Strona 1 z 2

K A T A L I Z A T O R

: 04 mar pt, 2005 5:23 pm
autor: piotruś
Wiem , że temat kata był już poruszany przy różnych okazjach, ale chciałbym zapoczątkować dyskusje na ten temat bo przyznam sie, że już jestem troche skołowany.
chciałbym zrobić u siebie wydech. Na początek katalizator - co za niego; przelot, strumienica, czy po prostu zadbać żeby był sprawny.
Spotkałem sie z różnymi opiniami i już nie wiem co zrobić.
Zależy mi żeby poprawić osiągi (o ile to możliwe) , po prostu by wydech był optymalny.
Niektórzy mówili nawet że pozbycie sie kata może zaszkodzić.
Z tego co sie oriętuje to komputer ustala skład mieszanki tak aby reszta niedopalonej benzyny dopalała sie w kacie, w przypadku gdy sie go wytnie wypadało by chyba coś z tym zrobić.
Proszę o opinie!!
THNX.

: 04 mar pt, 2005 5:36 pm
autor: JoT_JoT
Też właśnie już sam nei wiem jak to jest. Z tego co wiem to katalizator zabiera trochę mocy i jest zrobiony po to aby autko z wtryskiem mogło spełniać normy spalin bez kata autko nie będzie spełniało tych norm ale za to powinno przybyć troche mocy słyszałem wersje 2% i 5KM co jest w końcu prawda sam już nie wiem i też z ciekawością się dowiem. Strumienica ponoć wiele nie daje chociaż to pewnie też zależy od tego na ile profesjonalnie została ona zalożona bo to też nie jest bez znaczenia.

Mnie by interesowało co daje i jak wpływa na autko i jego osiągi samo pozbycie sie katalizatora w taki sposób że zamiast rury z katalizatorem będzie cała jednolita rura od kolektora do tłumika końcowego :twisted:

: 05 mar sob, 2005 1:13 am
autor: IGI
moj kumpel w astrze wyciol katalizator i lepiej chodizila ale bylo mu za glosno wiec wstawil go spowrotem,ja nie mam kata wyciolem tez tlumik srodkowy i nie odczulem zadnej roznicy poza glosniejsza praca, u kumpla strumienica zamiast kata dalea mu niby wiekszy moment i bardziej rasowa praceja ja mialem wstawiac stume ale mam zamiar zmieniac silnik na mi16 wiec bede mosial wymienic wydech wiec nie wstawialem, wiec na temat strumy nic nie moge powiedziec

: 05 mar sob, 2005 1:15 am
autor: IGI
z ta struma u kumpla to chodzilo mi o nissana mikre

: 05 mar sob, 2005 12:05 pm
autor: Piweł
...

: 05 mar sob, 2005 1:35 pm
autor: piotruś
A może wstawić metalowy katalizator, a za nim dopiero coś zamieszać.....strumienica zamiast środkowego tł. a końcowy odpowiednio dopasować u np. "MICHAEL"a...?

: 06 mar ndz, 2005 2:29 am
autor: Kubski
Hej! Ja własnie też będę chciał coś zrobić ze swoim wydechem, bo trochu się sypie. Mam 1.9GTi wersję z katalizatorem, ale pomyslałem, że sprawię sobie seryjny wydech GTi ze starszych modeli bez kata i poproszę tylko, żeby mi sondę lambda zamontowali przed 1-szym tłumikiem. Co o tym myslicie?? Wydaje mi się to rozsądne -te starsze wersje miały chyba jakoś sensownie rozliczone wydechy bez kata, a silnik praktycznie ten sam, więc i wydech powinien się sprawdzić. Poza tym wersje bez katalizatora miały nieco większą moc, ale to zdaje się głównie zaleta większej kompresji.

: 06 mar ndz, 2005 11:12 am
autor: Piweł
...

: 06 mar ndz, 2005 11:22 am
autor: narcodrive
Piweł pisze:A minusy:
2. Nie będziesz cool, trendy i jazzy na wszystkich forach tuningowych mając samochód z katalizatorem
3. Laski pod dyskoteką nie będą się moczyć na sam odgłos Twojego auta

no ale przynajmniej będzie jeździło normalnie.
:shock: no tu mnie zabiłeś :shock: :lol:

Jeździło normalnie hmmm...

: 06 mar ndz, 2005 12:02 pm
autor: luke8
Te wydechy omp to obie wersje bez katalizatora sa ?? wydawalo mi sie ze jesli auto jest w niego wyposazone to jak startuje w sporcie jako N-grupa to tez musi byc kat ??

: 06 mar ndz, 2005 12:11 pm
autor: Piweł
...

: 06 mar ndz, 2005 12:16 pm
autor: BubuPN
całego kata nie wycinaj ze względu na przegląd...po prostu wybebesz mu wnętrzności

: 06 mar ndz, 2005 1:26 pm
autor: narcodrive
Piweł pisze:
narcodrive pisze:
Piweł pisze:A minusy:
2. Nie będziesz cool, trendy i jazzy na wszystkich forach tuningowych mając samochód z katalizatorem
3. Laski pod dyskoteką nie będą się moczyć na sam odgłos Twojego auta

no ale przynajmniej będzie jeździło normalnie.
:shock: no tu mnie zabiłeś :shock: :lol:

Jeździło normalnie hmmm...
Czyli lepiej czy gorzej niż przed wycięciem kata? I jak to stwierdziliście? :wink:

Pozdro
Piweł
Hamownia :wink:
Gdzieś miałem wykres jak znajde to wkleje.
Ford Escort 1.6 16v 90koni.
Po wywaleniu kata 2konie więcej, prawie 2% przyrost (wsadzona rura). Minimalnie mniejszy moment. Odcięcie 200obr wyżej.

Po wsadzeniu strumienicy NIC bez zmian, taki sam przyrost ja przy rurze. No ale to już inna sprawa. Moment bez zmian.

Dyskusja na ten temat może trwać w nieskończoność. Bo na różnych forach już to było przerabiane 8)
Tak samo jak kwestia magnetyzerów,świec Brisk itp. :D

Również jak się chce komuś można poszukać w necie wykresów. Tylko uwaga bo duzo jest wyresów "sponsorowanych
' i mało są wiarygodne.
:)

: 06 mar ndz, 2005 1:33 pm
autor: BubuPN
nie ma opcji żeby wybebeszenie bądź wycięcie kata nic nie dało, w końcu przyśpiesza się przez to przepływ spalin, a strumienice to temat rzeka :D

: 06 mar ndz, 2005 2:49 pm
autor: Piweł
...