co sie dzieje??:)

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Heniek

co sie dzieje??:)

Post autor: Heniek »

Witam wszystkich!!:)
Jestem nowy na forum. Od niedawna jestem wlascicielem Peugeota 205 1.1 CAT (1991r.)i jestem pod jego olbrzymim wrazeniem. 8) :D Bardzo swietne auto. :!: :!: Zafascynowalo mnie Wasze forum. Bardzo bogata w informacje lektura :P Mam jeden problem. Podczas jazdy ,na wolnych obrotach zapalaja mi sie jednoczesnie kontrolki od oleju i od chlodnicy. Zawsze zapalają sie jednocześnie, gdy zdejme noge z gazu. Myslalem, ze moze czujnik w silniku, wiec go wymienilem wraz z filtrami i olejem, ale nic. Jak bylo tak jest. Plyn w chlodnicy rowniez wymienilem. :cry: Nie wiem co robic?? Przewertowalem cale forum i nic konkretnie na ten temat nie znalazlem :( Pomoscie mi, bo wszyscy rece rozkladaja, nawet mechanik :?
Dzieki za jakiekolwiek informacje :wink: pozdrawiam
Spayky

Post autor: Spayky »

witam
sprawdz poziom oleju na bagnecie, są tam takie dwa nacięcia dolne to minimum górne maks. najlepiej jakby pokazywał środek. Sprawdź poziom płunu w zdiorniku wyrównawczym, jak wsadzisz tam palca to powinien być mokry. Jak to nie pomoże to przeczyść styki te na zbiorniku wyrównawczym. Napisz czy jak się troche zagrzeje to gasną czy dalej się palą te kontrolki ale najpierw sprawdz to powyżej

pozdro
Spayky

Post autor: Spayky »

ale stawiam raczej na zbyt mało płynu w zbiorniku wyrównawczym, ja zawsze leję w ten sposób że koniec palca mam zawsze mokry
Heniek

Post autor: Heniek »

Dzieki za odpowiedz:)
Poziom oleju w zboirniku wyrownawczym jest oki MAX, siegam palcem. Kontrolki swieca sie tylko na goracym silniku!! Wystarczy, ze troche wdepne mu i tak po np. 10 min kontrolki mi sie zapalaja ( tylko na wolnych obrotach ). Jak tylko minimalnie dodam gazu , gasna. :?: :?: Na zimnym silniku nic sienie dzieje.
Awatar użytkownika
deejay
Uzalezniony
Posty: 900
Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
Posiadany PUG: 1,6 GTI
Numer Gadu-gadu: 3788033
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: deejay »

"Poziom oleju w zboirniku wyrownawczym jest oki MAX" - chyba płynu chłodniczego :)
PEUGEOT 205 1.6 GTI
Obrazek
Heniek

Post autor: Heniek »

jasne, ze płynu clodniczego :lol: :lol:
putbill

Post autor: putbill »

Jak Ci sie zapala kontrolka od oleju na wolnych obrotach a przy wyższych gaśnie, to moze być: pompa oleju podaje za male ciśnienie i przy wyższych obrotach cisnienie wzrasta i gasnie kontrolka, ale dlaczego zapala sie kontrolka od plynu chledniczego :?: , może coś jest namieszane z elektryką konkretnie z czyjnikami i kontrolkami, mam nadzieje ze to niema nic wspolnego z uszczelką pod glowicą .
A ile ma przejechany twoj silnik?
to tyle co przychodzi mi do glowy.
Heniek

Post autor: Heniek »

190 000 km :shock: troche jest, ale smiga jak rakieta :lol: :lol: :D kontrolki zawsze zapalaja sie jednoczesnie!! jakby byly polaczone szeregowo 8) :?: :idea: kompletnie nie wiem co sie dzieje. przeczyszcze styki na zbiorniku wyrównawczym i sie zobaczy :wink: rowniez mam nadzieje, ze to nic wspolnego z uszczelką pod głowicą :D
Awatar użytkownika
deejay
Uzalezniony
Posty: 900
Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
Posiadany PUG: 1,6 GTI
Numer Gadu-gadu: 3788033
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: deejay »

Heniek poszukaj książki zwanej etzold'ą. Jak będę miał chwilkę (raczej w nocy to przedrukuje co tam piszą) ale jak spojrzałem to o równoczesnym zapalaniu się tych dwóch nic nie było, zobacz te kontrolki czy nie są połączone razem
PEUGEOT 205 1.6 GTI
Obrazek
Awatar użytkownika
przemo
Junior
Posty: 365
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: przemo »

Dziwne jest to ze te kontrolki- zbyt niskiego cisnienia oleju i -zbyt niskiego poziomu plynu chlodniczego nie zapalaja sie razem ze STOPem (bo ta kontrolka jest powiazana z wszystkimi innymi czerwonymi kontrolkami,ktore "mowia" ze dalsza jazda jest niemozliwa) Moze to w jakis sposob jest pomieszane.Niemniej auto daje sygnal ze cos trzeba sprawdzic.
205 1.9 D - kupa dymu i smrodu ale pedzi do przodu ;P
p.s. nie drażnij lwa
http://www.przemo.205.pl
Heniek

Post autor: Heniek »

dzieki :) deejay :D
Szukalem tej ksiażki wszedzie. Prosilem o nia ludzi na forum, przeslal mi ja PioTr, ale nie mam jakiegos woluminu i nie moge jej rozpakowac :? Może ją masz w postaci elektronicznej i chcialbys przeslać potrzebującemu :D. Kontrolki zobacze w wekkend, bo bede na warsztacie. dzieki .pozdrawiam 8)
Awatar użytkownika
camel
Nowicjusz
Posty: 75
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 8:24 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Polska

Post autor: camel »

stawiam na niskie ciśnienie oleju. Tylko czemu nie zapala się stop to juz nie wiem. U mnie też sie zapały na ciepłym silniku, ale razem ze stopem:), jak ustawiłem wolne obroty na 1000 nie zapalaja się wcale.
Heniek

Post autor: Heniek »

qwa :?
sorki chlopaki. nie napisalem, ze razem z nimi zapala sie "STOP" sorki :? :| Pomimo zapalenia się tych kontrolek na wolnych obrotach ja jeżdżę dalej. Niekiedy pokonuje ponad 100km i nic sie z samochodem złego nie dzieje, poza tymi kontrolkami.
Awatar użytkownika
przemo
Junior
Posty: 365
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: przemo »

A nie mowilem ze one sa polaczone 8) w kazdym badz razie nie bagatelizuj tej sprawy,
"Jesli cisnienie oleju jest za niskie w dolnym zakresie predkosci obrotowej to zawor przelewowy zawiesza sie w stanie otwartym z powodu zanieczyszczenia.Sposob postepowania: wymontowac i sprawdzic zawor." tyle pisza w ksiazce, moze to Ci jakos pomoze-powodzenia!!
205 1.9 D - kupa dymu i smrodu ale pedzi do przodu ;P
p.s. nie drażnij lwa
http://www.przemo.205.pl
Heniek

Post autor: Heniek »

Dzieki przemo
:D sprawdzę i się odezwę.pozdrawima 8)
ODPOWIEDZ