Brak wolnych obrotów na benzynie
Brak wolnych obrotów na benzynie
Witam.
W moim 205 1,4 KAT mam zamontowana instalacje gazowa. Ostatnio stalo sie z nim cos niedobrego. Na gazie pali i jezdzi normalnie. Na benzynie nie ma wolnych obrotów. Po prostu gasnie. Nawet przy cieplym silniku. Co moze byc przyczyna ?
W moim 205 1,4 KAT mam zamontowana instalacje gazowa. Ostatnio stalo sie z nim cos niedobrego. Na gazie pali i jezdzi normalnie. Na benzynie nie ma wolnych obrotów. Po prostu gasnie. Nawet przy cieplym silniku. Co moze byc przyczyna ?
- IGI
- Junior
- Posty: 240
- Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: BIAŁYSTOK
u mnie jak nie trzymal obrotow to dlatego ze mialem zle ustawiony czujnik polozenia przepustnicy,jesli silniczek na wyzszych obrotach pracuje rowno to watpie zeby to byl wtrysk.uwarzaj zeby cie nie naciagnol na koszty bo to moze mu sie wydaje ze to to a to cos innego najlepiej zajedz jeszcze do jakiegos mechanika i zobacz co on powie
- IGI
- Junior
- Posty: 240
- Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: BIAŁYSTOK
czujnik polozenia przepustnicy bada obciazenie silnika w minimalnym polozeniu i ewentualnie w srodkowym i max.wystarczy odkrecis te 2 sruby mocojace czujnik i przekrecic go tak aby byl wlaczony w dolnym polozeniu przepustnicy,gdy dodamy lekko gazu powinien tak cyknac (kurcze no nie umiem tak fajnie opisac)
- IGI
- Junior
- Posty: 240
- Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: BIAŁYSTOK
jest tez inny sposob bez odkrecania miocowac czujnika, na kulku tam gdzie siedzi linka od gazu jest taka sruba do regulacji poloozenia przepustnicy trzeba pokombinowac kiedy cyka a kiedy nie jak juz bedzie cykal a obroty beda zaniskie albo za wysokie to trzeba pokrecic ta sruba na gorze przepustnicy ona ogpowiada za dostarczanie powietrza na biegu jalowym ja to wszystko pisze odnosnie silnika 1.9 gti takze nie wiem jak wygladaja inne przepustnice ale konstrukcja pewnie jest podobna i zasada ustawiania takze
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ta metoda druga ktora opisuejsz jest zla metoda!
Najpierw! Trzeba ustawic wolne obroty! Jak juz mamy wolne obroty, trzeba zmierzyc wartosc podcisnienia panujaca w dolocie, podlaczajac czujnik zamiast podcisnienowego przyspieszacza zaplonu.
Jezeli podcisnienie jest za duze badz za male, nalezy krecic wlasnie ta srubka o ktorej piszesz, w ten sposob ustalalamy wstepna pozycje przepustnicy (ile ma byc otwarta gdy puszczamy gaz), jezeli mamy juz podcisnienie ustawione, to nalezy wyregulowac wolne obroty ta druga sruba i ponownie sprawdzic podcisnienie, i tak sie bawic az ustawimy to dobrze!
Pozniej dopiero nalezy ustawic czujnik polozenia przepustnicy, a aby to zrobic nalezy poluzowac 2 sruby na klucz francuzki 7.
Dobrze wyregulowany czujnik jest wtedy, gdy przy minimalnym ruchu przepustnicy sluchac "TYK" czyli tykniecie
Wtedy tez jest zwalniany mikrowlacznik, i komp wie ze zostal wcisniety gaz, czyli nie sa to juz obroty jalowe.
Czujnik polozenia przepustnicy informuje komputer o 3 polozeniach.
Obroty Jalowe - puszczony gaz
Obciazenie - do 75% wcisnietego gazu
Pelne obciazenie - powyzej 75% wcisnietego gazu.
Przy pelnym obciazeniu czujnik ten moze nawet do 10% wzbogacic mieszanke!
Ale nie jest to jeden z wazniejszych czujnikow, bo nawet gdy go odlaczymy, silnik chodzic bedzie.
