Strona 1 z 1
Cos mi nie pasuje z silnikiem
: 22 sie ndz, 2004 2:08 pm
autor: PIT_R
Mam w swoim pugu silnik 1.0, ale z wygladu jest identyczny jak 1.4. O co chodzi w konstrukcji tych silnikow? No bo chyba 1.0 za bardzo sie nie da rozwiercic do pojemnosci 1.4 ??
Wie ktos o co chodzi ??
: 22 sie ndz, 2004 2:38 pm
autor: STM
Skok tłoka + szerokość cylindra = pojemnosc w bardzo duzym uproszczeniu. Z tego co sie orientuje to 1.0, 1.1 i 1.4 z zewnatrz prawie niczym sie nie roznia.Mowie tu o wtrysku. Tak wiec mozliwe jest ze 1.0 i 1.4 bedzie wygladac tak samo a beda sie roznic skokiem tloka i srednica cylindra. Moze sie myle to mnie poprawcie....
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
: 22 sie ndz, 2004 2:53 pm
autor: Para
silnik 1.0 l. to XV8
silniki 1.4 to:
TU3CP
XY7
TU3A
TU3M
XY8
XY8
TU3S
możliwe ze któryś z nich jest podobny do twojego (napewno odpada TU3a,TU3M , odpada też XY8 bo jest na 2 gaźnikach... ) moim zdaniem twój 1.0 moze byc podobny do XY7
srednica cylindrów w 1.0 wynosi 70 , a w 1.4 XY7 75 więc całkiem możliwe ze są na tej samej budowie
... pozdro
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
: 22 sie ndz, 2004 3:20 pm
autor: Ninja
No wlasnie. On moze z wygladu przypominac 1.4 XY7. I ten silniczek 1.0 i ten 1.4 byly na gazniku Solexa (one tam sie troche roznily miedzy soba), oba bloki sa pochylone do tylu, oba pracuja na jednym oleju ze skrzynia, oba maja lancuchy rozrzadu, wiec moga wygladac podobie na pierwszy rzut oka.
Z tym ze 1.0 jest slabiutki - 42 do 45 KM - zaleznie od rocznika (te starsze byly mocniejsze, ale nowsze mialy za to moment troche lepszy), a 1.4 XY7 ma juz te swoje 60 KM. To jest 25% mocy, wiec mysle ze roznica w jezdzie bylaby pewnie wyrazna.
: 22 sie ndz, 2004 3:22 pm
autor: Ninja
STM pisze:Z tego co sie orientuje to 1.0, 1.1 i 1.4 z zewnatrz prawie niczym sie nie roznia.Mowie tu o wtrysku.
1.0 nie mialy wtrysku... Wszystkie na Solexach
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
: 22 sie ndz, 2004 3:27 pm
autor: Para
moze masz składaka
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
: 22 sie ndz, 2004 10:09 pm
autor: STM
1.0 nie mialy wtrysku... Wszystkie na Solexach
Wiem co mam i na czym jezdze mam 1.0 na monowtrysku. Koniec produkcji `92 rok.
: 22 sie ndz, 2004 10:23 pm
autor: Para
może nie ma 1.0 ??
bo 1.0 były robione w wersji XL XE JUNIOR GL 1982-88 (oznaczenie XV8) na gaźniku Solex - 32 PBISA 12
i 205 1,0 L XE JUNIOR GL 1987-94 (oznaczenie TU 9 / K) z gaźnikiem Weber / Solex - 32 IBSH 12 / 32 PBISA 12
pozdro
: 23 sie pn, 2004 10:39 am
autor: Ninja
STM... mysle ze powinienes jeszcze raz dokladnie zidentyfikowac silnik...
Jakie oznaczenie ma w takim razie twoj 1.0 na monowtrysku?
: 23 sie pn, 2004 12:10 pm
autor: mozart04
Mi się wydaję, że ty masz 1.1 na monowtrysku
Nie jestem pewien.......ale sprawdź to.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
: 23 sie pn, 2004 12:22 pm
autor: STM
TU9M 954(1l) cm3 monowtrysk BOSHA wersja JUNIOR 45 KM - potwierdzone w bazie danych Peugeota we Francji via salon
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
: 23 sie pn, 2004 9:44 pm
autor: Para
: 24 sie wt, 2004 2:40 pm
autor: mozart04
: 24 lis śr, 2004 9:53 am
autor: PIT_R
Aha, jeszcze jedno pytanie. Czy do mojego silnika da sie zalozyc 5-cio biegowa skrzynke?? Mam aktualnie 4 biegowa i przy jakis 90-100 km/h musze jechac na dosc wysokich obrotach, co w konsekwencji odbija sie na spalaniu. Jak silnik bedzie sie zachowywal z taka skrzynia, czy ktos juz przeprowadzal takie operacje ?
Z gory dzieki za informacje