Strona 1 z 1
DESKA ROZDZIELCZA
: 13 gru pn, 2004 8:36 pm
autor: RaveMan
ludzie wiem ze taki temat juz byl kilka razy ale w zadnym nie bylo konkretnej odpowiedzi na pytanie: "jak zainstalowac zegary od GTI w zwyklej wersji" wiec pytam wszem i w obec jak to zrobic? moze jakis specjalista napisze kompletny poradnik nt . wymiany zegarow. Z gory dziekuje w imieniu swoim i wszystkich ktorzy maja z tym problemy
: 19 gru ndz, 2004 6:17 pm
autor: Robert 205
Cieszę się, że znowu ktoś w tym temacie. Owszem było już o tym ale ja również nie dowiedziałem się nic mądrego. A chciałbym wiedzieć, czy licznik GTI wogóle pasuje do zwykłej deski np. od Juniorka i czy podłączenia do prędkościomierza i kontrolek będą pasować, no i czy to wszystko zadziała. Od biedy przeżyłbym gdyby tylko udało się uruchomić prędkościomierz, paliwo, temp., znaczy te wszystkie najważniejsze. Licznik od GTI jest po prostu dużo ładniejszy i zmienia całe wnętrze na przyjemniejsze. Może wreszcie ktoś sprzeda jakieś tajemnice na temat? Sam boję eksperymentować. Nie wiem nawet czy opłaca się kupować nowy licznik, czy jak kto woli "zestaw wskaźników".
: 19 gru ndz, 2004 6:34 pm
autor: Piweł
...
: 19 gru ndz, 2004 8:07 pm
autor: robakkk
Co chcecie w temacie wiedzeiec
Osobiscie pisalem juz nie raz na forum.Licznik pasuje,ale daszek nad licznik trzeba zmienic.Predkosciomierz dziala bez problemow.Trzeba przerabiac instalacje,bo jest wiecej kostek i zupelnie inny uklad przewodow. Ponadto niektorych sygnalow trzeba szukac po aucie ze schematem. Jest przy tym sporo grzebania i szukania,wiec temat conajmniej dla elektryka/elektronika amatora
Poszukajcie starych postow-troche tam bylo informacji. Na dzisiaj nie pamietam wszystkiego z glowy i musialbym troche przejrzec na aucie co i jak,i do czego,wiec latwiej bedzie,jak bedziecie pytac o konkretne sprawy.
Od siebie powiem tylko tyle,ze gdybym mial to robic jeszcze raz,to... bym robil
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Efekt naprawde wart zachodu.
: 20 gru pn, 2004 12:56 am
autor: cheatoss
konkretne pytanie... na liczniku od gti widze 4 kostki.. z tego co pamietam to (nie w kolejnosci) dziesiecio-, dziewiecio-, osmio- i siedmiotorowe... w zwyklym liczniku sa 3 kostki? jesli tak to ilu torowe? innymi slowy, jesli jednej kostki brakuje, to ktorej, ktora nalezy sobie dokupic... chyba ze te trzy kostki w zwyklym liczniku sa zupelnie inne i trzeba sprawic sobie od razu 4 od gti, nie wiem bo nie zagladalem...
podsumowujac pierwsze pytanie w skrocie wyglada mniej wiecej tak:
1. czym roznia sie kostki w zwyklym liczniku i w gti, jesli sie roznia?
: 20 gru pn, 2004 1:02 am
autor: robakkk
Kostki od licznika GTI sa inne niz w zwyklym i maja zupelnie inaczej rozmieszczone przewody,wiec trzeba miec do licznika kostki.
Moze uda mi sie jutro pstryknac jakies fotki,to bedzie widac.
: 20 gru pn, 2004 1:11 am
autor: TOMBIKE
sprecyzujmy co znaczy zwykły licznik, bo jest ich troszke. Ja mam licznik od xs po 91r i wyglada bardzo podobnie do tego od gti ktory kupiłem, mysle ze i wtyczki i daszek będa te same, tylko czujniki (cisnienie i temp oleju?) nie będa dzialac gdyż orginalnie nie ma ich na bloku w silniku
: 20 gru pn, 2004 1:50 pm
autor: robakkk
Zwykly licznik,to ten,ktory ma dzielone liczniki od kontrolek,ktore znajduja sie w jednym rzedzie nad licznikami.
