Strona 1 z 1

OBROTY SILNIKA W DIESLU

: 22 sie ndz, 2004 9:17 pm
autor: miketd
W moim pugu 1,8 TD, gdy stoję w korku i temperatura osiągnie powyżej 90 stopni, wolno spadają mi obroty. Jaka może być przyczyna tego zjawiska? :?: [/img][/list][/list][/code]

: 04 wrz sob, 2004 3:02 pm
autor: tomek
w tym momencie właczają się wentylatory chłodnicy i dlatego jest wyczuwalny minimalny spadek obrotów

: 07 wrz wt, 2004 5:05 pm
autor: miketd
chodzi o to że on wtedy wolno shodzi z obrotów ,a jak wrzuce drugi bieg to sie dusi . ps kiedy powinny się włączać wentylatory,bo jak próbowałem je sprawdzić ,to nawet po 15min na postoju się nie włączyły

: 07 wrz wt, 2004 5:51 pm
autor: Ninja
Wentylatory powinny sie wlaczyc jak sie plyn nagrzeje za bardzo. Sprobuj przegazowac go troszke na podworku i niech kilka minut poklekocze - powinny sie dosc szybko wlaczyc, diesel szybko temperature lapie.
A co do spadku obrotow jak sie wentylatory wlaczaja, to ja nie mam obrotomierza, ale nigdy czegos takiego nie odczulem. A juz napewno nie ksztusil mi sie na zadnym biegu.

: 08 wrz śr, 2004 3:32 pm
autor: tomek
Jeżeli masz silnik 1,8TD czyli xud7te masz wtedy pompe wtryskową lucas która ma taki duży jakby 'zawór' patrzac od przodu auta z niego wychodzi kabelek który jest podłaczony do takiego styku zaraz obok z lewej strony. Styk ten sterowany jest mechanicznie linką połączoną do takiego bimetalicznego ustrojstwa w obudowie termostatu. Ten 'zawór' ma za zadanie zmienić (przyspieszyć) kąt wyprzedzenia wtrysku w momencie gdy silnik jest zimny i jak sie troche nagrzeje linka ma popuścić styk. Możliwe że np. źle wyrególowany naciąg linki lub/i zepsute to ustrojstwo działają razem tak że przełączenie styku nastepuje nie tak jak powinno przy niskiej temp. tylko właśnie przy wysokiej. W takim wypadku zawsze pompa 'myśli' że jest silnik zimny i przyspiesza kąt w konsekwencji obroty są podwyższone. Możliwe że ktoś kiedyś regulował np kat wyprzedzenia wtrysku i wolne obroty dla ciepłego silnika ale pompa 'widziała go jako zimny' i wyglądałoby to tak że normalnie jeździsz na ustawieniach powiedzmy dobrych a jak sie przełączy to opóźnia wtrysk i maleją obroty(prawdopodobnie praca jest wtedy bardziej miekka). Trochę zakręciłem ale podsumowując zamiast odpalać na podwyższonych obrotach i zaraz je zmniejszac do normalnych, on chodzi zawsze na 'podwyzszonych' i maleją po mocnym rozgrzaniu, przy czym te 'podwyższone' ustawione są jak normalne i na niższych już niechętnie pracuje. :D :D :D takie moje podejrzenia :D :D pobaw sie tym stykiem i opisz wiecej jakie to są obroty i jak na to reaguje

: 08 wrz śr, 2004 4:48 pm
autor: miketd
dzięki za odp.najgorzej jest jak ruszę ,przy 2000obr wrzuce dwujke
podusi się do 2000obr aż turbina się włączy ,później już tak nie drażni.
pobawie się tym stykiem i zobacze jak będzie
ps o jaką linke chodziło?

: 08 wrz śr, 2004 5:18 pm
autor: tomek
chodzi o linke wychodzącą z takiego ustrojstwa w obudowie termostatu, zapewne w metalowym pancerzu, dochodzącą do pompy wtryskowej, tam jest zaczepiona o dzwigienke, która łączy taki styk w gumce- poznasz po kabelku od tego styku. Sprubuj dojść do tego styku i włączając go(albo łącząc sam kabelek) przy właczonym silniku posłuchać jak zmienia sie jego praca. Postaraj sie zobserwować kiedy (przy jakiej temp) nastepuje zwolnienie tego styku. Acha jaką masz normalnie temp jak jeździsz? i do jakiej wzrasta w korku?

: 09 wrz czw, 2004 8:10 pm
autor: miketd
normalnie 80-85 st C w korku 90- 95 stC przy 95 włącza mi się wentylator ( jeden,nie wiem czy to dobrze?).sprawdzałem ,mam taką pompe i jest tam taki styk z gumką która jest luzna,stalowa linka i czarny cienki przewód