Strona 1 z 2
Słabo przyspiesza i b. się grzeje...
: 03 paź ndz, 2004 9:28 pm
autor: robakkk
...zwlaszcza na postoju szybko lapie wysoka temperature. Problemow z rozruchem,ani cieplego ani zimnego silnika nie ma. Przy przyspieszaniu jest buuuu i cienka zbiorka-brak reakcji na glebsze wcisniecie gazu poza wspomnianym,jakby zdlawionym buuuu. Dodatkowo jeszcze przerywa.
Moze ktos cos wie?
Silnik 1.4 TU- monowtrysk.
: 04 paź pn, 2004 7:55 am
autor: majpio
robakkk a zlikwidowałeś już tę przypadłośc z zalewaniem?
: 04 paź pn, 2004 6:16 pm
autor: robakkk
Nie
Nic z tym nie robilem- przelozylem tylko silnik
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
: 04 paź pn, 2004 11:21 pm
autor: Globus205
mój silnik tak robi???
: 04 paź pn, 2004 11:24 pm
autor: Globus205
na benzynie czy na LPG????????
: 06 paź śr, 2004 4:42 pm
autor: robakkk
Teraz mala zmiana-przerywac juz nie przerywa,ale ciagle brakuje mu mocy-zwlaszcza "gory". Juz od 3,5 zaczyna zmulac i tak jest do konca.
: 07 paź czw, 2004 1:33 am
autor: Kaktus
Bo to pewnie nie jest wina silnika, tylko pompy paliwa lub osprzetu silnika.
: 07 paź czw, 2004 7:59 am
autor: Mav309
na moje to brzmi jak za uboga mieszanka..
nie masz czasem zbyt wysokiego AFR?
: 07 paź czw, 2004 10:33 am
autor: Kaktus
No wlasnie ... zbyt uboga!
Dlatego stawiam na pompe paliwa, ktora nie wydala i daje zbyt male cisnienie.
Dlatego przy wysokich obrotach ma mula.
: 07 paź czw, 2004 1:13 pm
autor: robakkk
Pompa paliwa...tylko,ze objawy sa identyczne i na gazie i na benie,wiec pompa raczej odpada. Dodam,ze na poprzednim silniku raczej na benzynie zalewal,wiec sadze,ze pompa daje rade.
Jedno pytanie- czy to moga byc za ciasno skrecone zawory??
: 07 paź czw, 2004 11:32 pm
autor: Kaktus
Zaworow sie nie skreca
: 08 paź pt, 2004 2:05 am
autor: robakkk
Kaktus!!
Chodzilo mi o zbyt ciasno ustawione zawory/luzy zaworowe
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
, ale widzie, ze liczy sie kazde slowo
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
: 08 paź pt, 2004 10:07 am
autor: Mav309
w tych dziedzinach precyzja wypowiedzi kosztuje nieraz wiele... Dlatego trzeba pilnowac szczegolow
A co do tematu, wsyztsko sie zgadza..
Miksery gazu sa nieliniowe, szczegolnie w wyzszym zakresie predkosi obrotowych.
Jak masz gaz i gardziel (zwezke) miksera ustalone do w miare ekonomicznej jazdy, to nie zdziw sie ze u gory jest za ubogo...
Mikser Ci sie nie wyrabia kolego
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Czy masz slaby AFR to mozna w swietny sposob sprawdzic, wielce szalenie efektowny...
W ciemna noc przepaluj autko kilka razy na maxa do konca obrotow... tak np. 6 startow od zera do 160, zhamowanie i jeszcze raz i tak 6 razy. a potem od razu sie zatrzymaj i lec zajrzec pod maske jak wyglada kolektor wydechowy. Jak sie swieci na bordowo...to znaczy ze masz EGT cholernie wysokie, czyli za uboga mieszanke...
EDIT: nie zauwazylem ze masz 1.4
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
... w twoim przypadku tak do 120-130, dokrec po pierwsze 3 biegi do czerwonego...
: 08 paź pt, 2004 5:14 pm
autor: Globus205
silnik był miesiąc po remonci kapitalnym- wymiana wału - panewki -pierscienie- uszczelniacze zaworów- chodził super do puki nie było dzwona - dlatego sadze ze to jakis czujnik padł podczas uderzenia a było duze
: 08 paź pt, 2004 11:04 pm
autor: Kaktus
Zaworow raczej ciasno sie ustawic nie da!
A co do luzow, to moga byc wieksze badz mniejsze, ale wtedy auto bedzie dziwnie pracowalo.
Moze poprostu masz pasek rozrzadu o 1 zabek przestawiony! Objawy beda wlansie takie jak piszesz.