Ten od XS/Garros/GT to juz mysle jedna "manka" z GTI,ale glowy uciac nie dam
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
: 21 gru wt, 2004 8:03 pm
autor: RaveMan
coz wiem ze robie sie natretny, ale jak chcecie mi udzielac odpowiedzi na jakies pytania skoro ja nawet nie wiem od czego zaczac przy takiej operacji. Wybaczcie eksperci ale jestem laikiem w tych sprawach
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
: 09 sty ndz, 2005 8:11 pm
autor: przemo
A masz wogole kupiony ten licznik?? Bo mi sie wreszcie udalo go zainstalowac.Dziala wszystko to co do tej pory mialem, wskazniki temp oleju, cisnienia oleju i temp cieczy chlodzacej nie dzialaja ze wzgledu na brak czujnikow.Robakk ma racje ze rozstaw kabli nie pasuje w zaden sposob.Ja chcialem poprzekladac kable w kostkach ale okazalo sie to niemozliwe ze wzgledu na fabryczne "zamykanie" kostek.Majac jednak pelen opis(tzw dokumentajce) ktora robilem dobrych kilka godzin,pozbylem sie kostek i polaczylem deske z kablami za pomoca lutow.Efekt jest naprawde powalajacy...W razie pytan sluze pomoca bo jestem "na swiezo" po robocie... moje gg 242609 pozdro
: 09 sty ndz, 2005 9:56 pm
autor: TOMBIKE
Przemo!! Instrukcje w PDF zrób!!
: 09 sty ndz, 2005 11:13 pm
autor: morus
Ogólnie nie wiem, o co wam chodzi z tymi kostkami ja jestem świeżo po przeróbce i kostki wykorzystałem stare (jest tylko problem z ta najmniejsza, bo brakuje jednego kabla i tutaj zdałem się na lutownic i przylutowałem, ale nie polecam tej metody mniej wprawnym ludziom, bo łatwo zniszczyć delikatne ścieżki licznika). Rozebrać je nie problem. Jeśli ktoś nie potrafi to porostu proponuje uciąć kabel tak z 4 cm od kostki i sztukować. Ogólnie mam tylko problem z kontrolka od poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku. Najdziwniejsze jest to ze działa od ręcznego. Jak by ktoś miał dokładny schemat wtyczek z GTI to bym był wdzięczny. Ogólnie tez zastanawiam się nad podłączeniem dodatkowych wskaźników, ale nigdzie nie mogę dostać czujnika temperatury i ciśnienia oleju. Zastanawiam się jak obejść problem braku czujnika płyny chłodzącego i tu prośba do użytkowników 1.4 XS, bo jeśli się nie mylę oni go maja a jest to silnik podobny budowa do mojego 1.1 (TU!M), Mianowicie czy czujnik temperatury jest jednocześnie czujnikiem przegrzania tzn. od kontrolki (ma może dwa wyjścia) czy jest oddzielny. Jeśli jest oddzielny to gdzie się dokładnie znajduje, bo może istnieje szansa zainstalowania go u mnie. Za wszelki info z góry dziękuję.
: 10 sty pn, 2005 9:44 am
autor: przemo
Wszystko fajnie pieknie i tak jak mowisz do polowy moglem rozebrac kostki czyli dwie sztuki.Ale okazalo sie ze w tych rozbieralnych mam inne rozmiary pinow niz w tych ktorych rozebrac nie moglem.Wiec nawet jakby mi sie to udalo to nie wlozyl bym pinow z jednej kostki do drugiej.Pomijajac zmudna metode sztukowania,wybralem zmudna metode lutowania do deski
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Najwazniejsze zeby jednak wszystko dzialalo.Co do tej dokumentacji to ja sfotografuje i wysle kazdemu kto bedzie chcial.Pozdro
: 10 sty pn, 2005 4:43 pm
autor: morus
W tych drugich to sa kabelki wciskane na takie blaszki wiec nic nie trzeba przekladac nawet lutowac ale mniejsza z tym jak bedziesz mial dokumentacjie to mi podesli bede wdzieczny (może uda mi ssie zrobic ta kontrolke
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
)