Strona 1 z 2
Zbieżność...
: 28 gru wt, 2004 4:16 pm
autor: misiek22
...hej czy po zregenerowaniu sworznia wahacza, oraz wymiany tulejek w drugim należy zrobić zbieżność
: 28 gru wt, 2004 5:55 pm
autor: BubuPN
hmmmm... słyszałem, że w 205 się nie robi zbieżności, ale nie wiem na ile ta informacja jest prawdziwa
: 28 gru wt, 2004 10:59 pm
autor: simonszop
jak to sie nie da
jasne ze sie da - trzeba tylko pojechac na warsztat, zlecic, zaplacic i gotowe
: 28 gru wt, 2004 11:00 pm
autor: putbill
na 100% nie musisz ustawiać zbieżności, ja sam wymieniałem całe wachacze i nie musiałem, jak ruszysz drążki kierownicze i końcówki to wtedy trzeba
: 29 gru śr, 2004 5:06 pm
autor: Piweł
...
: 29 gru śr, 2004 5:37 pm
autor: misiek22
Dzięki Piweł za odpowiedź
pozdro
Michał
: 29 paź ndz, 2006 1:58 am
autor: ZyŁy
Na wstepie sie pochwale, ze dokonalem swojej pierwszej "naprawy" puga. Wymienilem koncowki drazkow kierowniczych, na jednej byl luz ale wymienilem obydwie.
A teraz to opowiem o swojej "inteligencji i chytrosci", zrobilem to zeby zaoszczedzic cale 30 zl, ale wychodzi na to, ze teraz musze zrobic zbieznosc czyli gowno zaoszczedzilem. 15 zl za wymiane jednej koncowki chcial mechanik ale przy wiekszej robocie (gumy stabilizatorow, linka recznego, tylne hamulce, krzyzak) czyli pewnie po takiej wymiane ustwilby mi zbieznosc.
Dokladnie pomierzylem i jestem pewien, ze roznica jest nie wieksza jak 1 mm od stanu jaki byl. Musze robic zbieznosc czy nie ? Czy mozna ja zrobic samemu ? W podreczniku jest cos o metodzie mechanicznego pomiaru na przyklad drazkiem rozsuwanym, zbieznosc kol powinna wynosic 3,5 mm. Co to znaczy ?
: 29 paź ndz, 2006 3:39 pm
autor: TO-MI
ja ci to zobrazuje jak patrzysz od przodu wozu na koła to mają wyglądać tak / \ to oczywiście w dużej przesadzie
: 29 paź ndz, 2006 3:48 pm
autor: Banita
ZyŁy pisze:W podreczniku jest cos o metodzie mechanicznego pomiaru na przyklad drazkiem rozsuwanym, zbieznosc kol powinna wynosic 3,5 mm. Co to znaczy ?
Przykladasz do kol 2 kijki i mierzysz odleglosc miedzy nimi przy samej oponie, nastepnie kawalek dalej. Tam odleglosc powinna byc mniejsza o 3,5mm -nie wiem niestety jak bardzo 'dalej'
: 29 paź ndz, 2006 9:46 pm
autor: Adams
Oznacza to zbieżność 3,5mm, Mierząc w połowie wysokości opony w tylnej części ma być 3,5 szerszy rozstaw niż z przodu również w połowie wysokości. Przednionapędowe zawsze mają być zbieżne. Po wymianie tylko wahacza nie musisz robić zbieżności o ile na starym było wsz OK. Wymiary nowego wahacza powinny być identyczne jak starego, więc skrajne pkt pomiarowe nie zmieniły się. Geometrii np pochylenie w 205 się nie ustawia.
: 29 paź ndz, 2006 10:05 pm
autor: Banita
Nigdy nie mierzy sie od opony
Wahacz to odlew, a co za tym idzie kazdy jest nieco inny.
Nie kazdy przednionapedowiec musi byc zbiezny -tez kiedys na tym wpadlem
: 29 paź ndz, 2006 10:12 pm
autor: Adams
Mierzy się na łączeniu opony i felgi. Jaki przednionapędowiec nie jest zbiezny? - nie atakuje, wrecz przeciwnie pytam z ciekawosci?
: 29 paź ndz, 2006 10:44 pm
autor: Banita
z tego co pamietam to np ktoras generacja golfa, ale glowy nie dam
: 29 paź ndz, 2006 11:55 pm
autor: TO-MI
też to kiedyś przerabiałem gdzieś i z tego co pamiętam to przednionapędowiec powinien być rozbieżny bo jak silnik ciągnie do przodu to koła wtedy ściąga do wewnątrz ale nie upieram sie przy tym za to wiem jedno jak koła są minimalnie rozbieżne to auto lepiej wchodzi w zakręty ale pogarsza sie stabilność na prostej ale tak czy siak czekam na komentarze
może macie jakieś inne potwierdzone info
: 30 paź pn, 2006 12:38 am
autor: ZyŁy
/ \ Tylko gdzie tu jest przod auta ?
Poszukalem w necie i juz wiem w ktora strone sa zbiezne, a w ktora rozbiezne i skoro mowicie ze maja byc zbiezne to musze sie przyznac, ze przed wymiana sie nie przygladalem. Dopiero po wymianie zauwazylem, ze maja sie ku sobie i troche mnie to zaniepokoilo, poniewaz staralem sie zeby nie bylo roznicy. Z drugiej strony skoro da sie to zauwazyc golym okiem czy to nie jest zbyt duza zbieznosc. Postaram sie to zmierzyc.