Strona 1 z 1

Wymiana półosi [TU9M + BE5]

: 28 lut pn, 2005 9:12 am
autor: yaxa
Witam wszystkich.
Ostatnio urwałem wachacz i wyciagnąłęm półoś :lol:.
Przy okazii wymiany wachacza postanowilem wymienic polos i stam mam pytanie.
Jak to mozna zrobic w warunkach polowo/garazowych ?
Ja widze to mniej wiecej tak:
1. Odpiecie wachacza od piasty (lub inaczej kola).
2. Odkrecenie połosi od strony kola.
3. Wybicie polosi z łożyska.
4. Wyjecie polosi ze skrzyni
5. Wsadzenie polosi (nowej) w łożysko i dociagniecie jaj nakretka zeby weszla na miejsce.
6. Wsadzenie simeringu i polosi do skrzyni.
7. Zlozenie wszystkiego + dolewka oleju do srzyni.
Moje rozteki dotcza głownie punktu 3 i 5. Czy nie uszkodze lozyska wybiajac polos i czy dam rade wcisnac nowa polos w stare lozysko ciagnc polos sruba ??
Sprawa dotyczy lewej strony.
Acha W tej chwil mam włożony juz nowy wachacz wiec umiem go odpiac i wlozyc na miejsce.
Moze guru forumowy (hint : kaktus) da jakies rady ?
Tak BTW koszty imprezy to jakies 550 zl :evil:
YaXa.

: 28 lut pn, 2005 10:03 am
autor: Piweł
...

: 28 lut pn, 2005 10:37 am
autor: yaxa
Ok w sumie tez myslalem w tym kierunku :) (swap 1 i 2).
Czy jak wyjme bieznie to kulki sie nie rozsypia ?? :oops:
I jak pozniej zdejme ta czesc lozyska z polosi (zejdzie lekko ?) ?
YaXa

: 28 lut pn, 2005 5:55 pm
autor: Spayky
łożysko spokojnie zsuniesz zdejmując pierścień zabezpieczający ( na takie specjalne kombinerki) ten krzyżak z łożyskami jest na wieloklinie, także bez problemu go zsuniesz. Tylko nie zgub tego zabezpieczenia. Ja bym te łożysko później rozebrał na części i dokładnie umył, tylko że jest problem z założeniem igiełek. Trzeba nawalić fest smaru żeby dobrze się trzymały łożyska ale jak nie masz ochoty się bawić z wsadzaniem igiełek to sobie odpuść

: 05 mar sob, 2005 1:24 am
autor: przemo
tych igielek to bym nie ruszal - wystarczy ze zapomnisz o jednej i mozesz sobie kupic jakies "dzwiekochrony" na uszy zebys nie sluchal jak ta polos halasuje. :wink:

: 21 mar pn, 2005 8:29 pm
autor: yaxa
Witam.
Ha wymienilem :).
Okazalo sie ze od strony kola poloska wyszla ladnie bez problemu i lozyska :D.
Zimering ladnie wyjolem a pozniej wklepalem nowy :).
Kolejnosc z grubsza jak powyzej.
Teraz male pytanie :
- jakim olejem zalac skrzynie ? (typ i co polecacie)
- jaki rozmiar ma "kwadrat" w korku oleju (nie mam czy odkrecic :D)
- olej ze skrzyni spuscic czy dolac ? (jak spuscic to jak ??)
Dobrze ze mialem czym jezdzic przez miesiac :/
Pozdrawiam.

: 21 mar pn, 2005 9:58 pm
autor: Kaktus
Olej wymien!

Wlej Total B.V. - orginalny olej do Puga i Citroena. Byly takze Shell B.V. ale to dawno.

A jaki rozmiar ma ten kwadrat? Hmm nie wiem, wiez jakis pret zbrojeniowy ;) zagnij go w fajke, i z jednej strony szlifierka dopasuj do korka :) Zrob kwadrat sam.

: 23 mar śr, 2005 12:29 am
autor: przemo
kiedys w zestawach do naprawy rowerow marki Romet - mam na mysli model "Wigry 3" byly klucze wielofunkcyjne-z dwoma szescianami na koncach a laczyl je pret o przekroju kwadratu...
ja sam uzywalem polowki takiego klucza do odkrecania korka miski olejowej, ale jak - zniszczylem ten klucz(a wierzcie mi ze mozna) to zrobilem to co Kaktus opisal - "doszlifowalem" drut. pozdro