siemka. ostatnio byl poruszany temat kontrolki przy wskazniku paliwa po prawej jego stronie.
jeden z Was pisal ze mu sie tak caly czas swieci i jest ok.
ja od wczoraj mam problem z zapaleniem silnika po nocy. jak sie okazuje Pug ktorego mi sprowadzili ma wywalona uszczelke pod glowica... bylem u mech. w salonie puga ( dogadalem sie ze zrobi mi na "lewo" ). jesli otwierasz korek od zbiornika wyrownawczego i na maxa syczy to wlasnie sie bierze stad ze uszczelka jest wywalona i cisnienie z cylindra idzie do zboirnika. podejrzewam ze u mnie woda dostaje sie do cylindrow i stad problem z zapaleniem jutro jade do tego goscia ma robic mi uszczelka i wszystkie tew gowna typu uszczelniacze na zaworach i inne - auto ma 156 tys. wiec mowi ze jesli nie bylo nigdy robione wiec i tak nie wytrzyma to pewnie wiecej jak 50tys. Tak wiec nie ignorujcie tej kontrolki bo moze sie okazac ze jak wywalicie uszczele pod glowica to mozna przegrzac silnik a wtedy do wymiany sa jakies uszczelniacze czy cos takiego przy cylindrach a to wiaze sie z rozkladaniem silnika boje sie zeby mego to nie czekalo ( kurde ale kopa auto ma a mimo to do roboty (( jak bedzie zrobiony itp itd to napisze co to bylo - co do tresci powyzszej..... nie jestem specem to pisze na podst. rozmowy z mechanikiem i tego co w aucie "zaobserwowalem" pozdrawiam
Nałogowy czytelnikforum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Witam
Ta kontrolka to nic innego jak tylko za niski poziom płynu w chłodnicy.W Twoim przypadku ciśnienie wyparło ciecz i "powietrze" jest u góry chłodnicy gdzie znajduje się czujnik od tej kontrolki.Najlepiej widać to przy zmianie płynu chłodzącego.
pozdro
U mnie na znajdujących się najwyżej wężach(takich ciękich) chyba jeden idzie od termostatu a drugi od pompy są odpowietrzenia.Odpowietrzamy oczywiście na zapalonym silniku.Tylko trzeba uważać bo raz udało mi się w ten sposób zalać aparat zapłonowy .Ale jeżeli uszczelka pod głowicą jest uszkodzona to takie odpowietrzenie da efekt na parę minut(godzin zależy od uszkodzenia uszczelki).
pozdro
Kazdy Peugeot 205 ma system chlodzenia w ktorym robi sie duze cisnienie. Jezeli MOCNO syczy to znaczy ze wszystko jest ok!!! Poniewaz plyn ktory sie grzeje, wytwarza pare, zwieksza swoja objetosc, para zaczyna byc sciskana, i robi sie cisnienie!!
Jezeli swieci sie kontrolka, to moze byc poprostu za malo plynu, badz tez uszkodzony czujnik.. moze tez byc zakamieniony!! I sie zacinac, bo to dziala na zasadzie plywaka... plywak podnoszony przez wode dotyka styku, zwiera czujnik i katrolka gasnie. Jezeli plywak sie gdzies zawiesil to katrolka bedzie sie swiecic.
Jezeli masz wywalona uszczelke pod glowica to:
Jezeli odkrecisz korek od zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodzacego, to powinny w wodzie pojawiac sie dosc duze bable powietrza!! Pozatym w oleju pojawila by sie woda, a silnik nie mial by kopa i by sie mocno grzal!
Pozatym jezeli by ci cisnienie walilo w uklad chlodzenia, to uwierz mi po jezdzie 10 minutowej tam bys mial pare dobrych atmosfer!
A co do odpalania rano, mozesz miec zwalone ssanie, i silnik moze byc zalewany paliwem... sproboj odpalic auto trzymajac okolo polowy wcisnietego gazu(dasz mu wiecej powietrza, a dawka paliwa zostanie zachowana) jezeli odpali odrazu to masz odpowiedz.
Jezeli to nie to, to mozesz tez miec luzy na zaworach do ustawienia.
156tys to jest malo!! BARDZO MALO jak na Peugeotowski silnik, i on nie ma prawa byc uszkodzony mechanicznie, chyba ze go ktos przegrzal dosc mocno (wydmucha uszczelke) badz tez bedzie jezdzil na zbyt malym cisnieniu oleju (przytrze panewki i cylindry).
