Dziwna przypadłość 205

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
mozart04

Dziwna przypadłość 205

Post autor: mozart04 »

Witam wszystkich.
Napiszę wam pokrótce jaką mam przypadłość w mojej 205-ce.
Kupiłem 205 1.1 1991 r. Cena nie za duża, wcześniej miałem też 205 tylko starszą więc wiedziałem na co się decyduję.
Przy kupnie sprawdziłem wszystko co jest słabą stroną naszych pugów, belka tylna, półosie, krzyżak, mono wtrysk, elektrykę itd.
Nie zauważyłem jednej rzeczy, że z rury wydechowej leci czarny dym.
Przy odpalaniu kopcił, ale gościu mówił,że stał długo i że to sadza z katalizatora.
Pierwsze zaskoczenie na stacji paliw.Tankuję jadę i wychodzi 12l/100km.
Zaczołem kombinować, świece przewody, uszczelka pod głowicą.
Powymieniałem.
To samo.ktoś powiedział Mi wytnij kayalizator, ale byłem na stacji sprawdził spaliny i mówi, ze to wina mieszanki.
Zmieniłem sondę lambda, cały górę mono wtrysku i nic to samo.
Koleś mówi wymień komputer może źle steruję, chodzi o ten moduł bosha naprzeciw pasażera i nic.
Jade do gościa na diagnostykę komuterową, mówi że tu nie ma jako takiego komutera.Posprawdzał i mówi padłregulator konta wyprzedzenia zapłonu, zdobyłem go wymieniłem i nic.
Mówią pewnie jest silnik do dupy, miałem takiego puga, rok starszego ten sam model i wszystko nawet ta sama wersja.Wiecie, że jast tam tylko tabliczka na nicie więc przeżuciłem silnik.Znów dymi jak smok,pali tyle samo i nie jest to kopcenie olejem tylko woda i sadza.
Gościu mówi jedyny ratunek to wstawić gaz wyregulujemy i będzie dobrze, aż cały drże dzisaj go odbieram :(
Powiedzcie co to może być, bo nawet jak na gazie będzie dobrze to na paliwie znów to samo.
Czekam - nowicjusz.
majpio

Post autor: majpio »

Z tego co piszesz to wynika że silnik otrzymuje nieprawidłowy skład mieszanki.
Kiedyś ktoś na forum w podobnym przypadku powiedział że problem może tkwić w uszkodzonym czujniku wtrysku paliwa( nie wiem czy tak fachowo się nazywa ten czujnik), który w silniklach TU znajduje się pod aparatem zapłonowym!
mozart04

Post autor: mozart04 »

Dzieki sprawdzę.
mozart04

Post autor: mozart04 »

Aha, jeszcze jedno na gazie powinno chodzić dobrze?
majpio

Post autor: majpio »

tego to ci akurat nie powiem, nie mam pojęcia co się będzie działo po zamontowaniu gazu!
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Na mieszanke maja wplyw:

Temperatura powietrza, temperatura silnika, ilosc zasysanego powietrza - i te wartosci jakos musi komputer znac, tak wiec w autkach mamy:

Czujnik temp wody w silniku - ale nie ten czujnik od katrolki na desce, tylko ten od wtrysku :)

Czujnik temp zasysanego powietrza - zazwyczaj znajduje sie w przeplywomierzu klapkowym.

Czujnik ilosci/objetosci zasysanego powietrza - jest nim przeplywomierz - moze byc klapkowy badz oporowy.

No i te wszystkie dane zbiera ECU tzw. komp i steruje wtryskiem.

Po procesie spalania sonda lambda wylicza wlasnie lambde czyli stosunek spalonego powietrza do ilosci powietrz potrzebnej do idealnego spalania i jezeli lambda wychodzi rozna od 1 to wprowadza w nastepnym cyklu spalania odpowiednie zmiany i znowosz sprawdza i tak w kolo :)

Na zla mieszanke moze wplywac takze zasysane falszywe powietrze, wadliwy wtryskiwacz itp.

