Strona 1 z 1

luz układu kierowniczego

: 22 wrz śr, 2004 7:56 am
autor: majpio
mój problem polega na tym że wyczuwam luz w układzie kierowniczym.
Niby kręcąc kołem kierwoniczym nie jest wyczuwalny, ale próbują skecąc odczuwam wyrany brak zmiany toru jazdy przy obrocie kołem kierownicy>
Co może być przyczyną takowego stanu.
Zaznaczam że końcówki drążków nie wybite!

: 22 wrz śr, 2004 8:36 am
autor: mozart04
prawdopodobnie krzyżak

: 23 wrz czw, 2004 7:43 am
autor: majpio
czy ktoś udzieli mi jeszcze jakiś podpowiedzi

: 23 wrz czw, 2004 2:30 pm
autor: majpio
hej chłopaki licze na jakieś rady!! :evil:

: 23 wrz czw, 2004 3:28 pm
autor: HERO
tak jak mówia krzyżak (35zł) , ale moze to być tez listwa kierownicza (regenerowana 250-350 zł) , sprawdzić też należy końcówki drążków kierowniczych (ok30 zł szt) . Krzyżak sprawdzamy na kanale , gdy samochód stoi na kołach - jedna osoba siedzi w samochodzie i porusza kiera w prawo i lewo lecz nie tak mocno by skręcały sie koła a druga patrzy czy nie ma luzu za dużego na tulejkach krzyzaka i czy on nie stuka. widać to tez jak kierownica ma za duzy luz (martwy luz , to znaczy ten który nie powoduje skretu kół) Litwe sprawdzamy podnoszac tak samochód by nie stał na przednich kołach i krecimy kierownica nasłuchując czy nie dochodzą z listwy jakieś dziwne odgłosy chrupania lub piszczenia. Z doświadczenia najlepiej najpierw zmienić krzyżak bo jest tani i prosty w wymianie a potem jak nadal bendą luzy wymieniać loistwę. Ściągnij sobie ksazkę znajdziesz w niej wszystkie informacje dotyczące ukłdu kierowniczego i pozostałych rzeczy , mozesz ja sciagnać z: http://www.peugeot205.pl/krynio/ksiozka.zip
miłego grzebalstwa!

: 24 wrz pt, 2004 7:45 am
autor: majpio
ot i to już jakaś konkretna podpowiedz!
Słyszałem też że w 205 luz można regulować jakimiś podkładkami które dodaje się gdzieś przy listwie!Ale co jak to już nie mam pojęcia!Może ktoś wię coś więcej na temat!

: 11 paź pn, 2004 2:38 pm
autor: Devil
Przy listwie mozna regulować luz kierowniczy podkładkami tak jak mówisz:) Ja tak robiłem u siebie raz i teraz nie czuje żadnych nawet najmniejszych luzów :D
Regulacja polega na odkręceniu dwóch śrób które są umieszczone patrząc od tyłu samochodu na listwie:) Tam znajduje sie sprężyna i podkładki regulujące luz. Zobaczysz jak to wyciągniesz na czym rzecz polega:) A mianowice aby dodać jedną bardzo cieńką podkładke (ja robiłem ją sam z cieniutkiej blaszki:) która będzie miała taki sam kształt jak te które tam już sie znajdują.
Jeżeli przesadzisz z grubością tak jak mi sie zdarzyło, to kierownica pójdzie za ciężko:) I wtedy należy dać coś cieńszego:) Miłego grzebania życze :D