Strona 1 z 2

kąt wyprzedzania zapłonu

: 06 cze ndz, 2004 9:34 am
autor: Archenar
mam instalację LPG i przeglądając strony na ten temat, znalazłem info iż przestawienie kąta wyprzedzania zapłonu (a dokładnie opóźnienie) powoduje lepsze osiągi przy mniejszym spalaniu..w związku z tym w którą stronę należy kręcić rozdzielaczem zapłonu by uzyskać owo "opóźnienie" ???

: 06 cze ndz, 2004 2:10 pm
autor: marecki
ja Ci nie odpowiem na to pytanie,ale jestem tym samy zainteresowany.A jestes o krok do przodu, bo-wiesz czym krecic. Powiedz cos wiecej?co musiales wyjac(aparat pewnie) i co dalej z nim?

: 06 cze ndz, 2004 11:00 pm
autor: Archenar
jeszcze nic nie wyjmowałem..narazie analizuję temat teoretycznie..z aparatem nie mam problemu (wystarczy poluzować trzy śruby 10-ki i można nim kręcić w lewo lub prawo), lecz warto zaznaczyć wpierw początkowe położenie..spróbuję poeksperymentować w wtorek i dam znać..

: 03 sie wt, 2004 5:08 am
autor: sisi1
a czy ktoś wie jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu w sil 1.1

: 03 sie wt, 2004 7:56 am
autor: Mav309
kierunek obrotu mozna zmieniac na sluch, silnik powinien na jalowych troszeczke podniesc obroty jak wyprzedzasz zaplon.
W gti aparat zaplonowy obracasz w kierunku grodzi. Jesli twoj silnik kreci sie w tą sama strone to tak samo przestawiasz zaplon...

: 03 sie wt, 2004 12:24 pm
autor: Piweł
A poza tym nawiasem mówiąc to lepsze osiągi daje przyspieszenie, a nie opóźnienie zapłonu (a jak to się robi w GTi napisał Mav powyżej). Generalna zasada jest taka, że w celu przyspieszenia (zwiększenia wyprzedzenia) zapłonu należy kręcić aparatem w kierunku przeciwnym do obrotów silnika.

Pozdro
Piweł

: 08 sie ndz, 2004 3:20 pm
autor: sisi1
Kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku TU 1.1 wynosi 8 stopni,ale jezeli to gazownik należy zmienić na 9 stopni poprawi to jego prace,będzie bardizej dynamiczny Jak to gazownik to trzymaj się bardziej 9,5 niż 8,5.

: 10 sie wt, 2004 6:11 pm
autor: NMike
A jak się mierzy ten kąt??
Skąd mam wiedzieć, że jest 8, a skąd, że jest 1 :mrgreen: :?:

: 10 sie wt, 2004 11:43 pm
autor: Kaktus
Sa specjalne urzadzenia :)

: 12 sie czw, 2004 10:36 am
autor: BRZYDAK
a czy nie lepiej ustawic na lampe ???? i delikatniw przyspieszyc ??

: 12 sie czw, 2004 11:43 am
autor: NMike
A czy wiecie jak dokładnie korzystać z testera ciśnienia sprężania w cylindrze :?:

: 15 sie ndz, 2004 8:40 pm
autor: sisi1
mierzysz w bardzo prosty sposób,jest tam podziałka

: 16 sie pn, 2004 8:46 am
autor: NMike
To jest wiadome, chodzi o bardziej profesjonalne podejście...

: 16 sie pn, 2004 11:21 am
autor: Mav309
co masz na mysli...
Mierzysz sprezanie i wsio...
Mozesz zalozyc biale rekawiczki i zrobic madra mine...bedzie bardziej profesionalnie :D

Sorry ale pug mi wplynal na humor (zlosliwosc? :> )

: 16 sie pn, 2004 11:52 am
autor: majpio
albo ewentualnie włożyć białą koszulę i krawat :lol: