Strona 1 z 2
Brak wolnych obrotów na benzynie
: 21 lis ndz, 2004 11:41 am
autor: siewicz
Witam.
W moim 205 1,4 KAT mam zamontowana instalacje gazowa. Ostatnio stalo sie z nim cos niedobrego. Na gazie pali i jezdzi normalnie. Na benzynie nie ma wolnych obrotów. Po prostu gasnie. Nawet przy cieplym silniku. Co moze byc przyczyna ?
: 24 lis śr, 2004 1:35 pm
autor: Mav309
lewe powietrze?
: 24 lis śr, 2004 4:02 pm
autor: siewicz
heheh nie.
bylem juz u mechanika. okazalo sie, ze to wina wtrysku. gosc powiedzial, ze czesc bedzie kosztowala 300zl + 100zl robocizna.. dobra cena ?
: 25 lis czw, 2004 12:10 am
autor: IGI
u mnie jak nie trzymal obrotow to dlatego ze mialem zle ustawiony czujnik polozenia przepustnicy,jesli silniczek na wyzszych obrotach pracuje rowno to watpie zeby to byl wtrysk.uwarzaj zeby cie nie naciagnol na koszty bo to moze mu sie wydaje ze to to a to cos innego najlepiej zajedz jeszcze do jakiegos mechanika i zobacz co on powie
: 25 lis czw, 2004 2:05 am
autor: robakkk
Ciekawi mnie, jak sprawdzic i ewentualnie wyregulowac czujnik otwarcia przepustnicy?? Ma ktos wiedze na ten temat??
: 25 lis czw, 2004 9:22 am
autor: IGI
czujnik polozenia przepustnicy bada obciazenie silnika w minimalnym polozeniu i ewentualnie w srodkowym i max.wystarczy odkrecis te 2 sruby mocojace czujnik i przekrecic go tak aby byl wlaczony w dolnym polozeniu przepustnicy,gdy dodamy lekko gazu powinien tak cyknac (kurcze no nie umiem tak fajnie opisac)
: 25 lis czw, 2004 9:40 am
autor: IGI
jest tez inny sposob bez odkrecania miocowac czujnika, na kulku tam gdzie siedzi linka od gazu jest taka sruba do regulacji poloozenia przepustnicy trzeba pokombinowac kiedy cyka a kiedy nie jak juz bedzie cykal a obroty beda zaniskie albo za wysokie to trzeba pokrecic ta sruba na gorze przepustnicy ona ogpowiada za dostarczanie powietrza na biegu jalowym ja to wszystko pisze odnosnie silnika 1.9 gti takze nie wiem jak wygladaja inne przepustnice ale konstrukcja pewnie jest podobna i zasada ustawiania takze
: 25 lis czw, 2004 11:24 am
autor: Kaktus
Ta metoda druga ktora opisuejsz jest zla metoda!
Najpierw! Trzeba ustawic wolne obroty! Jak juz mamy wolne obroty, trzeba zmierzyc wartosc podcisnienia panujaca w dolocie, podlaczajac czujnik zamiast podcisnienowego przyspieszacza zaplonu.
Jezeli podcisnienie jest za duze badz za male, nalezy krecic wlasnie ta srubka o ktorej piszesz, w ten sposob ustalalamy wstepna pozycje przepustnicy (ile ma byc otwarta gdy puszczamy gaz), jezeli mamy juz podcisnienie ustawione, to nalezy wyregulowac wolne obroty ta druga sruba i ponownie sprawdzic podcisnienie, i tak sie bawic az ustawimy to dobrze!
Pozniej dopiero nalezy ustawic czujnik polozenia przepustnicy, a aby to zrobic nalezy poluzowac 2 sruby na klucz francuzki 7.
Dobrze wyregulowany czujnik jest wtedy, gdy przy minimalnym ruchu przepustnicy sluchac "TYK" czyli tykniecie
Wtedy tez jest zwalniany mikrowlacznik, i komp wie ze zostal wcisniety gaz, czyli nie sa to juz obroty jalowe.
Czujnik polozenia przepustnicy informuje komputer o 3 polozeniach.
Obroty Jalowe - puszczony gaz
Obciazenie - do 75% wcisnietego gazu
Pelne obciazenie - powyzej 75% wcisnietego gazu.
Przy pelnym obciazeniu czujnik ten moze nawet do 10% wzbogacic mieszanke!
Ale nie jest to jeden z wazniejszych czujnikow, bo nawet gdy go odlaczymy, silnik chodzic bedzie.
: 25 lis czw, 2004 1:41 pm
autor: IGI
ja opisalem tak jak robil mechanik nic nie dodawalem moze troche sie zamotalem juz sie w temat nie wtracam pozdro
: 25 lis czw, 2004 6:55 pm
autor: Kaktus
IGI - spoko
Ciesze sie ze jest w srod nas kolejny uzytkownik Peugeota, i to uzytkownik ktory nie boi sie odezwac na forum, i cos doradzic.
Napisalem jednak o tym ze jest to zla metoda, poniewaz, znam mechanikow ktorzy tak to wlasnie ustawiaja, a czesto jest to na zasadzie "mamy 3 srubki (jest jeszcze jedna na przeplyomierzu) no to krecimy i zobaczymi co sie stanie. W wyniku takich experymentow mechanik ustawi ci dobrze wolne obroty, a okaze sie ze:
Auto wiecej pali
Rozregulowal calkowicie przeplywomierz
Zle dziala przyspieszanie zaplonu, przezco moze nawet powoli wypalac zawory.
Najgorsze jest to ze wtedy ani klient ani mechanik nie sa w pelni swiadomi czego dokonali, i mysla ze zrobili dobrze.
Poprosty Pugi to typowe Francuzy, a typowego Francuza latwo sie nie serwisuje, i trzeba znac te wszystkie Francuskie rozwiazania, aby wlasnie nie popelnic wtopy.
: 26 lis pt, 2004 4:41 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
Ja już Wam z góry chyba musze podziękować, bo mam ten sam problem... Nie wiedziałem co z tym zrobić, w sumie dla mnie to jest prawie czarna magia... Ale bede miał pomocnika bardziej ode mnie doświadczonego, mam nadzieje że coś poradzimy
: 26 lis pt, 2004 1:27 pm
autor: IGI
a ta srubka na przepływomierzu to do czego?do regulacji ilosci powietrza czy co? bo ja mialem wymieniany i moze cos zle ustawili bo jakis taki przymulony troszke jest
: 26 lis pt, 2004 4:36 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
Mógłby ktoś wkleić fotke tego przepływomierza o którym mówicie? Bo z tego co czytam to wydaje mi się że ja mam jakiś "niestandardowy". Jakby co - tez mam 1,9 GTI. A tak wogóle to w przepływomierzu wywaliło mi denko. Nie wiem czy próbować złożyć to czy kupować nowy przepływomierz, nie orientujecie może za ile można go kupic?
: 26 lis pt, 2004 5:26 pm
autor: Mav309
a klapa spietrzajaca chodzi lekko? jesli tak, to mozna to ladnie skleic jakims klejem ktory jest jednoczesnie uszczelniaczem (sam juz dwa razy ratowalem tak przeplywke)
BTW, nie masz przypadkiem LPG ? :>
: 26 lis pt, 2004 7:49 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
Tak tak, mam LPG. Tylko że mam taki problem, że potrafi rure od przepływomierza, a jak mocniej ją zacisnąłem to mi wybiło denko... więc musi się troche mocniej trzymać... choć teraz raczej nie miewam takich nieprzyjemnych sytuacji...