Strona 1 z 2
Co oznacza ta kontrolka ???
: 18 mar pt, 2005 9:50 am
autor: JoT_JoT
Jak w temacie piszcie wysztko co wiecie na temat kontroli zaznaczonej na fotce. Co oznacza jakie będą tego konsekwencje jakie usterki mogą wystąpić jak je usunąć. Narazie tylko znalazłem że oznacza ona przegrzanei sie katalizatora ale możliwe że oznacza ona coś innego. Zapala sie razem z przekrecenim kluczyka i tak już sie świeci. Autko chodzi niby dobrze.
Autko w którym sie to dzieje to Peugeot 205 1,1 TU1M rok 92
![Obrazek](http://img217.exs.cx/img217/4595/17gs1.jpg)
: 18 mar pt, 2005 10:19 am
autor: STM
Ta kontrolaka oznacza ze cos zlego dzieje sie z katalizatorem albo z sonda lambda. U mnie czasami jak jest zimno i duza wilgoc w powietrzu to sie zapala po uruchomieniu na moment ta kontrolka ale potem jak sie kata nagrzeje to gasnie. Jednak jesli Ci sie swieci caly czas to znaczy ze albo masz zabity katalizator i trzeba go wymienic albo sonde lambda
: 18 mar pt, 2005 1:06 pm
autor: JoT_JoT
A jaki masz silnik ??
: 18 mar pt, 2005 1:53 pm
autor: Pieraś
z tego co ja kiedys juz tu na forum widzialem to wlasnie albo Kat albo Lambda. u mnie zawsze gasnie jakos 1,2 sekundy po odpaleniu
: 18 mar pt, 2005 4:58 pm
autor: ElmerCzubek
Ile kosztuje katalizator i sonda lambda gdyby to chciec wymieniac ??
: 19 mar sob, 2005 12:49 am
autor: STM
Mam silnik TU9M na monowtrysku BOSHA 953 cm3
: 19 mar sob, 2005 4:06 pm
autor: Qbis
lambda do renault 19 kosztuje 90 zl ( wczoraj wymienial ojciec ) wiec do puga nie bedzie chyba duzo drozsza.
: 23 mar śr, 2005 4:50 pm
autor: putbill
Może być również zły skład mieszanki paliwowo powietrznej a czasmi nie masz przepałów w paliwie jak tak to musisisz to wyregulowac na urządzeniu wtryskowym, nie obędzie się bez wizyty w warsztacie.
: 23 mar śr, 2005 6:38 pm
autor: tomek
Przyłączam się do tematu, podony problem-silnik 1,1 jednopunkt, kontrolka zapala sie na wolnych obrotach zarówno na gazie jak na bezynie. Zakładajac, że faktycznie kat się przegrzewa, stawiam na zbyt ubogą mieszankę. Co ciekawe: gaz czy benzyna, bez różnicy. Moze zbieg okoliczności? Może i lambda i przy okazji za ubogo gazu...(auto b. oszczedne ok7l gazu/100km) Moze zbyt wczesny zapłon?
: 23 mar śr, 2005 7:08 pm
autor: Pieraś
a ja uwazam sadzac po waszych wypowiedziach ze podlaczenie do kompa odrazu pokaze przyczyne
: 23 mar śr, 2005 11:36 pm
autor: bipi
u mnie od razu gaśnie, słyszałem od mechanika że jeśli się pali nonstop to tak jakby nie było katalizatora.
: 23 mar śr, 2005 11:40 pm
autor: blaszka
u mnie nie ma katalizatora i nieraz zapala sie przy rozruchu i gdzies po 5/10s gaśnie
: 14 sie ndz, 2005 11:05 pm
autor: Dzunia
Witam!Więc mam taki sam problem z tą kontrolką z tym że zapala sie po jakiś 40 km jazdy i po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu znów jest spokój na jakiś czas.Jedyny problem jaki zauważyłam to chyba tylko taki że stojąc np.na światłach troche szarpie.
Możecie mi coś podpowiedziec?
: 14 sie ndz, 2005 11:18 pm
autor: JoT_JoT
ogólnie problem jest z silnikiem i możę to być np do wyczyszczenia wtrysk razem z silniczkiem krokowym, walnięta sonda lambda, lub jakiś czujnik temperwatury
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
To takie najbardziej prawdopodobne na teraz
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Co można sobie najpierw posprawdzać Kontrolka sygnalizuje teoretycznie problem z przegrzaniem katalizatora ale tak naprawde jest to kontrolka od kompa i powinno sie dac takze przy pomocy zlacza diagnostycznego odczytac kod bledu ktory wystepuje
: 14 sie ndz, 2005 11:23 pm
autor: Dzunia
Dziękuje za szybką odpowiedź.A mam jeszcze takie pytanko czy jest to groźne czy moge narazie z tym jeździć?