Strona 1 z 2
STRUMIENICA CZY ONA COŚ DAJE???
: 03 mar czw, 2005 1:02 pm
autor: DAREK1223
Witam serdecznie!!!
Chciałbym się doweidzieć czy strumienica wydechu może w jakiś sposób poprawić dynamikę mojego GTI 1.6. Chodzi mi konkretnie o to jaką długość dobrać jaką średnicę rury i czy stumienice sprzedawane na allegro nadają się do montażu czy nalezy kupić michaela za 300 zł.
Bardzo prosze o pomoc
Pozdrawiam!!!
: 03 mar czw, 2005 2:11 pm
autor: iveras
Właśnie! Czy ona coś daje i co się stanie jeżeli zamontuje w miejsce katalizatora taką strumienicę łuskową? Tylko nie piszcie referatów o sondzie lambda! Krótko i na temat. Zacznie hałasować???
: 03 mar czw, 2005 3:50 pm
autor: narcodrive
Nic nie daje,ten sam efekt jest jak się zamiast katalizatora rure rozprężną wstawi.
: 03 mar czw, 2005 4:29 pm
autor: misiek22
narcodrive pisze:Nic nie daje,ten sam efekt jest jak się zamiast katalizatora rure rozprężną wstawi.
właśnie że daje po kieszeni
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
: 03 mar czw, 2005 4:37 pm
autor: narcodrive
o sorry o tym zapomniałem
no i daje jeszcze "radość posiadania"
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
: 03 mar czw, 2005 5:36 pm
autor: deejay
: 03 mar czw, 2005 5:56 pm
autor: JoT_JoT
A jak to jest w końcu z wycięciem katalizatora daje to coś czy nie???
: 03 mar czw, 2005 6:44 pm
autor: Pieraś
tak kat zabiera troche mocy nie wiem ile ale gadalem z ludzmi ktorzy to usuwali i wiedza cos o tym .... strumienica, z tego co ja slyszalem daje .... ale to juz chyba caly uklad trzeba dostosowac ..... wg mnie dla zobrazowania jest tak ze masz rure w ktorej plynie woda nagle natrafia na strumienice ( niby ze szersza rura ) ale co z tego jak pozniej znow zwezenie rury i efekt sumaryczny = kupa.
: 03 mar czw, 2005 7:30 pm
autor: JoT_JoT
hehe Dobre no z tego co ja wiem to katalizator zabiera moc bo wtrysk daje wiecej mocy kosztem wiekszych spali kat zabiera troche mocy po to zeby autko miescilo sie w kryteriach spalin. Ale chciałbym wiedziec czy ktoś wymontował kata i to sprawdził w praktyce
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
I ile tej MOCY PRZYBYWA
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
:D:D
: 03 mar czw, 2005 7:41 pm
autor: Pieraś
z tego co wiem nie duzo, jak cos to na
http://www.calibra-team.pl wejdz na forum Oni powinni wiedziec lub
http://www.calibragroup.idk.com.pl
: 03 mar czw, 2005 8:39 pm
autor: stef
David Baker przez 25-lat przygotowan 205-tki do sportu wyrobil sobie zdanie ze zaden sportowy wydech nie byl lepszy od oryginalnego seryjnego!!!
Proponuje nic nie zmieniac, a jesli chesz sie pobawic i stracic troche kasy to sprawdz w praktyce ... zmierz czasy 0-100, 60-80 na V biegu, 80-120 itp na seryjnym wydechu potem na strumienicy!
Polecam artykuly Jacka Chonackiego na ten temat!
: 03 mar czw, 2005 8:56 pm
autor: narcodrive
stef pisze:David Baker przez 25-lat przygotowan 205-tki do sportu wyrobil sobie zdanie ze zaden sportowy wydech nie byl lepszy od oryginalnego seryjnego!!!
Proponuje nic nie zmieniac, a jesli chesz sie pobawic i stracic troche kasy to sprawdz w praktyce ... zmierz czasy 0-100, 60-80 na V biegu, 80-120 itp na seryjnym wydechu potem na strumienicy!
Polecam artykuly Jacka Chonackiego na ten temat!
hmmm nie przesadzaj, wiadomo wszem i wobec że fabryczne tłumiki dławią silnik. Zdejmij ostatni tłumik i się przejedź poczujesz różnice.
Strumienica to produkt marketingowy jak magnetyzer i jeszcze pare innych wynalazków.
Najważniejsze dla mocy silnika jest pierwszy odcinek wydechu (do pierwszego tłumika) reszty mogło by nie być bo i tak nic nie zmienia.
W jednym z testów które czytałem, opel astra po wycięciu kata i wspawaniu rury, moc poszła o 2% (mierzone na kołach). Lecz nie to było tak ważne jak wzrost dynamiki silnka i odcięcie 300obr wyzej
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
.
Po zastosowaniu strumienicy bez zmian. to samo co rura.
Zreszta proponuje poczytać
http://www.streetracing.pl/forum/ tam ten temat był trzepany 1000 razy i wykresów też jest sporo
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
[/quote]
: 03 mar czw, 2005 9:16 pm
autor: Kaktus
Stef dobrze mowi!
Seryjny ORGINALNY PEUGEOTOWSKI wydech w GTI byl zajebiscie wyliczony!
: 03 mar czw, 2005 9:40 pm
autor: BubuPN
a do FAQ nie łaska zajrzeć? :p
: 04 mar pt, 2005 6:21 pm
autor: DAREK1223
ale wiecie co mój kumpel ma zamontowaną stumienicę w miejsce tłumika środkowego i jak zdjeliśmy rurę przed strumienicą to dynamika wyraźnie zmalała.
Kumpel ma 1.6 GTI. Najleprze jestto że u mnie 1.6 GTI od 1000 do 2000 obr ssamochód słabo się rozchodzi a u jego puga czy ma 1100 obr czy 1900 samochód od razu idzie po wćiśnieci€ gazu i wcale sie nie dławi. Moment obrotowy jest wyraźnie wyższy. Jak zdjęliśmy tę rurę to była totalna ich tak jak u mnie.
A na wygląd to jest strmienica za 70 zł. No i co