Strona 1 z 2
chlodnica oleju w gti
: 27 sie pt, 2004 8:00 pm
autor: wojba
moj pug wyposazony jest w chodnice oleju, moze i to dobry bajer bo olej sie nie grzeje, ale dosyc awaryjny ze wzgledu na polaczenia gumowymi wezami, zastanawiam sie nad wymotowaniem tej chlodniczki, ale nie wiem czy to dobry pomysl,
z tego co wiem to chyba malo ktore 1.9 maja chlonice
napiszcie jak jest w waszych autkach?
i czy nie zaszkodzi ta przerobka silnikowi
: 29 sie ndz, 2004 5:29 pm
autor: Arti Lublin
Witam!
Powiem szczerze ze zazdrosze ci tego jak to nazwales "bajeru". Sam jezdze 205 1.9 GTI i kiedy na wsazniku temperatura oleju zaczyna przekraczac 100 stopni wyraznie czuje jak spada moc silnika,nie powiem co dalej bo czesto podczas ostrej gonitwy na trasie wskazniek pokazuje ok.130-140 stopni,a wiem ze jest to zle bo w autkach ktore maja taka chlodnice temperatura oscyluje w okolicach 70-80 stopni i tak powinno byc. Spadek mocy udalo mi sie zlikwidowac dopiero olejem ktory nie zmienia wlasciwosci az do 200 stopni,niestety jednorazowo bo litr takiego oleju kosztuje ok.50 zl,wiec znowu jezdze na zwyklym. Proponuje wymienic węże na nowe lub zastąpic je innymi,bardziej wytrzymalymi,napewno na dluższa mete to cie sie bardziej oplaci.
Pozdrawiam
: 30 sie pn, 2004 9:57 am
autor: Piweł
1. Każde 1,9 GTi miało chłodnicę oleju (taką czy inną) oryginalnie, od fabryki. I dzięki Bogu
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
.
2. Arti nie szalej, gdyby temepratura oleju utrzymywała się w czasie jazdy na poziomie 70-80 stopni, to szybko szukałbyś nowego silnika. Olej też musi "złapać" trochę temperatury, aby zacząć pracować w swoich optymalnych parametrach.
Pozdr
Piweł
: 30 sie pn, 2004 11:03 pm
autor: Arti Lublin
1.Gdzie jest moja chlodnica?????
2.Jezdze jeszcze BMW i tam zawsze jest 70-80 stopni,o co chodzi???????
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
: 31 sie wt, 2004 9:19 am
autor: Mav309
taka podstawka pod filtrem oleju z wezami od wody
: 01 wrz śr, 2004 7:00 pm
autor: Arti Lublin
Jak rany nie ma!! Moze ktos poprostu ja wyjal??
: 02 wrz czw, 2004 12:01 pm
autor: Piweł
Jeśli spod filtra oleju (w miejscu gdzie jest "przymocowany" do bloku) nie wychodzą u Ciebie żadne węże, to tak - ktoś po prostu ją wyjął
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
.
Pozdro
Piweł
: 02 wrz czw, 2004 2:06 pm
autor: Mav309
to ktos zrobil jakis drut tuning...
Spotkalem sie z glupimi opiniami ze ta chlodnica nie dziala bo przeciez woda jest goraca...
Oczywiscie skutecznie takie pomysly wybijalem łosiom z glowy (w kocu olej jest bardziej goracy od wody).
Moze ktos wymyslil sobie ze to nie potrzebny patent i wywalil?
: 03 wrz pt, 2004 11:13 am
autor: Janek_A_S
Piweł pisze:1. Każde 1,9 GTi miało chłodnicę oleju (taką czy inną) oryginalnie, od fabryki. I dzięki Bogu
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
.
Pozdr
Piweł
A czy czasem 2 wntylatorowe 1,9 nie posiadaly chlodnicy ??
: 03 wrz pt, 2004 7:57 pm
autor: Ari
Joł wojba!
Chłodnica w przypadku włąsciwego czyli szybkiego używania pojazdu GTI jest konieczna!!
Nie wiem ale sprawdz czy chłodnica jest dobrze przymocowana do bloku, gdyż te węże rzaaadko lecą. Problemem może być również to, że używasz węzy nieodpornych na olej i dlatego lecą. Posiadam oryginalny wąż Peugeot niużywany i oryginalnie zapakowany. Jego cena w Peugeot to 260 zł, ale mogę ci go oddać za 160 zł + komplet o-ringów gratis. Gwarantuje ci spokój na co najmniej 12 lat.
: 04 wrz sob, 2004 12:59 am
autor: Ninja
Ari pisze:Joł wojba!
Chłodnica w przypadku włąsciwego czyli szybkiego używania pojazdu GTI jest konieczna!!
Nie wiem ale sprawdz czy chłodnica jest dobrze przymocowana do bloku, gdyż te węże rzaaadko lecą. Problemem może być również to, że używasz węzy nieodpornych na olej i dlatego lecą. Posiadam oryginalny wąż Peugeot niużywany i oryginalnie zapakowany. Jego cena w Peugeot to 260 zł, ale mogę ci go oddać za 160 zł + komplet o-ringów gratis. Gwarantuje ci spokój na co najmniej 12 lat.
Nie chce wyjsc na hipokryte bo ja praktycznie caly czas nawalam posty nie na temat, ale kolega Wojba chyba dopiero teraz dowiedzial sie czegos konkretnego
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
: 05 wrz ndz, 2004 12:41 am
autor: Kaktus
Janek dobrze pisze!!
Wychodzily Peugeoty 1.9 GTI bez chlodnicy oleju, w zamian montowane mialy 2 wentylator!
Tak wiec jezeli nie masz chlodnicy, a masz 2 wentylatory to nie masz sie o co martwic!
Pozatym Peugeot 1.6 GTI mial tylko 1 wentylator, nie mial chlodnicy oleju, a silnik mial znacznie mocniej wyzylowany niz 1.9 GTI, i jakos to jezdzilo
W 1.6 wychodzi 71KM na 1 litr pojemnosci, a w 1.9 68KM na 1 litr pojemnosci.
: 07 wrz wt, 2004 2:06 pm
autor: Ari
Ewentualnie można też zastosować podstawke od diesla, która jest przymocowana do bloku bezpośrednio tam gdzie powinien być filtr wtedy węze olejowe są zbędne. Nie wiem dokładnie w którym pugu to występowało. Ale jak będziesz zainteresowany to napisz to się dowiem.
: 07 wrz wt, 2004 2:07 pm
autor: Ari
Ewentualnie można też zastosować podstawke od diesla, która jest przymocowana do bloku bezpośrednio tam gdzie powinien być filtr wtedy węze olejowe są zbędne. Nie wiem dokładnie w którym pugu to występowało. Ale jak będziesz zainteresowany to napisz to się dowiem.
: 07 wrz wt, 2004 10:12 pm
autor: Arti Lublin
Witam!
No to u mnie lipa,ani nie ma chlodnicy ani drugiego wiatraka. Co bedzie taraz najlepsze??