Strona 1 z 2

Potrzebna rada [Zawiecha przód]

: 16 sty ndz, 2005 10:52 pm
autor: Rychu
Hej!
Standardowo również w moim Pugu słychać jakieś stuki, puki itd. z przodu.
W związku z tym chciałem wymienić parę części, a że się nie bardzo znam zdałem się na obsługę sklepów, i oto co usłyszałem w kilku z nich:
Pytanie o sworznie wachacza:
-nie wymienia się, cały wachacz 135zł
-bez problemu, 44zł za jeden sworzeń :shock:

Silentbloki:
-są po dwa na stronę, komplet na obie strony 92zł
-są po dwa na strone, komplet na obie strony 44zł :shock:

Wkład teleskopu (znajomy kazał tak o to pytać):
-nie wymienia się, cały kosztuje 280zł
-nie wymienia się, cały kosztuje 155zł
-wymienia się, sam wkład kosztuje 40zł
-jaki teleskop!? Przecież tam są kolumny McPhersona!

Jak ktoś to wszystko pzreczytał :D to bardzo proszę niech mi powie która wypowiedź jest prawdziwa i co konkretnie najlepiej wymienić (nie za dużym kosztem). Tzn. co najczęściej się zużywa i takie tam... :P
Z góry dzięki!!

: 16 sty ndz, 2005 11:13 pm
autor: BubuPN
hmmm... te silentblocki to raczej normalna cena z tego co wiem, do europejczyków są tańsze więc bardziej prawdopodobna może być ta opcja z okolicami 50zł aczkolwiek różnie to bywa, z teleskopami to pogadaj z Hero bo kiedyś mi na gg wspominał, że ma jakieś dojście czy coś, sprawdź też na stronie firmy Inter Cars, kupowałem u nich amortyzatory do Puga do tyłu i sprawowały się doskonale, a wymieniać to chyba najlepiej wszystko po kolei żeby później jakichś problemów nie było

: 17 sty pn, 2005 4:23 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
Witam
Jeśli sie nie myle, to Ty masz silnik 1,4, a w takowych są te wahacze "proste", nie trójkątne(chyba GTI i D), przez co jest tylko jeden silentblok na strone. I te 135 zł to chyba za wahacz, który pasowałby do Twojego, bo nowy trójkątny kosztuje min200-600-1200PLN
A te 44zł za sworzeń to może za regeneracje...

: 17 sty pn, 2005 12:52 pm
autor: Kaktus
Hej!

Silentbloki - one na pewno beda stukalu, pukaly, walily, jak beda wybite.
Amortyzatory tez beda walily jak beda wybite - u ciebie jest dzielona kolumna McPhersona, czyli zwrotnica i amor sa osobno - na szczescie!! Dzieki temy wymienia sie amortyzator, a nie WKLAD! Wklady sa do samochodow ktore maja mcphersona ... a my mamy pseudo mcphersona (czyli kolumna dzielona).

W silniku 1.4 nic wiecej z przodu nie powinno stukac... bo stabilizatora nie ma.

: 17 sty pn, 2005 1:54 pm
autor: majpio
mi się wydaje że w 1.4 jest stabilizator!

: 17 sty pn, 2005 2:30 pm
autor: Rychu
Dzięki wszystkim, jeszcze tylko zapytam czy nie lepiej oddać wachacz do regeneracji?? Co przy takim zabiegu wymieniają?? W jakich granicach cenowych powinni sie zmieścić przy regeneracji??

: 17 sty pn, 2005 2:33 pm
autor: majpio
na allegro są waczacze nowe po 80 zł!

: 17 sty pn, 2005 3:02 pm
autor: Kaktus
Jezeli ma z przodu stabilizator, to stukac jeszcze moga laczniki stabilizatora, badz same mocowanie stabilizatora.

: 17 sty pn, 2005 4:24 pm
autor: Piweł
...

: 17 sty pn, 2005 6:34 pm
autor: Kaktus
Rzeczywiscie!

1.4 w wersja XS czy GT a nawet Rallye tyle ze to 1.3 mialy stabilizatory, i byly tak mocowane jak Piwel piszesz.

