Strona 1 z 2
Do wlascicieli Turbo diesla
: 10 sty pn, 2005 10:04 pm
autor: przemo
Otoz pytanko jest nastepujace. Do czego u was drodzy dieslowcy z turbo podpiety jest tzw "sygnal" do obrotomierza? Jesli ktos moze i chcialoby mu sie sprawdzic to czekam na odpowiedz.Moze byc na gg 242609 pozdro
: 11 sty wt, 2005 5:50 pm
autor: morus
Nie mam dizla ale we wszystkich jest tak samo, czyli do regulatora napiecia w alternatorze
: 11 sty wt, 2005 5:57 pm
autor: Dan
Tak jak pisze morus do alternatora ale jeszcze potrzebny jest obrotomierz z diesla bo z benzyny na wolnych obr. pokazuje 6000 na budziku
: 12 sty śr, 2005 12:38 pm
autor: przemo
No dobra, ale rozumiem ze to w wersji TD
![Confused :?](./images/smilies/huh.gif)
a macie mozliwosc zmierzenie jaka wartosc jest na tym kablu??i jak sie zmienia w zaleznosci od obrotow?Jak u was wyskalowany jest obrotomierz? do 4500obr/min? pozdro
: 14 sty pt, 2005 11:31 am
autor: cheatoss
morus pisze:Nie mam dizla ale we wszystkich jest tak samo, czyli do regulatora napiecia w alternatorze
wlasnie nie we wszystkich autach jest tak samo, stad pytanie =]
a posiadajac obrotomierz od benzyny, po podlaczeniu go w dieslu mankamentem jest to ze przeklamuje powaznie czy cos jeszcze sie dzieje? =]
: 14 sty pt, 2005 2:21 pm
autor: przemo
to przeklamanie to jeszcze da sie wyeliminowac jakims ukladem(i tu musze sie zwrocic do elektronikow) ale do czego to podpiac? Moze trzeba zalozyc dodatkowo jakas pradniczke?Pozdro
: 16 sty ndz, 2005 8:58 pm
autor: Dan
po poszukaniu trochę w necie to w dieselku obr jest podpięty pod czujnik halla który jest w skrzyni biegów mamy dokładnie to samo co citroen bx i na jego przykładzie sprawdziłem to u siebie mam wszystko oprucz obrotki ale niedługo się za to zabiorę
: 16 sty ndz, 2005 9:58 pm
autor: przemo
w ktorym miejscu mowisz ten czujnik jest ? bo ja znalazlem miejsce w aucie gdzie zmienia mi sie czestotliwosc od 30 Hz na biegu jalowym do ok 100 Hz przy obrotach maksymalnych.Gdyby ktorys benzynowiec mogl dokladnie mi opisac to o co prosilem,czyli rozklad "+" "-" i sygnalu na kostce do obrotomierza, i sprawdzic jak zmienia sie u nich ta czestotliwosc to mysle ze bym to wrescie zrobil.Ja nawet nie wiem czy u mnie ten obrotomierz jest sprawny,a to dodatkowo utrudnia mi robote.
: 16 sty ndz, 2005 11:32 pm
autor: miketd
jestem właścicielem turbo dieasela,obrotomierz wyskalowany do 6000obr kręci do 4800,na wolnych obr ma 900obr asygnał chyba idzie z cewki
: 17 sty pn, 2005 8:55 am
autor: Mav309
jakiej cewki?
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
: 17 sty pn, 2005 12:34 pm
autor: Kaktus
Czujnik Halla w skrzyni biegow? Ciekawostka
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Ja tam nigdzie takiego czujnika nie widzialem... a diesel i petrol ma taka sama skrzynie - BE1 i BE3 hmm ciekawostka
Wiem ze czujnik halla jest w aparacie zaplonowym ... to na bank.
Gdzie oni w tej ksiazce pisza o tym czujniku, ze gdzie on niby jest? W ktorym dokladnie miejscu w tej skrzyni?
Aaa i rozumiem ze wysprzeglajac silnik, obrotomierz pokazuje nam predkosc obrotowa kol?
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
No chyba ze wysprzeglimy i damy jeszcze na loz... wtedy zapewne spada do zera?
Nie .. to nie moze byc prawda
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
: 17 sty pn, 2005 6:29 pm
autor: Kaktus
Zwany inaczej czujnikiem polozenia walu korbowego? Nie jestem pewien czy to jest czujnik halla ... byc moze. Ale on jest tylko do skrzyni biego przykrecony. Rzeczywiscie zapomnialem o nim bo u mnie go wywalilem. Tyle ze u mnie sluzyl jedynie do ustawiania zaplonu.
Zmylil mnie troche Dan piszac ze czujnik ten jest
W skrzyni biegow.... wiec zaczalem tak myslec czy tam jest cos... a wiem ze W skrzyni nie ma zadnych czujnikow, oprocz czujnika cofania.
Wiesz idac tym tropem, jak cos stuka w skrzyni to bym mogl powiedziec ze cos stuka w silniku, bo skrzynia jest przykrecona do silnika
Poprosty walnalem babola... ale prosilbym aby nastepnym razem osoby ktore cos opisuja, opisywaly to dokladnie. A czujnik W czy NA skrzyni biegow to naprawde dla mnie spora roznica.
: 17 sty pn, 2005 7:52 pm
autor: przemo
Kaktus Ty wywyaliles ten czujnik? to jest czujnik GMP i sluzy do wyprzedzenia kata zaplonu.To mozliwe ze i bez tego auto prawidlowo sie zachowuje(o ile chodzi)
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
cale zycie sie czlowiek uczy...
: 17 sty pn, 2005 7:54 pm
autor: przemo
miketd pisze:jestem właścicielem turbo dieasela,obrotomierz wyskalowany do 6000obr kręci do 4800,na wolnych obr ma 900obr asygnał chyba idzie z cewki
z jakiej cewki? masz jakas dziwna wersje silnika ZS (zaplon samoczynny) podejrzewam Cie o konszachty z ZI (zaplon iskrowy)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
: 17 sty pn, 2005 10:28 pm
autor: Kaktus
Hej!
No jasne ze to by moglo sluzyc do wyprzedzania zaplonu, o ile wyprzedzanie by bylo elektryczne a nie podcisnieniowe
Jest to zbedny czujnik w naszych silnikach. Sluzyl on do zliczania predkosci obrotowej silnika przy ustawianiu dynamicznym zaplonu w latach 80'tych.
Teraz lampe podpina sie pod przewod wysokiego napiecia i ona sobie sam zlicza impulsy
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)