Ale jezeli mowisz ze masz czarny dym, to swiadczy to o tym ze masz za bogata mieszanke ktora sie cala nie spala (stad zreszta takie spalanie).

Wiec albo cos ze swiecami, moze aparatem zaplonowym, cewka zaplonowa, lub samym modulem - bo moze poprostu wypadaja ci zaplony! Wtedy mieszanka nie bedzie idealnie spalana i bedzie lecial czarny dym, obnizy sie sprawnosc silnika, i wtedy takze spalanie wzrosnie.

Jak widzisz przyczyn moze byc wiele.

A gaz owszem moze pomoc, bo jak bedzie to dobra instalacja to bedzie ona na osobynym sterowniku, i zapewne pominie wiele czujnikow. Ale czy chcesz to tak zostawic?

Aaa moze to byc takze uszkodzony zaworek dodatkowego powietrza sterowany na Bimetalu - nie wiem czy w silnikach TU jest ale w XU jest - i on odpowiada za ssanie, chociaz on puszcza dodatkowe powietrze jak silnik jest zimny, a jak jest cieply to zaworek sie zamyka. Jak by sie nie zamknal, to bys mial za wysokie obroty, spalanie by pewnie wzroslo, moc by spadla, ale nie bylo by raczej czarngo dymku.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
mozart04

Post autor: mozart04 »

Świece i cewka zapłonowa wymieniłem, gościu przykładał czujnik do sondy lambda i powiedział właśnie, że dostaję za bogatą mieszankę.
Tylko nie rozumiem jednego, przeżuciłem silnik ze wszystkimi gratami ze starego Pega, a w tamtyn bylo dobrze, moduł też wsadziłem z tamtego.
Jeżeli chodzi o osiągi to nie odczuwam mocnej zmiany, na wolnych obrotach chodzi nie równo, jakby nie łapał jeden gar.
facet od gazu powiedział, że wstawi mi taką instalację która zdała egzamin na mono wtrysku i że będzie możliwość ręcznej regulacji.
Niemniej dziekuję.
KAKTUS NA PREZESA !!!
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Mozart!!
U mnie jest to samo i ja mam zamiar wymienic czujnik temperatury silnika dla wtrysku. Ewidentnie zalewa na benzynce,a co za tym idzie procz kopcenia, dokladnie jak mowisz, sadza-u mnie zwlaszcza przy zimnuym silniku,bo pozniej jest znacznie lepiej,ale mimo wszystko spaliny smierdza nieprzepalonym paliwem.
Zamierzam sie za to wkrotce zabrac,bo dotad walka z sesja nie pozwalala na grzebanie.
A co do gazu-nie mam szczegolnie zaawansowanej instalacji, a mimo to na gazie problemu nie ma!!
Dodam,ze siedzi u mnie ten sam silnik 1.1 TU na monowtrysku.
Pozdrawiam,
Robakkk
mozart04

Post autor: mozart04 »

Dzieki, odebrałem wczoraj swojego puga i na gazie jest ekstra, ale jednak trochę kopci.
Dzieki za podpowiedz tez kończe sesje i zabiore się za to. :D
Roberto

Post autor: Roberto »

Skoro już w tym temacie zabrnęliśmy tak daleko, to powiem wam o swoim problemie. Mam 1.0 na gaźniku bez żadnych komputerów, oczywiście z gazem. Normalnie silnik może gasnąć, gdy urządzenie do skraplania gazu jest zimne. U mnie jest odwrotnie - na zimnym silniku jest OK, a gdy się rozgrzeje, na każdym skrzyżowaniu gaśnie. Jeszcze inaczej dzieje się w upały - wtedy czuje jakbym jechał Royce Royc'em. Wszystko chodzi jak w szwajcarskim zegarku. Może ktoś wie skąd biora się takie czary...?
chris22

Post autor: chris22 »

