Strona 1 z 1
turbina ?
: 21 cze pn, 2004 12:02 pm
autor: adidj
czy ktos sie orientuje jakie sa koszta takiej turbiny i podstawa
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
gdzie mozna ją kupic
dodatkowo co jeszcze trzeba zakupic aby ja zamontowac dodam ze nie chodzi mi o jakies tam sciganie sie ale poprostu o zwiekszenie mocy (dla mnie to jeszcze zagadka bo nie mialem takiego USTROJSTWA)
: 21 cze pn, 2004 12:44 pm
autor: BubuPN
samochód możesz uturbić w każdej firmie zajmującej się tuningiem mechanicznym lub przygotowywaniem samochodów do rajdów, nie wiem jak wygląda z kosztami, ale już kiedyś w poście na ten temat mówiono, że są spore, bo najpierw trzeba silnik przygotować na przyjęcie turbiny no i później jeszcze jakoś ją zamontować, ogólnie za koszt uturbiania możesz kupić sobie jeszcze jednego puga
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
: 21 cze pn, 2004 12:49 pm
autor: adidj
: 21 cze pn, 2004 12:54 pm
autor: BubuPN
ano niedobrze, też myślałem kiedyś nad turbinką, ale ceny są zabójcze
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
: 21 cze pn, 2004 1:02 pm
autor: adidj
widzialem to foto u globusa wiec tak sobie pomyslalem zeby sie dowiedziec co i jak ale skoro ceny nas zabijają to nie ma sensu sie w to bawic
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
: 21 cze pn, 2004 1:18 pm
autor: Lars
Jest kilka opcji.
Soft turbo - opcja tania (sam robisz w garażu):
Turbawka ze szrotu od jakiegoś diesla (mala) plus regeneracja - ok. 1000 PLN.
Sam przerabiasz kolektor (spawanie w argonie)
Rurki, obejmy, coś sterującego wtryskiem - ok. 1000 PLN.
Zawory uzywane - jak się sprężysz i poganiasz po szrotach to znajdziesz za 200 PLN.
Wystrojenie - niestety, jedziesz do firmy i bulisz od 1200 w górę...
Całość daje Ci BEZPIECZNĄ możliwość zadmuchania 0,3 bara i silniczek powinien wytrzymać bez zmiany dołu.
A opcje pozostałe to przede wszystkim odprężenie silnika i wyważenie układu korbowego a później kompletny kit Turbo (dmuchawka, zawory, kolektor, IC i komp sterujący). Ceny takich zabaw w polskich firmach tuningowych zaczynają się od 8000 PLN i nie mają górnej granicy.
Jak pisali koledzy - lepiej kupić coś innego mocnego
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
: 21 cze pn, 2004 1:38 pm
autor: adidj
no to fakt lepiej kupic cosik mocniejszego
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
no nic tyle czekalem na okazje to i jeszcze poczekam az cosik sie trafi godnego uwagi
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
: 21 cze pn, 2004 11:06 pm
autor: BubuPN
0,3 bara to się chyba nawet nie poczuje
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
: 22 cze wt, 2004 7:44 am
autor: Ninja
A ile ty bys chcial tam wdmuchnac? 3 bary
Jasne ze poczujesz 0,3 bara.
Sprezarki standartowo instalowane w "cywilnych" samochodach przewaznie nie przekraczaja 1 bara, z tego co sie orientuje to jest 0,6 - 0,8 bara.
: 22 cze wt, 2004 10:33 am
autor: Lars
Dokładnie tak jak mówi Ninja. 0,3 bara poczujesz ale moge tylko powiedzieć, że aż kusi, żeby podkręcić... i koło się zamyka...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
: 23 cze śr, 2004 12:04 pm
autor: Demo84
adidj pisze:no to fakt lepiej kupic cosik mocniejszego
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
no nic tyle czekalem na okazje to i jeszcze poczekam az cosik sie trafi godnego uwagi
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
No własnie tak pomyslałem i kupiłem turbine a samochód dostałem gratis, no i wyszło mnie 2 razy taniej jak sama instalacja TURBO, wiec radze poszukać mocnego samochodu niz przerabiać
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Co do cisnienia to mam ustawione 0.9 bara, a max da sie do 1.25 bara.
Chociaz w instalacji soft nie moc jest wazna ale moment obrotowy i np. 0.3 bara dało by sie odczuć w elastyczności i przyspieszeniu.