjny filtr nie radził sobie z dostarczeniem odpowiedniej ilosci powietrza po załozenia Gazu !!!!!

: 17 maja pn, 2004 8:14 pm
autor: BubuPN
ja stożek będę zakładał w tym albo w przyszłym tygodniu przy okazji wymiany uszczelki spod głowicy i się okaże jak to będzie działać 8) :lol:

: 17 maja pn, 2004 9:00 pm
autor: Ninja
Mozna zakupic taka sportowa wkladke o jakiej pisze Archenar, ale taka jak do mojego 1.8D kosztuje cos okolo 260pln