Najpierw! Trzeba ustawic wolne obroty! Jak juz mamy wolne obroty, trzeba zmierzyc wartosc podcisnienia panujaca w dolocie, podlaczajac czujnik zamiast podcisnienowego przyspieszacza zaplonu.
Jezeli podcisnienie jest za duze badz za male, nalezy krecic wlasnie ta srubka o ktorej piszesz, w ten sposob ustalalamy wstepna pozycje przepustnicy (ile ma byc otwarta gdy puszczamy gaz), jezeli mamy juz podcisnienie ustawione, to nalezy wyregulowac wolne obroty ta druga sruba i ponownie sprawdzic podcisnienie, i tak sie bawic az ustawimy to dobrze!
Pozniej dopiero nalezy ustawic czujnik polozenia przepustnicy, a aby to zrobic nalezy poluzowac 2 sruby na klucz francuzki 7.
Dobrze wyregulowany czujnik jest wtedy, gdy przy minimalnym ruchu przepustnicy sluchac "TYK" czyli tykniecie
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Czujnik polozenia przepustnicy informuje komputer o 3 polozeniach.
Obroty Jalowe - puszczony gaz
Obciazenie - do 75% wcisnietego gazu
Pelne obciazenie - powyzej 75% wcisnietego gazu.
Przy pelnym obciazeniu czujnik ten moze nawet do 10% wzbogacic mieszanke!
Ale nie jest to jeden z wazniejszych czujnikow, bo nawet gdy go odlaczymy, silnik chodzic bedzie.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
IGI - spoko
Ciesze sie ze jest w srod nas kolejny uzytkownik Peugeota, i to uzytkownik ktory nie boi sie odezwac na forum, i cos doradzic.
Napisalem jednak o tym ze jest to zla metoda, poniewaz, znam mechanikow ktorzy tak to wlasnie ustawiaja, a czesto jest to na zasadzie "mamy 3 srubki (jest jeszcze jedna na przeplyomierzu) no to krecimy i zobaczymi co sie stanie. W wyniku takich experymentow mechanik ustawi ci dobrze wolne obroty, a okaze sie ze:
Auto wiecej pali
Rozregulowal calkowicie przeplywomierz
Zle dziala przyspieszanie zaplonu, przezco moze nawet powoli wypalac zawory.
Najgorsze jest to ze wtedy ani klient ani mechanik nie sa w pelni swiadomi czego dokonali, i mysla ze zrobili dobrze.
Poprosty Pugi to typowe Francuzy, a typowego Francuza latwo sie nie serwisuje, i trzeba znac te wszystkie Francuskie rozwiazania, aby wlasnie nie popelnic wtopy.
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Napisalem jednak o tym ze jest to zla metoda, poniewaz, znam mechanikow ktorzy tak to wlasnie ustawiaja, a czesto jest to na zasadzie "mamy 3 srubki (jest jeszcze jedna na przeplyomierzu) no to krecimy i zobaczymi co sie stanie. W wyniku takich experymentow mechanik ustawi ci dobrze wolne obroty, a okaze sie ze:
Auto wiecej pali
Rozregulowal calkowicie przeplywomierz
Zle dziala przyspieszanie zaplonu, przezco moze nawet powoli wypalac zawory.
Najgorsze jest to ze wtedy ani klient ani mechanik nie sa w pelni swiadomi czego dokonali, i mysla ze zrobili dobrze.
Poprosty Pugi to typowe Francuzy, a typowego Francuza latwo sie nie serwisuje, i trzeba znac te wszystkie Francuskie rozwiazania, aby wlasnie nie popelnic wtopy.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec
Mógłby ktoś wkleić fotke tego przepływomierza o którym mówicie? Bo z tego co czytam to wydaje mi się że ja mam jakiś "niestandardowy". Jakby co - tez mam 1,9 GTI. A tak wogóle to w przepływomierzu wywaliło mi denko. Nie wiem czy próbować złożyć to czy kupować nowy przepływomierz, nie orientujecie może za ile można go kupic?
![Obrazek](http://www.fotoszok.pl/upload/b5cd2a6e.jpg)
![Obrazek](http://ytrc.pl/images/signatures/70713816246baeeedc992d.jpg)
Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem
![Wariat 8)7](./images/smilies/icon_bonk.gif)
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec