Strona 1 z 1
Gażnik -> pytanie
: 06 lut ndz, 2005 4:26 pm
autor: szmergiel
czy ktoś mógłby mi przesłać jakies dokładniejsze fotki lub rysunki gazników solexa z silnika TU1 (1.1) i TU9 (1.0). jakie różnice w ich wygladzie najłatwiej zaobserwować. i czy silniki 1.0 miałay skrzynie 5-cio biegowe. ogólnie chce zdefiniowac czy mam silnik 1.1 czy 1.0. w papierach jest 1.1 ale wiem ze był kiedys wymieniany. a numer VIN nadwozia mówi ze powinien byc tam silnik TU9. numerów silnika nie moga za bardzo odnalezć i rozszyfrować. dzieki!!
...czy jest w ogóle jakiś sposób rozróżnienie 1.0 od 1.1 i czy 1.0 miały skszynie piątki?? odrazu mówie ze gażnik wskazuje na 1.1 <solex pbisa 16> ale np. AX 10 miały te same gażniki <taka info znalazłem na stronie klubu cytryny>. pomóżcie!! jak jednoznacznie rozpoznać bez bebeszenia silnika?? <czarna tabliczka mówi 1.0, a dowód 1.1.> pytam, bo ten silnik napewno nie jest u mnie od nowości a tabliczke przynitować to żaden problem.
: 08 lut wt, 2005 11:05 am
autor: JoT_JoT
tak więc jak sam zauważyłeś gaźnik wskazuje na 1,1. Silniki 1,0 miały zazwyczaj skrzynie 4 zwłaszcza juniorki. Poznać można po gaźniku, skrzyni biegów, numerze nadwozia. Jako 6 i 7 znak mam w dowodzie C to oznacza ponoć właśnie 1,0 jeżeli któreś było by H to 1,1. Silniki te róznią sie wielkością samych cylindrów i wałem.
: 08 lut wt, 2005 11:17 am
autor: szmergiel
numery wskazują że pierwotnie był 1.0 z skrzynią 4. a co jest teraz. tabliczka na silniku wskazuje 1.0 wszystko inne 1.1 <gaznik, skrzynia 5, nawet dowód rej.> wydaje mi sie ze tabliczka została przynitiwana właśnie po to aby typ silnika zgadzał sie z typem z num. VIN. jednakrze jestem człowiekiem dociekliwym
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
i chce dotrzec do prawdy. czy naprawde tylko sprawdzają ciśrednice cylindrów i skok tłoka można ostatecznie określić typ?? <w tym przypadku>. moze jest jakis szczegół który można wychwycić bez bebeszenia?? a moze jest jakas różnica w skrzyni tej od 1.1 i tych nielicznych pakowanych do 1.0 <mówie o skrzyni 5> czy sa to te same skrzynie, czy róznią sie czyms <mocowania czy jak??> moze zaparat zapłonowy?? pomocy!!
: 08 lut wt, 2005 11:39 am
autor: JoT_JoT
Jeżeli chodzi o skrzynie to z tego co wiem raczej mają inne oznaczenia te do 4 i do 5 bo to do 5 powinna mieć dłuższe przełożenie. Silnik 1,1 przede wszystki mróżni sie od 1,0 osiągami. Tak wiec 1,0 gaźnik ma 45KM natomiast 1,1 55KM (z malymi wyjatakmi) ale Tu tak powinny mieć. Tak wieć prędkość maksymalna dla silnika 1,0 to w granicach 143 km/h silnik 1,1 ma prędkość maksymalną w granicach 147 dla skrzyni 5 a 154 dla skrzyni 4. Minimalna różnica. Ale bardziej odczuwalne powinno być przyśpieszenie. Które dla silnika 1,1 powinno odbiegać od 1,0 o jakieś 2 sek. czyli w granicach 16,5 sek aczkolwiek wszystko zależy od kierowcy
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
. Zmiana tabliczki to faktycznie nei problem. I ja też chcę u siebie zmieniać silnik na 1,1 i wtedy też tabliczka i numery nadwozia beda wskazywać na 1,0 a będzie 1,1. Średnica cylindra dla 1,0 to 70mm a skok tłoka 62mm natomiast dla 1,1 średnica 72mm a skok 69mm Stopień sprężenia jest ten sam
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Zawsze można jechać na hamownie
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
)) Pozdrawiam i powodzenia w szukaniu. Jak coś to podaj mi oznaczenie skrzyni biegów jest na niej tabliczka to spróbuje sie w ten sposób czegoś dowiedzieć. Jako typ 4 biegowej przy silniku 1,0 mam podane MA/2 CA 06 i nie mam nic o 5 do 1,0 Natomiast skrzynia 4 do 1,1 to MA/2 CA 02 natomiast 5 to MA/2 CA 07. Pozdrawiam
znalazłem symbol na skrzyni
: 17 lut czw, 2005 12:26 am
autor: szmergiel
wreście wjechałem na kanał i znalazłem na skrzyni naklejke z kodem paskowym i symbolem. naklejka lekko stopiona, ale da sie odczytac. 2CA 14 <lub 44 bo jedynka jest mocno sfatygowana, ale raczej 14>. od czego to skrzynia?? czy jest to owa "piątka" do tu 9?? będe wdzięczny jak poszukasz jakis materiałów i pomożesz. nadal nie wiem co kryje sie u mnie pod maską <1.0 lub 1.1> pozdrawiam!!
: 17 lut czw, 2005 2:15 am
autor: Para
: 19 lut sob, 2005 10:46 pm
autor: JoT_JoT
Aha co do tej skrzyni biegów to w moim juniorku 1,0 jest 4 biegowa i ma oznacznie kończące sie na "41" a w Looku 1,1 mam skrzynie 5 biegową z oznaczeniem kończącym sie na " 44"
dzięki!!
: 20 lut ndz, 2005 7:41 pm
autor: szmergiel
spoko, to ja sie przyjrze tej 14 czy to nie 44. gdzieś w necie widziałem że po 91 zmienili oznaczenia z takich 0 cos tam na 4 cos tam. ale skrzynie te same. wielkie dzięki!! w sumie czy to 1.0 czy 1.1 smiga ładnie!! a jak każdy prawdziwy bolid skrywa pewne tajemniece o sobie, np. jaką ma pojemność
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
pozdrawiam!!
: 21 lut pn, 2005 1:30 am
autor: szmergiel
hm... to jest jednak CA 14. nic, szukam dalej:-)
: 21 lut pn, 2005 10:10 am
autor: JoT_JoT
Te oznaczenia są tak pogięte żę trudno się połapać w książce mam same CA 02, 04, 05, 07, 08, 09, 028. 68, 37, 50, 67 itp w aucie mam 44 i 41 a Ty jeszcze inne coś oni nie konsekwentni byli.
: 21 lut pn, 2005 8:51 pm
autor: szmergiel
no fakt, ale nie wymagajmy od ludzi co jedza żaby i ucza się w wojsku jak sie poddac w 10 językach zbyt wiele
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
ja tez mam mętlik. na stronie cytrynki znalazłem ze silniki 1.0 miały solexa 16 a 1.1 solexa 17?? <musiał być taki>. w książce od puga jest solex 12 i 16. skrzynia miała mi coś powiedziec a tylko jej symbol zamieszał. jak by zjecie głowicy i wymierzenie cylindrów było mało pracochłonne to bym sie chwili nie zastanawiał.niby to nie jest takie wazne bo ani 1.1 czy 1.0 to nie rakieta ale jak już być dociekliwym...
![Smile :-)](./images/smilies/smile1.gif)
pozdrawiam!!