Strona 1 z 1

Ciśnienie/temperatura oleju

: 09 sty ndz, 2005 4:33 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
Jak narazie nie mam z tym problemu, ale wątpie czy jest wszystko OK... a jest tak:
Odrazu po odpaleniu silnika wskazówka ciśnienia oleju wskakuje mi na 0,4 MPa, po dluzszej jeździe ciśnienie sie nie zmienia, chyba że depne ostro gaz to strzałeczka wariuje, jeśli sie nie myle to bardziej sie kieruje do dołu...
Dalej - wskaźnik temeratury oleju podnosi sie baaardzo powoli i to dopiero po jakiejś dłuższej jeździe... (i podnosi sie minimalnie)
Nie wiem czy może to mieć coś wspólnego, ale przy 90stopniowym skręcie nieraz zapala mi się na chwile kontrolka STOP.
Nie sprawdzałem nawet poziomu oleju, ale może być go za mało, czy to moga być objawy właśnie tego?

: 09 sty ndz, 2005 12:33 pm
autor: Para
Cisnienie oleju na wolnych obrotach powinno byc okolo 1,5 - 2 bar
Przy 4000obr powinno ono wynosic 4 bary

Re: Ciśnienie/temperatura oleju

: 09 sty ndz, 2005 1:02 pm
autor: grzanos
Dżon Dobra Nadzieja pisze: Nie wiem czy może to mieć coś wspólnego, ale przy 90stopniowym skręcie nieraz zapala mi się na chwile kontrolka STOP.
Nie sprawdzałem nawet poziomu oleju, ale może być go za mało, czy to moga być objawy właśnie tego?
doradzam jednak sprawdzić poziom oleju:), nie orobisz się przy tym

: 09 sty ndz, 2005 2:10 pm
autor: TOMBIKE
ja tak miałem, przy za niskim poziomie oleju co jakis czas zapala się kontrolka STOP

: 09 sty ndz, 2005 3:02 pm
autor: Kaktus
Masz za malo oleju, i na zakretach on odplywa od czujnika. Dlatego zapala sie STOP.

Katrolka jak wariuje to znaczy ze jest kepski styk.

Olej po jakims czasie nagrzewa sie do 90 stopni, jednak przy ostrej jezdzie lubi sie nagrzac nawet do 140 stopni.

Cisnienie powinno byc takie jak pisze Para.

: 09 sty ndz, 2005 7:11 pm
autor: wojba
tez tak mialem: po dodaniu gazu wskazowka leciala calkowicie w dol,
tak jak pisze Kaktus: trzeba wymienic nasadke na czujniku bo nie ma dobrego styku

obroty kontrolne cisnienie min
650/min 0,15 MPa
1000/min 0,20 MPa
2000/min 0,30 MPa
4000/min 0,40 MPa

: 10 sty pn, 2005 12:56 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
No to widziałem w Etzoldzie... A gdzie sie znajduje ten czujnik?

Ale najpierw coś bede musiał zrobić z tym olejem, tylko nie wiem jaki był wcześniej lany... :?

: 10 sty pn, 2005 9:29 am
autor: Mav309
pewnie jakis polsyntetyk...
Gratuluje stalowych nerwow...na zakretach swieci Ci sie kontrolka, cisnienie wariuje a ty nie sprawdzasz poziomu oleju...
Jak Ci przeciagnie panewki, to bedziesz mial pretensje tylko do siebie! :evil:

: 10 sty pn, 2005 12:52 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
no właśnie z tego co zauważyłem na forum to dużo ludzi leje półsyntetyczny... i to bardziej mnie odwodzi od skojarzeń że u mnie jest mineralny...
A ten "stop" niedawno zauważyłem, a dopiero skojarzyłem że może akutrat od oleju... Ale dzięki za informacje o zagrożeniach :)