Strona 1 z 1

205 GTi -gdzie ta moc???

: 17 lip sob, 2004 11:28 pm
autor: Kubski
Witam Wszystkich!
Kupiłem ostatnio 205 Gti 1.9 w bdb stanie, jednak do seryjnej mocy wiele mu brakuje. Wymieniłem filtry powietrza, oleju i paliwa oraz świece. Kompresję na cylindrach ma chyba niezłą, bo 12, 12, 12, 11. Co może być powodem dużego spadku mocy, zwłaszcza powyżej ok. 3500obr/min (wczesniej nie jest tak źle)? Czy może być to przestawiony rozrząd? Dodatkowo powiem, że na biegu jałowym pracuje dość nierówno, tj. między 800-1000 obr/min, a podczas hamowania obroty spadają na chwilę gdzieś do 500-600. Mam chyba niewilką nieszczelność w układzie wydechowym gdzieś zaraz za silnikiem (co chcę w tym tyg. zrobić), ale nie sądzę żeby to było to.
Czy ktoś moze mi pomóc?
Z góry wielkie dzięki!

: 18 lip ndz, 2004 12:21 am
autor: BubuPN
może silnik ma już dosyć?

: 18 lip ndz, 2004 11:36 am
autor: Kaktus
Hej!!

Po 1) Sprawdz wydajnosc pompy paliwa, i wyczysc ja dokladnie.
Po 2) Sprawdz czy silnik nie zasysa ci gdzies falszywego powietrza
Po 3) Sprawdz przeplywomierz powietrza, czy nie jest uszkodzony!

Ad.1
Jak bedzie walnieta, to wlasnie powyzej 3000 ... 3500 obr/min autko bedzie tracilo moc, bedzie przerywalo, kaszlalo, i powoli sie rozpedzalo (mialem te awarie, i mam juz za soba daaawno :) )

Ad.2
Jezeli silnik zasysa falszywe powietrze, to automatycznie dostajesz za uboga mieszanke paliwa, poniewaz zostaje oszukany przeplywomierz powietrza, w ktorym klapka nie dosc mocno sie otwiera, stad tez zostaje podana nieodpowiednia ilosc paliwa. W wyniku czego objawy sa bardzo podobne do objawoz z Ad.1

Ad.3
Jezeli bedzie walniety przeplywomierz, to objawy beda dokladnie takie jak w Ad.1 i Ad.2 ale moze dojsc do tego kosmiczne spalanie (choc nie koniecznie).

A jaka predkosc maksymalna udaje ci sie rozwinac?

A co do kompresji, to 12,12,12,11 nie jest zle, ale nie jest tez juz najlepiej. My teraz kupilismy Peugeota 405 benzyne, ktory ma przejechane 175tys.km i tam mierzylismy to wychodzilo po 12,8 na kazdym.

U mnie kiedys bylo po 12 12,5 12,5 12 i mechanik mowil ze jest super, ale pare miesy pozniej i tak rozebralem silnik. Teraz mam caly poskladany na nowych czesciach. Wiec jak dorwe urzadzenie do mierzenia kompresji, to dam ci znac jaka jest na nowych cylindrach i pierscieniach.

: 18 lip ndz, 2004 6:39 pm
autor: cheatoss
hmm, dobrze miec takiego Kaktusa na forum =]

pozdrawiam i zycze udanych startow :>
205 rules =]

: 18 lip ndz, 2004 11:07 pm
autor: pawel
miałem u siebie to samo przestawiony na rozrządzie o 1 ząbek
100% duży spadek mocy i brak regulacji biegu jałowego.

Pozdrawiam Pawel

: 19 lip pn, 2004 11:41 am
autor: Kaktus
Tez racja! U mnie po pierwszej robocie glowicy u mechanika autko tez stracilo moc na wysokich obrotach, i predkosc maksymalna spadla do 150km/h - dlugo nie moglismy dojsc do przyczyny "awarii" - ja sugerowalem ow rozrzad, ale mechanik zaklinal sie ze to bankowo nie jest przestawiony rozrzad, po czym sam sie za to zabralem, i rzeczywiscie byl o 1 zabek przestawiony.

: 19 lip pn, 2004 1:25 pm
autor: Kubski
Tak, to może być to. Maksymalnej prędkości nie sprawdzałem, ale chyba nie da się dużo więcej niż 150 pojechać. W każdym razie jadąc na obwodowej trójmiasta pod górkę przy 140km/h powoli wytraca prędkość, a przy tych obrotach to nie do pomyslenia. Jak sprawdzę to dam znać.