Rowniez podepne sie pod temat. Mam puga 205 z 91r. przebieg 205500 i niedawno zauwarzylem, ze jak sie zagrzeje to zaczyna kopcic zwlaszcza jak depne na gaz. Kopci bialym dymem :|. To moj pierwszy samochod, a kupilem go z 2tyg temu. Patrzylem na silnik i jest w porzadku (nie jest z oleju), olej w silniku jeszcze jest. Autko chodzi dobrze nie muli go dobrze przyspiesz. Koncowka tlumika jest mokra jakby z oleju :/. NIe wiem czy w tym wypadku mam juz jechac do mechanika czy jeszcze poczekac? To bedzie cos z uszczelkami?
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

TO ZE DYMI TO MOZE MAGA BYC WYROBIONE USZCZELNIACZE ZAWORÓW
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

chris22 pisze:Rowniez podepne sie pod temat. Mam puga 205 z 91r. przebieg 205500 i niedawno zauwarzylem, ze jak sie zagrzeje to zaczyna kopcic zwlaszcza jak depne na gaz. Kopci bialym dymem :|. To moj pierwszy samochod, a kupilem go z 2tyg temu. Patrzylem na silnik i jest w porzadku (nie jest z oleju), olej w silniku jeszcze jest. Autko chodzi dobrze nie muli go dobrze przyspiesz. Koncowka tlumika jest mokra jakby z oleju :/. NIe wiem czy w tym wypadku mam juz jechac do mechanika czy jeszcze poczekac? To bedzie cos z uszczelkami?
zobacz czy nie ubywa plynu chlodniczego -moze byc wywalona uszczelka pod glowica
mozart04 pisze: Tylko nie rozumiem jednego, przeżuciłem silnik ze wszystkimi gratami ze starego Pega, a w tamtyn bylo dobrze, moduł też wsadziłem z tamtego.
Nie za bardzo rozumiem -wstawiles silnik z puga, w ktorym bylo dobrze i...

1. jest ok

czy...

2. dalej dymi

Ad 1 -Pewnie czujnik temp silnika, alebo polozenia przepustnicy
Ad 2 -Moze byc uszkodzona wiazka/komputer (wiazke da sie sprawdzic, kompa latwiej podmienic)
tygrysek_82

Post autor: tygrysek_82 »

Roberto pisze:Skoro już w tym temacie zabrnęliśmy tak daleko, to powiem wam o swoim problemie. Mam 1.0 na gaźniku bez żadnych komputerów, oczywiście z gazem. (ciach... bo za długie)
:-) no prosta sprawa, u gazownika musisz 2 razy do roku regulowac instalacje
( lub samemu jak masz wprawę i nosa :D ).
Mialem to samo u siebie. Przyda sie tez porządna regulacja gaznika (oczywiście na benzynce, a pozniej do gazownika na regulacje instalacji). Dużo to nie kosztuje, a bardzo ułatwia życie. Takim sposobem silnik u mnie rownie dobrze na gazie i na benzynce śmiga
Awatar użytkownika
Rychu
Uzalezniony
Posty: 609
Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Rychu »

tygrysek_82 pisze:
Roberto pisze:Skoro już w tym temacie zabrnęliśmy tak daleko, to powiem wam o swoim problemie. Mam 1.0 na gaźniku bez żadnych komputerów, oczywiście z gazem. (ciach... bo za długie)
:-) no prosta sprawa, u gazownika musisz 2 razy do roku regulowac instalacje
( lub samemu jak masz wprawę i nosa :D ).
Mialem to samo u siebie. Przyda sie tez porządna regulacja gaznika (oczywiście na benzynce, a pozniej do gazownika na regulacje instalacji). Dużo to nie kosztuje, a bardzo ułatwia życie. Takim sposobem silnik u mnie rownie dobrze na gazie i na benzynce śmiga

Ja myślę że roberto już rozwiązał ten problem w ciągu dwóch lat jakie minęły od napisania swojego postu 8)7 8)7 8)7 :W
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
ODPOWIEDZ