Kierownica mi się przechyliła

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Kierownica mi się przechyliła

Post autor: bipi »

ostatnio jeździłem sobie spokojnie ale raz dość ostro wjechałem na krawężnik, ale wydawało mi się, że nic się nie stalo - zdarza się.
na następny dzień widzę, że mam kierownicę skręconą w stronę, którą podjeżdżałem na krawężnik. o jakieś kilka stopni, nieznacznie,ale jednak to widać.
czy te wydarzenia mogą być ze sobą powiązane? jeśli tak, to co się stało? bo tak patrząc wszystko jest ok.
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

Post autor: iveras »

weź auto na zbieżność kół i ustawią Ci wszystko jak należy (jakieś 40 - 60 pln)
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
kolano

Post autor: kolano »

A czy jest możliwe że przeskoczyło o jeden ząbek na krzyżaku?
Ale raczej lekko zgięty drążek więc tak jak mówi iveras zbieżność.
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

ale chodzi mi o to czy mogło się coś mechanicznie ułamać, nagiąć czy coś podobnego??

a drugie: czy to możliwe że od takiego małego incydentu??
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

Post autor: iveras »

sprawdź czy masz luzy na krzyżaku delikanie ruszając kierownicą. Że wahacz się skrzywił to wątpię, ale mogły "rozzbieżnić" się :) koła. Oni to ustawiają podobnie do przydupcenia w krawężnik więc na jedno wychodzi :P
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
rotel1

Post autor: rotel1 »

Z czasem używania w aucie wszystko się przestawia, robią się mini luzy, itp. To normalne, kwestia tylko jazdy - czy nagminnie jeździsz po dziurach, krawężnikach, itp. Ty mogłeś już mieć jakiś luz, więc owy wjazd pod zapewne spory krawężnik "przyprawił pi...dzie uszy" :) Coś mogło sie zluzować bardziej, przestawić - końcówka drążka, może przy okazji sworzeń, itp. A może coś z przekładnią ?

Czym prędzej gnaj sprawdzic zbieżność, zbadaj też stan zawieszenia - luzy na sworzniach wahaczy, maglownicy, itp. Obejrzyj wszystko dokałdnie od spodu, poruszaj, dotknij :)
O autko trzeba dbać :)
Ostatnio zmieniony 25 lis czw, 2004 3:16 pm przez rotel1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

Drążek się zgiął.
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Proponowalbym spawdzic najpierw zawieche- luzy!!
Powazny mechanik nawet nie weznie sie za zbieznosc,jesli masz jakies ;uzy,bo mija sie to z celem!!
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Dokladnie tak jak pisze michal, tez stawiam na zgiety drazek kierowniczy! Ale spoko, jest to w pelni wymienialne i chyba nie az tak drogie.

Sama z siebie zbierznosc nie moze sie przestawic - jest to nie mozliwe, zwlaszcza od udezenia. Moze sie zmienic jezeli wlasnie zegnie sie drazek kierowniczy, czy tez pojawia sie luzy na koncowkach drazkow kierowniczych.

Ale samo przestawienie sie drazka nie jest mozliwe, poniewaz aby zmieic zbierznosc trzeba tym drazkiem krecic, a sam z siebie to nie bardzo moglby sie krecic. Tak mi sie wydaje.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Zgadzam sie z powyzszym-cos musialo sie ugiac...najpredzej wlasnie drazek,ale znam przypadek,gdzie zagial sie mcperson(amortyzator),z tym,ze wtedy udezenie bylo dosc mocne i poszlo bezp. w kolo.
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

dzięki bardzo, mam nadzieję że nie będzie aż tak źle jak co niektórzy mówią. ale w sumie to potrzebowałem parę słów otuchy. :(
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Nie lam sie-od razu sie nie rozwalisz :wink:
POwiem wiecej-jak Cie nie sciaga podczas jazdy i hamowania,to nawet mozna na tym jezdzic,tylko musisz wiedziec,ze najprawdopodobniej bedzie Ci krzywo darl opony na przodzie.
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

no więc nie ściąga !!!! super, nie?? przy hamowaniu też jest ok (tylko się buda trzęsie ale to miałem od kupna - krzywe tarcze). i jak stoi to nie ma luzów przy skręcaniu. jedyne co mnie martwi to jakoś tak "pływa" po jezdni. i co teraz?? jest dobrze w miarę.
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

uwaga !!! proszę Was jeszcze o odpowiedź na jedno pytanie w tej kwestii. czy wystarczy jak pojadę na ustawianie zbieżności?? czy muszę naprawiać?? bo słyuszałem że nawet jak się tam coś skrzywi to jest tam jakaś regulacja czy coś że wymiana nie jest konieczna.
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

Drążek trzeba wymienić! Nie jest to kosmiczna suma!
ODPOWIEDZ