Strona 1 z 2
odpalanie diesla na popych !!!
: 28 sty pt, 2005 6:01 pm
autor: Spayky
witam. Jestem ciekaw czy można odpalać diesla na popych. Raz w życiu próbowałem odpalić swojego. Zaskoczył bez problemu na drugim biegu, ale już tego nie robię bo słyszałem, wiele strasznych rzeczy. Można ponoć przy tym zerwać pasek lub uszkodzić popychacze. A co do linki to też jestem ciekaw, czy można diesla odpalać na linkę
pozdro
: 28 sty pt, 2005 7:16 pm
autor: Ferguss
Ja kiedyś jak miałem dieselka to też raz go dałem na zapych i później pochwaliłem się tym jakiemuś mechanikowi - myślałem że mnie kluczem zaj....ie. Może to mechanik był do doopy a może ja... ale podobno dieselka nie wolno "na popych".
: 28 sty pt, 2005 7:42 pm
autor: Ninja
Nie mozna diesla odpalac "z pychu" bo grozi to zerwaniem/przeskoczeniem paska rozrzadu a wiadomo z czym to sie wiaze
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
.
Nie wiem dokladnie czemu tak sie dzieje, ale diesle stawiaja straszny opor jak puscisz sprzeglo, a potem jak "zaskocza" to jest pier....ecie w druga strone i wtedy leca zeby w pasku.
Roznie rozni ludzie to tlumacza, ale generalnie ZIMNEGO DIESLA Z PYCHU NIE STARTUJEMY
: 28 sty pt, 2005 7:44 pm
autor: Dan
wszystko sie da ale jak ci pasek przeskoczy to masz po zaworach i tłokach nie chciałbys tego widziec widziałem taki silnik z forda diesla po zerwaniu paska
: 28 sty pt, 2005 8:03 pm
autor: maJkeL
opór jest duży ponieważ ciśnienie na cylindrach jest dużo większe niż w benzynowych silnikach, tak więc ani na popych ani z zaciągu
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
: 28 sty pt, 2005 10:04 pm
autor: Piweł
...
: 28 sty pt, 2005 11:21 pm
autor: Para
ja czytałem ze nie mozna odpalac samochodów z popychu z sondą lambda poniewaz grozi to jej uszkodzeniem...Etzold tak mawia
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
: 28 sty pt, 2005 11:41 pm
autor: rotel1
Jednym słowem samochodów nie można odpalać ani z popychu, ani na holu.
Niebawem pewnie ktoś wygłosi teorię, że za pomocą kluczyka w stacyjce też nie można, bo coś się stanie. I co wówczas ?
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
: 29 sty sob, 2005 10:54 am
autor: Ninja
Piweł pisze:Tak, fajnie. Wszyscy sobie pogadali, a teraz niech mi ktoś wytłumaczy różnicę pomiędzy odpaleniem silnika z pychu (kiedy wał korbowy jest napędzany przez skrzynię biegów) i odpaleniem za pomocą rozrusznika (wał korbowy jest napędzany przez wieniec koła zamachowego)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
[...]
Jak juz mowilem, nie jestem w stanie powiedziec czemu tak jest, tylko mowie z doswiadczenia (na szczescie nie mojego) uzytkownikow diesli, w tym Audi A6 2,5 TDI i Opel Omega 2,2 DTi - w obu przypadkach naprawy byly bardzo kosztowne i spowodowane tym samym - proba odpalenia zimego silnika "z pychu".
W kazdym warsztacie na pytanie czy mozna tak uruchamiac diesla odpowiedz dostaniesz taka sama - nie mozna.
Nie jestem mechaniekiem wiec fachowo tego nie wyjasnie - co jak dlaczego i w jaki sposob. Poprostu przyjalem to do wiadomosci i tak nie robie
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
: 29 sty sob, 2005 4:07 pm
autor: simonszop
wniosek jest prosty - trzeba miec na wszelki wypadek kable w bagazniku
p.s. to moj 200-setny post !! hehe
: 29 sty sob, 2005 5:07 pm
autor: Rychu
OT
Simon jeszcze tylko 5 do naszej ulubionej, magicznej liczby
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
: 30 sty ndz, 2005 5:44 pm
autor: Kaktus
Hej!
Ja nie widze roznicy w odpalaniu na pych i kluczykiem. To przeciez to samo! Tu i tu na pasek rozrzadu dzialaja takie same sily. Bo sila napedowa do silnika idzie w obu przypadkach od kola zamachowego. Krecac rozrusznikiem krecimy wiencem, palac na pych, sprzeglo kreci kolem zamachowym.
Mysle ze chodzi tutaj o cos innego. A mianowicie o to ze jezeli Diesel nie chce odpalic, to nie koniecznie to musi byc wina akumulatora. Juz wtedy moze byc kiepsko z silnikiem! Rozrusznik nie ma sily aby spowodowac SAJGON w silniku, a ciagnac autem auto mozna naprawde wiele zdzialac.
Pozatym odpalajac na pych/ciag mniej doswiadczeni kierowcy bez pojecia o mechanice, zapewne zapominaja o nagrzaniu swiec zarowych, do cylindrow dostaje sie ropa, i nie jest spalana, zbiera sie jej coraz wiecej, a jak wiadomo 1ml ropy nie cisniemy tak aby jej objetnosc zamlala o 20-30 razy, bo o tyle sie zmienia objetosc mieszanki w cylindrze diesla po skompresowaniu jej.
Tutaj moglyby nastapic przypadek gdzie to paliwo nie pozwoliloby na otwarcie zie zaworow, zawory stawialyby duzy opor walkowi rozrzadu, ten jednak staralby sie przekrecic, i w wyniku tego byc moze doszloby do powykrzywania sie zaworow, i pekniecia paska rozrzadu, ktory chcialbym pokrecic zblokowanym przez zawory walkiem rozrzadu.
To sa tylko moje czysto teoretyczne dywagacje. Jak jest w rzeczywistosci nie mam pojecia. Ale wydaje mi sie ze wlasnie tak sie musi dziac. Tylko w cylindrze naprawde musialoby sie duuuuuzo tej ropy nazbierac aby zblokowala zawory i to wydaje mi sie ogromnie malo prawdopodobne.
: 31 sty pn, 2005 12:35 am
autor: simonszop
i jak zwykle po wyjasnieniu czegos przez Kaktusa opadla mi szczeka
ale na chlopski rozum wychodzi na moje - najlepsze jednak kable
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
: 02 lut śr, 2005 1:00 am
autor: cheatoss
raz musialem odpalic diesla na pych, po prostu z koniecznosci, ale nie jest to przeciez zadna tragedia...
tak samo jak dojezdzamy do zjazdu z autostrady, jedziemy 140, wrzucamy luz... i przy zadowalajacej nas predkosci wrzucamy bieg, puszczamy sprzeglo i silnik wkreca sie momentalnie na 2, 3 tysiace obrotow, zaleznie od biegu... nic zlego sie nie dzieje...
na pewno nie mozna odpalac, a raczej nie da sie odpalac na pych automatow =] i kategorycznie nie powinno sie ich holowac, pomimo tego ponetnego N =]
: 02 lut śr, 2005 1:22 pm
autor: Mav309
cheetos...wrzucasz na luz przy 140?
Gratuluje odwagi!
Jak nie wiesz o co chodzi, pobaw sie kiedys szybko puszczanymi resorakami...
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
tak wlasnie fajnie zachowywac sie bedzie wtedy pug...:/
Juz nie wspomne co bedzie jak bedzie troszeczke slisko przy ponownym zapinaniu biegu (jak sie uprzec to zablokujesz kola...)