Strona 1 z 1

turbina ?

: 21 cze pn, 2004 12:02 pm
autor: adidj
czy ktos sie orientuje jakie sa koszta takiej turbiny i podstawa :arrow: gdzie mozna ją kupic :?:
dodatkowo co jeszcze trzeba zakupic aby ja zamontowac dodam ze nie chodzi mi o jakies tam sciganie sie ale poprostu o zwiekszenie mocy (dla mnie to jeszcze zagadka bo nie mialem takiego USTROJSTWA)

: 21 cze pn, 2004 12:44 pm
autor: BubuPN
samochód możesz uturbić w każdej firmie zajmującej się tuningiem mechanicznym lub przygotowywaniem samochodów do rajdów, nie wiem jak wygląda z kosztami, ale już kiedyś w poście na ten temat mówiono, że są spore, bo najpierw trzeba silnik przygotować na przyjęcie turbiny no i później jeszcze jakoś ją zamontować, ogólnie za koszt uturbiania możesz kupić sobie jeszcze jednego puga :wink:

: 21 cze pn, 2004 12:49 pm
autor: adidj
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: niedobrze

: 21 cze pn, 2004 12:54 pm
autor: BubuPN
ano niedobrze, też myślałem kiedyś nad turbinką, ale ceny są zabójcze :cry:

: 21 cze pn, 2004 1:02 pm
autor: adidj
widzialem to foto u globusa wiec tak sobie pomyslalem zeby sie dowiedziec co i jak ale skoro ceny nas zabijają to nie ma sensu sie w to bawic :( :(

: 21 cze pn, 2004 1:18 pm
autor: Lars
Jest kilka opcji.

Soft turbo - opcja tania (sam robisz w garażu):

Turbawka ze szrotu od jakiegoś diesla (mala) plus regeneracja - ok. 1000 PLN.
Sam przerabiasz kolektor (spawanie w argonie)
Rurki, obejmy, coś sterującego wtryskiem - ok. 1000 PLN.
Zawory uzywane - jak się sprężysz i poganiasz po szrotach to znajdziesz za 200 PLN.
Wystrojenie - niestety, jedziesz do firmy i bulisz od 1200 w górę...

Całość daje Ci BEZPIECZNĄ możliwość zadmuchania 0,3 bara i silniczek powinien wytrzymać bez zmiany dołu.

A opcje pozostałe to przede wszystkim odprężenie silnika i wyważenie układu korbowego a później kompletny kit Turbo (dmuchawka, zawory, kolektor, IC i komp sterujący). Ceny takich zabaw w polskich firmach tuningowych zaczynają się od 8000 PLN i nie mają górnej granicy.

Jak pisali koledzy - lepiej kupić coś innego mocnego :)

: 21 cze pn, 2004 1:38 pm
autor: adidj
no to fakt lepiej kupic cosik mocniejszego :) no nic tyle czekalem na okazje to i jeszcze poczekam az cosik sie trafi godnego uwagi :D

: 21 cze pn, 2004 11:06 pm
autor: BubuPN
0,3 bara to się chyba nawet nie poczuje :(

: 22 cze wt, 2004 7:44 am
autor: Ninja
A ile ty bys chcial tam wdmuchnac? 3 bary :?: :!:
Jasne ze poczujesz 0,3 bara.
Sprezarki standartowo instalowane w "cywilnych" samochodach przewaznie nie przekraczaja 1 bara, z tego co sie orientuje to jest 0,6 - 0,8 bara.

: 22 cze wt, 2004 10:33 am
autor: Lars
Dokładnie tak jak mówi Ninja. 0,3 bara poczujesz ale moge tylko powiedzieć, że aż kusi, żeby podkręcić... i koło się zamyka... 8)

: 23 cze śr, 2004 12:04 pm
autor: Demo84
adidj pisze:no to fakt lepiej kupic cosik mocniejszego :) no nic tyle czekalem na okazje to i jeszcze poczekam az cosik sie trafi godnego uwagi :D
No własnie tak pomyslałem i kupiłem turbine a samochód dostałem gratis, no i wyszło mnie 2 razy taniej jak sama instalacja TURBO, wiec radze poszukać mocnego samochodu niz przerabiać :D Co do cisnienia to mam ustawione 0.9 bara, a max da sie do 1.25 bara.

Chociaz w instalacji soft nie moc jest wazna ale moment obrotowy i np. 0.3 bara dało by sie odczuć w elastyczności i przyspieszeniu.