Strona 1 z 1
Bez ładowania... (?)
: 30 gru czw, 2004 1:29 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
Kilka dni temu siadł mi akumulator i od tamtej pory po pełnym naładowaniu wytrzymuje mniej wiecej jeden dzień...
![Confused :?](./images/smilies/huh.gif)
Wygląda to jakby się nie ładował podczas jazdy, bo np szyby wolniej sie otwierają itp... ale kontrolka braku ładowania gaśnie po odpaleniu silnika... gdzie szukać winnego?
: 30 gru czw, 2004 1:33 pm
autor: majpio
być może akumulator już padł( nie trzyma prądu)
: 30 gru czw, 2004 1:53 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
Akumulator ma 1,5 roku... do momentu kiedy się rozładował (kilka dni), nie było problemów...
: 30 gru czw, 2004 1:55 pm
autor: misiek22
Dżon Dobra Nadzieja pisze:Akumulator ma 1,5 roku... do momentu kiedy się rozładował (kilka dni), nie było problemów...
najlepiej podjedź do elektryka i niech sprawdzi, może padł Ci regulator napięcia tak jak mi całkiem niedawno
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
, i akumulator rozładowywał się na wolnych obrotach, a teraz chodzi cacy
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
: 30 gru czw, 2004 2:03 pm
autor: majpio
majpio pisze:być może akumulator już padł( nie trzyma prądu)
To,że ma 1,5 roku nie znaczy że jest dobry.Ilość lat wcale nie jest wyznacznikiem jakości .Często bywa tak, że akumulatory zaraz po utracie gwarancji padają! Wiem to z doświadczeń!
: 30 gru czw, 2004 3:25 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
Do końca gwarancji jest jeszcze jakies pół roku
Prawdopodobnie przyczyną całego zdarzenia jest pasek klinowy... jeszcze niedawno mi piszczał... a przypomniało mi się teraz że ostatnio tak jakby przerywało nieraz wspomaganie, a jeśli sie nie myle to tez jest na tym pasku... Lece go wymienić...
: 30 gru czw, 2004 8:26 pm
autor: cheatoss
moze byc tez alternator.
: 03 sty pn, 2005 8:42 am
autor: Mav309
podepnij miernik, to bedziesz wiedzial...u mnie lampka aku czasem swieci czasem nie..
Podczas jazdy i ladowania powinienes miec powyzej 13v gdziekolwiek w instalacji...
: 03 sty pn, 2005 11:20 am
autor: Demo84
napewno padł ci regulator, albo mostek prostowniczy na alternatorze. Sprawdz diody na mostku jesli sa OK to musi wtedy byc regulator, warto tez sprawdzić szczotki w alternatorze.
: 03 sty pn, 2005 1:11 pm
autor: misiek22
Demo84 pisze:napewno padł ci regulator, albo mostek prostowniczy na alternatorze. Sprawdz diody na mostku jesli sa OK to musi wtedy byc regulator, warto tez sprawdzić szczotki w alternatorze.
jak już pisałem niech Dżon podjedzie do elektryka i sprawdzi ja miałem walnięty właśnie regulator napięcia i obiawy były bardzo podobne
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
: 03 sty pn, 2005 1:34 pm
autor: dziuba-82
Z przodu obok akumulatora są dwa bezpieczniki,u mnie są spalone ale wszystko chyba działa.Od czego one są?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
: 06 sty czw, 2005 12:49 pm
autor: Mav309
zgodnie z prawidlami elektryki wszelkie dodatkowe urzadzenia (dodatkowe swiatla, wzmacniacz itp) powinny miec jak najblizej akumulatora bezpieczniki.
: 06 sty czw, 2005 3:08 pm
autor: robik 1
prawdopodobnie mogty pasc diody prostownicze ew.szczotki,wirnik ,stojan
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
: 08 sty sob, 2005 9:21 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
Ciekawostka ze świata:
Jeśli tak wygląda pasek klinowy w Twoim samochodzie to znaczy że pasowałoby go wymienić
![Obrazek](http://raz123.republika.pl/index_pliki/pasek.jpg)