Hi!
Moze zaczne od konca
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Jak sie silniczek sprawuje hmm mysle ze najlepszym przykladme tego bedzie ten filmik
http://www.krawczyk.amkmedia.pl/engine.avi - tutaj mozna zobaczyc ile czasu zajmuje rozpedzenie mojego samochod od 0 do dokreconego 4 biegu. (w zasadzie tam gdzie ujalem gaz, gdyby byla prosta juz bym musial wpinac 5 bieg bo bylo juz okolo 6500obr/min) Nie sa to moze super osiagi, ale ja jestem zadowolony, biorac pod uwage fakt ze w samochodzie jest seryjny kolektor wydechowy, ssacy, seryjna przepustnica i przeplywomierz (najwezsze gardlo dolotu), no i biorac pod uwage fakt ze wlasnie w glowicy siedzi walek rozrzadu o czasach otwarcia zaworow 256stopni a nie 288 (taki waleczek zamierzam wlozyc, z Cat-Cams
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
)
A teraz przejdzmy do sedna sprawy!
Glowica: pozostaje stara sama glowica, zamki, sprezyny - reszta nowe.
Popychacz walka rozrzadu - 80zl/sztuke (mi udalo sie kupic taniej, uzyki o przebiegu 48tyskm - za komplet dalem 200zl)
Zawory ssace - 18zl/sztuke (warto kupic z 1.9 GTI - wieksze)
Zawory wydechowe - 22zl/sztuke (warto kupic z 1.9 GTI - wieksze)
Prowadnice zaworowe - 200zl komplet
Uszczelniacze zaworowe - 50zl/komplet
Sruby do glowicy - 80zl
Uczelka pod glowice - 80zl
Pasek rozrzadu - 60zl
Walek rozrzadu - U Swiatka sa tansze niz orginaly - 850zl; CatCam's 1300-1500zl
Simeringi walka rozrzadu, uczelki kolektorow, uszczelka pokrywy zaworow to groszeowe sprawy.
Wymiana prowadnic zaworowych, planowanie glowicy, rozwiercanie gniazd zaworowych pod wieksze zawory - 300zl
Glowica wiec wychodzi okolo 2000-2500zl.
Silnik - stary pozostaje blok, wal korbowy, korbowody, tloki (jak sie nadaja), pompa oleju.
Tuleje/cylindry - 600zl komplet Gates'a
Pierscienie - 300zl komplet Gates'a
O-ringi cylindrow - 40zl komplet
Panewki glowne - 200zl
Panewki korbowodowe - 100zl
Szlif walu - 180zl
Pompa wody - 130zl
Rolka napinacza + nowa sprezyna - 190zl +12zl
Uszczelki (miski olejowej, walu korbowego, i inne) - nie pamietam ale nie wiecej niz 200zl
Filtr oleju (tylko i wylacznie Purflux) - 38zl
Tloki jezeli sa kiepske, to trzeba wymienic - okolo 1000zl komplet.
Silnik wychodzi w granicach 2000zl.
Do tego trzeba doliczyc jakies drobne koszta typu silicon, jakies tam sruby, gumy, pierdoly, swiece, chemiczne czyszczenie bloku, tlokow itp.
No i Olej - obowiazkowo syntetyk i to jakis dobry. Pierwsza wymiana po 600-700 kilometrach.
Glowice skladamy na starych szklankach popychaczy i starym walku rozrzadu. Docieramy silnik. Jak dotrzemy silnik, zakladamy nowe szklanki i nowy walek rozrzadu i docierami walek! Walek nalezy docierac przez 15-20min trzymajac auto na obrotach rzedu 2500-3500 - nie wiecej nie mniej.
Na orginalnych czesciach mysle ze ponizej 10000zl byc nie zszedl. Ja podchodzilem do sprawy tak, ze wiedzialem ze silnik i tak bedzie uzywany wylacznie do sportu, wiec cieko nim bedzie zrobic nawet 50000km, a jest to na tyle maly przebieg ze nie trzeba bylo wkladac orginalow, ktore zapewne poza nazwa i logo na pudelki i tak sie niczym nie roznia od zamiennikow renomowanych firm!
Wybierajac zamienniki i tak zawsze staralem sie brac firmy z gornej polki. Czesci kupowalem w AutoKaz'ie - duzy sklep w Opolu i z siedziba w Czestochowie ktory sprzedaje czesci tylko do Francuzow. Maja wszystko na miejscu, a jak nie to w ciagu tygodnia wszystko sciagna z Francji.
Ja poskladalem silnik normalnie! Moglem poskladac go luzno, ale stawialem nie tyle na moc, co na niezawodnosc. Tak wiec wiem ze pelna moc to ten silnik gdzies za jakies 8000-10000km dopiero rozwinie, jak sie troche rozluzni dol.