Strona 1 z 1

Bialy dym

: 03 paź pt, 2003 11:57 pm
autor: Marshal
CO moze byc przyczyna bialego dymu przy odpalaniu samochodu po dluzszym postoju i z jakimi kosztami wiaze sie ewentualna naprawa?

: 04 paź sob, 2003 12:04 am
autor: TOMBIKE
Mój dym jest czarny i śmierdzi, więc sie nie przejmuj, uzywasz dobrego proszku :wink:

: 04 paź sob, 2003 11:12 am
autor: samer
Uszczelniacze zaworow , olej po dluzszym czasie przez zawory scieka na tloki. Dlatego po dluzszym postoju jest siwy dym a w trakcie jazdy nie.

: 04 paź sob, 2003 7:13 pm
autor: Marshal
A duzo jest roboty przy wymianie uszczelniaczy (nie to zebym sam chcial to robic :wink: ) i jakie moga to byc mniej wiecej koszta?

: 04 paź sob, 2003 7:29 pm
autor: samer
Zeby dobrze to zrobic to trzeba sciagnac glowice , 200-300zl robocizna , 100zl nowa usztelka pod glowice i uszczelniacze (nie pamietam ile kosztuja :oops: )

Mozna tez wymienic bez sciagania glowicy po przez otwory ktore sa przeznaczone na swiece. Taniej napewno !

Pozdrawiam

: 05 paź ndz, 2003 4:18 am
autor: Marshal
Dzieki Samer za info.A tak przy okazji, czy te uszczelniacze maja wplyw na poziom halasu emitowanego przez silnik na biegu jalowym, bo cos mi sie wydaje, ze chyba glosniej pracuje niz na poczatku jak go kupilem.

: 05 paź ndz, 2003 12:00 pm
autor: Kaktus
Jezeli glosniej ci teraz pracuje, to obawiam sie ze moze nie skonczyc sie na uszczelniaczach :( Sprawdz czy dum przypadkiem ciagle ci nie leci w wydechu - i czy jest on BIALY czy SIWY (wpadajacy nawet w niebieski) - jezeli jest to BIALY jak chmury dym, to moga to byc PANEWKI!!! jak panewki szlak trafi, to bedzie lecial bialy dym z wydechu, i bedzie slyszalny stukot w silniki - zwlaszcza jak sie hamuje silnikiem.

Jezeli dym jest siwy, to raczej uszczelniacze. Silnik takze moze nieco glosniej chodzic!! Ale tylko wtedy jezeli masz juz wyrobione prowadnice zaworow. Czesto jest tak ze prowadnice szlak trafia mniej wiecej w tym samym czasie co uszczelniacze (ale nie koniecznie!) Jak masz ostro wyruchane uszczelniacze i prowadnice, to dymek siwy z wydechy tez bedzie lecial prawie caly czas.

Ja kiedys jak Puga odpalilem po 1,5 tygodniowym postoju, to cala ulice dlugosci 200 metrow zadymilem! Ale to juz wiedzialem ze uszczelniacze sa do roboty. Poniej na KJS'ie na 90kilometrow autko spalilo mi 1,5 litra oleju!!! Dymilem niesamowicie.

Po sezonie zrobilem glowice:
Robocizna 200zl
Prowadnice zaworowe: 180zl
Sruby do glowicy: 80zl
Uszczelniacze zaworow: 30zl
Szlif zaworow - 40zl
Uszczelka pod glowice - 170zl

Glowica po tym zabiegu super pracuje :) Ale miesiac temu bylem wscieeekly na siebie!!! Bo do glowy przyszlo mi olsnienie, i zachcialem jezdzic w Wyscigach Gorskich, a nie w Rajdach (bynajmniej tymczasowo!) bo wyscigi sa duzo tansze!! A ze autko ma utracona juz homologacje, to starty w grupi N sa nie mozliwe, tak wiec pozostaje mi grupa H a w H grupie dozwolonych jest wiele wiecej modyfikacji niz w Nce.. tak wiec gdybym zdecydowal sie wczesniej, to bym sobie glowice odpowiednio przygotowal :-) A tak to teraz po sezonie, ponownie rozbieramy silniczek.