Pojedz jeszcze do innego mechanika na konsultacje!!
hmmm moze i tak ale powiedzcie mi czemu jak odkrece zbiornik wyrownawczy ukladu chlodzenia to smierdzi w nim paliwem ?? jak go odkrecam to owszem woda syczy ale odrazu bulgocze a dzwiek jak idzie wtedy z calego silnika to tak jakby woda przez chwile zrobila jedno okrazenie po ukladzie chlodzenia
Nałogowy czytelnikforum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Po tym co piszesz moge dać 99,9% że to uszczelka pod głowicą.A jeśli jeszcze zaobserwujesz,że w oleju Masz wode(biała zawiesina na oleju) to wtedy dam 100% na uszczelkę.Choć często obie te objawy nie występują razem.
ps.Sciągał ktoś głowice w leżaku(XY8) bez wyciągania silnika?Jestem ciekaw czy to możliwe bo mam taki właśnie silniczek
pozdrawiam Kolano
Pieraś pisze:hmmm moze i tak ale powiedzcie mi czemu jak odkrece zbiornik wyrownawczy ukladu chlodzenia to smierdzi w nim paliwem ?? jak go odkrecam to owszem woda syczy ale odrazu bulgocze a dzwiek jak idzie wtedy z calego silnika to tak jakby woda przez chwile zrobila jedno okrazenie po ukladzie chlodzenia
Przy zbiorniku wyrownawczym jest filtr paliwa i full wezy paliwowych..moze to przyczyna jest zapachu benzyny z tych okolic
Witam. Ja taki temat uszczelki już przerobiłem.
W moim przypadku pierwszym objawem był delikatny zapach płynu chłodzącego w środku samochodu (tylko w pewnej fazie rozgrzewania się silnika ), okazało się że rozszczelniła się nagrzewnica. Naprawiłem ją, ale ubytki płynu były dalej, około litra na 300 km. Rano miałem niekiedy trochę utrudniony rozruch (szarpanie, źle palił jeden cylinder, po paru kilometrach się normowało i wszystko było OK. Wymieniłem świece (myśląc że tu jest przyczyna), ale to nic nie dało. Potem w końcu się okazało, że to uszczelka na pierwszym cylindrze szczeliła i płyn był zasysany do cylindra i potem w wydech już w postaci pary. Wycieków na zewnątrz nie było, w oleju też nie, silnik nie tracił mocy. Z biegiem czasu ubytki płynu zaczęły być większe i poranny rozruch coraz bardziej "szarpiący". Cały ten temat trwał około trzech miesięcy, ale wszystko się skończyło dobrze. A co do ciśnienia w układzie chłodzenia to był minimalnie wyższy, ale słaby punkt w nagrzewnicy znalazł.
witam ponownie. tak maslo sie na korku zrobilo. w kazdym razie ........ do wymiany poszla uszczelka glowicy i dwa cylindry do wypelnienia bo byly wyszczerbione jakos. tak ze ok. 1000zl w plecy na silnik ale bede mial te cylindry zrobione wymienione pod wszystkimi uszczelki , pierscienie, uszczelniacze zaworow i kopuly tej calej + wymiana paska , napinacza i uszczelniacz rozrzadu + regulacja zaworo i ich ustawienie do tego jeszcze wymieni mi oslony na przeguby te zewnetrzne robocizna 400 reszta to czesci. mysle ze gosc nie bierze duzo -- mechanik z servisu Puga. Robi mi u siebie. Ale do tego prawdopodobnie bedzie pompa wodna do wymiany .... coz przynajmniej bede mial silnik z glowy. zostanie do wymiany przedni lewy wahacz ( sworzen - luz ) co do prawego nie pamietam i niby stabilizator przedni ( luz ), przeczyszczenie prowadnic od tarcz z przodu zrobienie hamulca z tylu - ciut chyba przypieczone a na koniec tylne prawe kolo ...... glupia BELKA ........ i to by bylo wszystko co poza silnikiem jest w nim do zrobienia. A na dzien dobry jak go widzialem ( kupno itp ) to kurde palil extra z zewn. stan idealny srodek tez ..... silnik na zewn. tez fajnie wygladal a tu dupa no coz ...... zrobi sie i bedzie dawac czadu
Nałogowy czytelnikforum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
dalem gosciowi 500zl na czesci czyli: uszczelki pod glowice , zawory , kopule zaworow , uszczelniacz walka rozrzadu , napinacz do paska roz. , uszczelki pod cylindry i cos tam jeszcze nie pamietam
za 200 zl ( robocizna )mial mi wymienic te uszczelke , wymienic te wyzej wymienione + regulacja zaworow i rozrzadu + wymiana gum oslonowych na przeguby ( gumy i pasek dostal )
do tego 200 ( za rozebranie calego silnika i zrobienie ) - dal 2 cylindry do regenracji ( niby jakiegos wypelniania bo z tego co zrozumialem bylo cos wykruszone ) no i wymiana tych uszczelek pod cylindry i pierscienie i zlozenie go.
+80zl za regenertacje tych cylindrow
do tego zaplacic za olej i filtr oleju wymiana oleju i plynu chl w cenie tych robocizn. zas olej zalatwil za 10zl / litr bo tak jak dla niego. no i ostatecznie licze ze to w okolicy 1 tys bedzie. dokladnie mi powie ile zaplacil za czesci i ile zostalo z pieniedzy ktore mu dalem - za sama robocizne wszystkiego 400zl
Nałogowy czytelnikforum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.