Strona 1 z 2

Zalewanie

: 26 maja śr, 2004 11:40 am
autor: robakkk
Witam!
Silnik 1.1 na wtrysku jednopunktowym.
Problem następujący:
przy odpaleniu na zimnym silniku lapie bez problemu,ale zaczyna kopcic z wydechu jakby byl zajechany silnik,tyle ze wyraznie nie przepala mieszanki(zalewa),bo spaliny mimo kata maja wyrazny zapach nieprzepalonej benzyny :evil:
I teraz pytanie-co moze byc tego przyczyna :?:
Od czego zaczac poszukiwania,na co zwrocic uwage :?:
Upraszczajac...madre glowy proszone o diagnoze :!:

: 26 maja śr, 2004 2:29 pm
autor: Kaktus
Sprawdz czujnik temp wody...

W czasie nagrzewania sie silnika, ssanie steruje dodatkowym powietrzem. Jak silnik jest zimny, to dostaje wiecej paliwka i wiecej powietrza, w czasie nagrzewania sie ... silnik dostaje odpowiednio mniej powietrza.... i mniej paliwa.

U ciebie widocznie nagrzewa sie i zawork dodatkowego powietrza nie puszcza juz dodatkowego powietrza, ale czujnik temp wody moze pokazywac ze silnik jest zimny, i wtedy komp bedzie podawal za duzo paliwka.

: 26 maja śr, 2004 6:05 pm
autor: robakkk
Wszystko pieknie,tylko ktory to czujnik,bo w pugu jest ich kilka!!
jeden jest przy termostacie na obudowie,drugi w bloku ponizej aparatu zaplonowego i kolejne dwa w chlodnicy-one raczej odpadaja...chyba :)

: 26 maja śr, 2004 11:39 pm
autor: Kaktus
Hej ten w obudowie termostatu to jest kontrolka temp wody, ten w silniku to jest czujnik temp wody (wazny czujnik wtrysku), te na chlodnicy to sluza do wlaczania sie wentylatora.

Tak wiec sprawdz ten w bloku ponizej apatatu, on jest najwazniejszy.

: 26 maja śr, 2004 11:58 pm
autor: robakkk
A mozna go jakos skontroilowac,czy tylko wymiana??

: 27 maja czw, 2004 12:25 pm
autor: samer
Czujnik chyba nie jest drogi :)

: 27 maja czw, 2004 2:47 pm
autor: robakkk
Wlasnie wrocilem z garazu i ... czujniki w bloku sa dwapraktycznie jeden przy drugim-jeden tylko ze wsowka,a drugi z kostka z dwoma przewodami i dalej nie wiem,ktory wymienic :(

: 27 maja czw, 2004 4:32 pm
autor: Kaktus
Z wsowka to czujnik (katrolka), a ten z kostka to czujnik wtrysku.

Mozna go sprawdzic, elektryk bedzie wiedzial jak, ale trzeba by znac jego dane itp.

: 27 maja czw, 2004 6:20 pm
autor: robakkk
Czy to nie jest przypadkiem czujnik rezystancyjny,ktorego opornosc maleje ze wzrostem temperatury??

: 27 maja czw, 2004 11:25 pm
autor: Kaktus
Mozliwe bardzo :) Ja tam sie nie znam na tym ;)

: 01 cze wt, 2004 7:50 am
autor: majpio
i co robakkk znalazłeś przyczyne zalewania?

: 01 cze wt, 2004 9:31 am
autor: Ninja
robakkk pisze:Czy to nie jest przypadkiem czujnik rezystancyjny,ktorego opornosc maleje ze wzrostem temperatury??
Czujniki rezystancyjne (np. platynowe) maja akurat dodatni wspolczynnik temperaturowy (rezystancja rosnie ze wzrostem temperatury) :wink:

: 01 cze wt, 2004 1:30 pm
autor: robakkk
Ninja pisze:Czujniki rezystancyjne (np. platynowe) maja akurat dodatni wspolczynnik temperaturowy (rezystancja rosnie ze wzrostem temperatury) :wink:
...wiec miernik w lape i powinna, powiadasz, rosnac z temperatura??
Znalazlem w Etzholdzie taki wykresik- czy dotyczy on wlasnie tego czujnika??
Etzhold, strona 56 w ksiazce. Jesli to jest wykres dla tego czujnika,to ma on ujemny wspólczynnik temperaturowy.

: 01 cze wt, 2004 3:30 pm
autor: Ninja
Owszem ma ujemne, przyznaje Ci racje.
Ale to dla tego ze to nie jest czujnik rezystancyjny tylko termistor typu NTC (od czujnika rezystancyjnego rozni sie tym ze nie jest z czystego metalu tylko z polprzewodnika, taki nieliniowy rezystor moznaby rzec :wink: ).

Poprostu nie wiedzialem ze w pugu jest termistor NTC, wiec masz racje jesli chodzi o jego ujemny wspolczynnik temperaturowy.

To nie zmienia faktu ze przetworniki rezystancyjne (klasyczne, z czystego metalu, z reguly platyna) maja wspolczynnik dodatni :wink:

Co do Twojego problemu to moze powinienes sprobowac go sprawdzic tak jak radza w ksiazce Etzolda. Woda, termometr, omomierz i badac.
Moze to wlasnie czujnik jest do wymiany.

: 01 cze wt, 2004 11:35 pm
autor: robakkk
Ninja pisze: ...to nie jest czujnik rezystancyjny tylko termistor typu NTC (od czujnika rezystancyjnego rozni sie tym ze nie jest z czystego metalu tylko z polprzewodnika, taki nieliniowy rezystor moznaby rzec :wink: )
Hmm :oops: Moja wiedza niestety nie jest az tak gleboka, wiec blednie przypuszczalem, ze to czujnik rezystancyjny :(
Dzieki wielkie za info i cenne informacje.
A co do czujnika/termistora NTC- nie bede go raczej szczegolnie meczyl...mam zamiar w wolnej chwili wziasc miernik w lape i sprawdzic wskazania na "zimnym" silniku(po dlugim postoju) i ten sam manewr na silniku rozgrzanym.
Mysle,ze taki pomiar powinien dac odpowiedz,czy przyczyna jest wlasnie ta,czy moze jakas inna.
Jeszcze raz dzieki- dobre vel. fachowe informacje sa obecnie w cenie :idea: