Strona 1 z 2

PEUGEOT 205 Rally 1,3 - wasza opinia, czy warto kupić?

: 05 sty śr, 2005 10:10 pm
autor: 205T16
Witam, mam pytanko, moglibyście sie wypowiedzieć na temat oryginalnego 205 Rally 1,3 , otóż moge kupić takie auto ale chciałbym poznać Waszą opinię na jego temat, np. awaryjność, osiągi itp.

pozdrawiam[/b]

: 06 sty czw, 2005 2:06 am
autor: Kaktus
Super AUTO!

Bierz - nie zastanawiaj sie!

Janusz Jania zapier@#@#l takim az milo!

Na ance robil takie czasy ze szok! Zrobiony w Agrupie szedl lepiej niz seryjny 1.9 GTi i to ten w wersji 130km!!

: 06 sty czw, 2005 11:35 am
autor: Ari
Hehe. Z Januszem to bylo takie małe jajo. Ale to Ci kiedyś opowiem. Rejlak super sprawa tez mi sie marzy. Osiągi rewela. Reakcja na gaz niesamowita. Do odcięcia do 7200 kręci się jak poje..... Auto od podstaw do sportu. Inny wał, inne zawory, inne dźwigienki, Webery, po prostu bajka. I waga 792 kg :twisted: do tego 103 KM a 110 KM to robi się klaskając w ręce bez utraty trwałości. Do tego kilka krótkich przełożeń do wyboru. Wyprodukowano tylko nieco ponad 8000 szt. dlatego części używane są trudno dostępne, a nowe (te które były tylko do tego modelu horrendalnie drogie). Ceny ASO - wał korbowy - 6000 zł, poszerzenia 2500 zł, kalkomania 2000 zł. Jenak ceny innych elementów śmiesznie tanie. Mimo wszystko polecam.

: 06 sty czw, 2005 3:55 pm
autor: Kaktus
No to Ari... na piwko trzeba sie kiedys gdzies ustawic i pogadac o tym Januszu ;-)

Obawiam sie ze jednak najwczesniej zobaczymy sie dopiero w Poznaniu!

: 06 sty czw, 2005 4:47 pm
autor: Para
moze rallye 1.9 ? :twisted:

: 06 sty czw, 2005 7:11 pm
autor: Kaktus
Za slabe do swojej klasy! Jak by mialo 170KM no to wtedy tak :)

Prosty przelicznik!

1.3 Rallye ma 80KM na 1 litr pojemnosci
1.9 Rallye ma 68KM na 1 litr pojemnosci
1.9 GTi ma 68 KM na 1 litr pojemnosci, badz nawet 64KM na 1 litr pojemnosci
1.6 GTi ma 71KM na 1 litr pojemnosci, badz nawet 65KM na 1 litr pojemnosci

Co jest najmocniejsze? :) Ktory silnik jest najbardziej wyzylowany?

Pozatym warto tez spojrzec na to

Zakladajac ze silnik pozostaje seryjny:

1.3 Rallye w grupie A ma wazyc nie mniej niz 840KG
1.6 Gti w grupie A ma wazyc nie mniej niz 920KG
1.9 Rallye/Gti w grupie A ma wazyc nie mniej niz 1000KG

I teraz dla poszczegolnych samochodow wychodzi koni/kilogram:
1.3 Rallye - 0,125KM na 1 KG
1.6 GTi - 0,125KM na 1 KG
1.9 Rallye/Gti - 0,13KM na 1KG

Jednak sprawa ma sie inaczej jezeli chodzi o Grupe N
1.3 Rallye w GR.N ma wazyc nie mniej niz 680KG
1.6 Gti w GR.N ma wazyc nie mniej niz 780KG
1.9 Gti w GR.N ma wazyc nie mniej niz ??? Tego nie wiem.

Oprocz tego trzeba spojrzec na konkurencje!

W N2 sa samochod takie jak 106 Rallye i Citroen Saxo ktore maja nawet do 150KM, a 205 mozna w Nce zrobic gora do 120KM i to naprawde ciezko!

W N3 sa samochody takie jak Opel Astra GSI, Opel Kadett GSI, Honda Civic Type R, i te auta maja tak po 170-180KM w Nce, a 205 w Nce zrobisz gora 140KM i to tez ciezko!! Wszystko przez primytywny system wtrysku.

W N1 sa samochody takie jak VW Polo, Nissan Micra, Suzuki Swift ale zaden z nich nie przekracza 120KM a 205 mozna zrobic lekko 110KM, pozatym zaden z nich nie wazy mniej niz 880KG, a Pug moze wazyc nawet 680. Zagrozeniem moze byc takze Citroen AX Sport, badz 106 Rallye 1.3 ale one podobno sie gorzej prowadza.