A wahacze z wymiennym sworzniem sa... ale tez A-grupowe :) Polaczone z innym mocowaniem gornym MacPhersona daja mozliwosc regulacji kata nachylenia kola do nawierzchni (negatyw/pozytyw).

Sworzen tam jest wkrecany w wahacz tak jak koncowka drazka kierowniczego. Im wiecej wykrecisz... tym wiekszy negatyw.

To tak jako ciekawostke podaje :)

A jezeli cos z "przodu" stuka to takze nie nalezy wykreslac z listy podejrzanych elementow, poduszek silnika. One jak beda zerwane tez moga na dziurach stukac.

: 01 lut wt, 2005 1:00 am
autor: Rychu
Jeszcze raz się przypomnę...zainteresowały mnie wahacze z allegro http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=40384663 i http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=40186835 . Piszą że nie do GTi i Diesli (to rozumiem) ale jak spytałem czy do mojego GT wejdą to oboje odpowiedzieli że do GT nie!!! Troszkę dziwne bo ten ze zdjęcia wygląda identycznie jak mój, poza tym GT a GTi to niebo a ziemia!!! W związku z tym pytanie: oni się nie znają i nie odróżniają GT od GTI czy ja naprawdę mam jakieś bardzo nietypowe zawieszenie??

: 01 lut wt, 2005 1:12 am
autor: Kaktus
Oczywiscie ze beda pasowaly! Oni sie nie znaja! W 205 byly 2 rodzaje wahaczy... jedne montowane do GTi, Rallye, Turbo - Diesli, a drugie do wszystkich pozostalych.

: 01 lut wt, 2005 11:15 am
autor: Pieraś
a tak wogole to co to jest ten silentblok i kolumna MCPhersona ?. ja niby jak bylem u mechanika mam mahacz do wymiany a w drugim kole niby wahacz jest oke ale jakas tulejka - ale co za tulejka i gdzie to mi nikt nie powiedzial.... chyba ze maja na mysli tulejke na wahaczu do ktorej jest stabilizator przymocowany. p.s. fajnie jakby ktos tu mogl mi sam sworzen wymienic

: 01 lut wt, 2005 11:32 am
autor: Rychu
Dzięki Kaktus! Chyba się jednak skuszę i zamówię, zdążę wymienić 2 razy te za tą cenę co kupiłbym w sklepie :mrgreen:

: 01 lut wt, 2005 1:11 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
mam mahacz do wymiany a w drugim kole niby wahacz jest oke ale jakas tulejka
Pewnie z prawej strony masz do wymiany cały wahacz, a tulejke z lewej? :) niedawno znajomy miał to samo, wymienił to co mechanik mu "polecił", a po miesiącu musiał wymieniać lewy wahacz... ja mam to samo: z prawej rozjechany sworzeń i tuleje (do wymiany cały wahacz), a z lewej lekko wybite te tuleje, ale jak już bede robił to wymieniam wahacze z obu stron, chyba nie ma sensu wymieniać tylko jednego (tak mi sie wydaje).
co to jest ten silentblok
silentblok - tuleja metalowo gumowa... nie jestem fachowcem z tych sprawach ale wiem jak to wygląda i od czego mniej wiecej jest :wink: z jednej strony "mocowaniem" wahacza jest sworzeń, a z drugiej właśnie ten silentblok, tak jakby gumowa wkładka w zawias wahacza od strony ramy samochodu...
A żeby sam sworzeń wymienić w wahaczach naszych samochodów trzeba przerabiać najważniejszą ich część, polega to chyba na wybiciu "kuli" (samej tej gały), wstawieniu nowej i "zamontowaniu" spowrotem w jakiś sposób denka, przez które tą "kule" wyciągnięto (co nazywamy regenerowaniem) :mrgreen:
...a więc.... wg mnie nie warto wymieniać tylko jednej strony, jeśli z drugą się już coś dzieje i szkoda regenerować wahacze, jak cena nowych nie bedzie dużo wyższa od regeneracji (jeśli nie jest to GTI lub TD, gdzie ceny wahaczy są "troszke wyższe")
Mogłem w którymś punkcie nie mieć racji, dlatego niech fachowcy wprowadzą korekte lub zatwierdzą :)
pozdro