jakie są objawy uszkodzonego czujnika temep.silnika?
Czy uszkodzony ów czujnik może powodować zalewanie silnika?
czujnik temperatury silnika
u mnie w aucie jak zapale świeci się kontrolka przy wskaźniku paliwa ,(słyszałem że jest to kontrolka katalizatora albo diagnostyki silnika)
jak dodam gazu to gaśnie, przejade kilka kilometrów i wtedy zapala się na amen nawet dodanie gazu nie p[owoduje jej zgaśnięcia.
Jak odłączałem kostkę od czujnika pod aparatem zapłonowym (przypuszczam że to kontrolka temp. silnika) to mimo dodania gazu kontrolka nie gasła!
Co to cholera może być!
Czy ten czujnik może mieć wpływna to, że auto się zalewa wyrażnie w spalinach czuć zapach nieprzepalonej benzynki!
Mój silnik to TU3CP (gażnik sterowany elektornicznie )
jak dodam gazu to gaśnie, przejade kilka kilometrów i wtedy zapala się na amen nawet dodanie gazu nie p[owoduje jej zgaśnięcia.
Jak odłączałem kostkę od czujnika pod aparatem zapłonowym (przypuszczam że to kontrolka temp. silnika) to mimo dodania gazu kontrolka nie gasła!
Co to cholera może być!
Czy ten czujnik może mieć wpływna to, że auto się zalewa wyrażnie w spalinach czuć zapach nieprzepalonej benzynki!
Mój silnik to TU3CP (gażnik sterowany elektornicznie )
kurcze czy nikt nic nie doradzi?
To może chociaż dokładne wskazówki który to dokładnie czujnik
Jeden jest na obudowie termostatu ze wsówką, drugi pod aparatem zapłonowym też na wsówkę i trzeci pod aparatem zapłonowym ale tak jakby w obudowie termostatu na kostkę.Do czego służa te wszystkie czujniki?
Pomocy bo auto mi strasznie się zalewa i zaje...cie dużo pali!
A jeszcze jedno czy niesprawna sonda lambda może być powodem owych usterek?
Kaktus licze na twoje rady!!!
To może chociaż dokładne wskazówki który to dokładnie czujnik
Jeden jest na obudowie termostatu ze wsówką, drugi pod aparatem zapłonowym też na wsówkę i trzeci pod aparatem zapłonowym ale tak jakby w obudowie termostatu na kostkę.Do czego służa te wszystkie czujniki?
Pomocy bo auto mi strasznie się zalewa i zaje...cie dużo pali!
A jeszcze jedno czy niesprawna sonda lambda może być powodem owych usterek?
Kaktus licze na twoje rady!!!
Czujniki na wsówki to czujniki podpięte pod tablicę rozdzielczą, czyli pod manometr temp. płynu, jeśli go posiadasz i drugi pod lampkę awaryjną oraz "STOP" - ten zapala się kiedy temperatura sięgnie 100-paru stopni, zależnie od modelu.
Natomiast ten czujnik "z kostką" jest czujnikiem dla komputera/sterownika wtrysku/czegoś sterującego benzyną i zapłonem, i jeśli go odepniesz to nic dziwnego, że się zalewa, i że świeci się lampka Check Engine.
Oczywiście zwalona sonda (jeśli w ogóle jest) też może mieć podobny wpływ jak wyżej (świeci się CEL, silnik jest zalewany wachą). Ja bym stawiał właśnie na to, zważywszy na objawy z gaśnięciem CELa po przegazowaniu ("kliniczny" objaw walniętej sondy).
Pozdrawiam
Piweł
Natomiast ten czujnik "z kostką" jest czujnikiem dla komputera/sterownika wtrysku/czegoś sterującego benzyną i zapłonem, i jeśli go odepniesz to nic dziwnego, że się zalewa, i że świeci się lampka Check Engine.
Oczywiście zwalona sonda (jeśli w ogóle jest) też może mieć podobny wpływ jak wyżej (świeci się CEL, silnik jest zalewany wachą). Ja bym stawiał właśnie na to, zważywszy na objawy z gaśnięciem CELa po przegazowaniu ("kliniczny" objaw walniętej sondy).
Pozdrawiam
Piweł
Ex 205 GTi...
ot i to już jakieś konkretne rady!!! ![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Tylko teraz kurcze jak to sprawdzić czy sonda lambda padła nie jadąc do Aso!
Nowej nie będę kupował żeby sprawdzić czy aktulana jest walnięta po potem zwrotów nie ma!
Czy jest jakaś możliwośc bez podłączania do kompa w serwisie?
A poza tym u mnie nie ma wtyczki diagnostyczne silnika!
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Tylko teraz kurcze jak to sprawdzić czy sonda lambda padła nie jadąc do Aso!
Nowej nie będę kupował żeby sprawdzić czy aktulana jest walnięta po potem zwrotów nie ma!
Czy jest jakaś możliwośc bez podłączania do kompa w serwisie?
A poza tym u mnie nie ma wtyczki diagnostyczne silnika!