W grupie A sprawa wyglada podobnie.

: 06 sty czw, 2005 7:36 pm
autor: Janek_A_S
Ari pisze:Hehe. Z Januszem to bylo takie małe jajo. Ale to Ci kiedyś opowiem. Rejlak super sprawa tez mi sie marzy. Osiągi rewela. Reakcja na gaz niesamowita. Do odcięcia do 7200 kręci się jak poje.....

mnie zastanawia taka rzecz.napisales ze do odciecia.To to powinno miec odciecie ??? (sory moze glupie pytanie po 3 latach serwisowania ax-a sporta) :D w ax-ie nic takiego nie bylo.Mialem kiedys i 205 rally i tez nic....mowisz o odcieciu normalnym elektronicznym czy jakims mechanicznym ???

: 06 sty czw, 2005 7:59 pm
autor: Kaktus
Wydaje mi sie ze Ari sie poprostu "przejezyczyl" bo Rallye nie ma odciecia... nic na gaznikach raczej odciecia nie ma.

Mysle ze chodzilo mu bardziej o czerwone pole na obrotomierzu :)

: 06 sty czw, 2005 8:42 pm
autor: Janek_A_S
Kaktus pisze:Wydaje mi sie ze Ari sie poprostu "przejezyczyl" bo Rallye nie ma odciecia... nic na gaznikach raczej odciecia nie ma.

Mysle ze chodzilo mu bardziej o czerwone pole na obrotomierzu :)
Moze byly w jakis modelach odciecia (one sie jkakos nazywaly ale za cholere nie moge przypomniec) hydrokinetyczne albo cos w tym stylu (no ni cholery nie moge sobie przypomniec)

: 06 sty czw, 2005 9:57 pm
autor: Kaktus
No tez mi sie cos takiego obilo o uszy. Ale Rallye raczej odciecia nie mialy!

: 06 sty czw, 2005 10:36 pm
autor: Ari
Po kolei: Z tego co wiem to Rallye 1.9 miał 105 KM (była to wersja eksportowa GTI na benzyne 91 oktanów, odprężona, ze słabszym wałkiem); GTI 1.9 może w N3 ważyć 792 kg. A i AX Sport i 205 Rallye, ma odcięcie i bardzo prosto je zrobić w gaźnikowym silniku również bardzo łatwo jest je usunąć. Odcięcie znajduje się na aparacie zapłonowym. Jest to ciężarek ze ślizgiem plastikowym i metalową końcówką, wyposażony w spręzynkę i mocowany do palca rozdzielacza. Wraz z nim się kręci. Gdy obroty wzrastają metalowa końcówka zwiera z masą i iskra zamiast do kabla trafia w ziemię. Ot i cała filozofia. Odcinany jest prąd a nie paliwo. Jak to ściągnąć ? Np założyć palec od 1.6 GTI albo innego jetronica. Janek_A_S musisz mieć nieoryginalny palec.

: 06 sty czw, 2005 10:58 pm
autor: Kaktus
No prossze! Kolejna ciekawa rzecz :) Tego nie wiedzialem!

A co do 1.9 GTI i jego wagi, jezeli moze wazyc 792KG to tym bardziej plus tego auta! I dzieki temu wydaje mi sie ze moze byc tak samo konkurencyjny w Nce jak Astra czy Kadett ktore to sa duzo ciezsze.

: 07 sty pt, 2005 8:55 am
autor: Mav309
Musze sprawdzic minimalna wage astry (kadeta jest mniejsza) ale z tego co rozmawialem z ludzmi to nikt o to nie dbal...przynajmniej w Nce... ani nivette ani abram nikt tam o to nie dbal...
Ja wiem, ze na kazdej prostej zyskujac 0.1 sek to kilka sekund na koncu odcinka, ale jakos nikt z waga tak nie walczy jak np. z wlasciwymi przelozeniami (ostatnio na agapicie tak mielismy... 2jka za krotka, 3jka juz za dluga, wprawdzie na lukach mozna bylo troja chodzic, ale braklo mocy by sia nia w zakretach podpierac :(
I tu sie traci...

Oczywiscie nie chce tutaj dyskutowac o tym jak bardzo masa jest decydujaca o przyspieszaniu, hamowaniu, skrecaniu :) ja tylko mowie ze nie tylko minimalna waga w homologacji jest najwazniejsza.... zszedl ktorys z nas do minimalnej z homo? :D

: 07 sty pt, 2005 9:31 am
autor: Janek_A_S
No wlasnie o taka rzecz mnie chodzilo :)

: 07 sty pt, 2005 11:12 am
autor: Ari
No właśnie w 205tce jest to raczej niemożliwe, albo bardzo kosztowne. Skoro seryjna waży 880 kg.