Strona 1 z 1
Blokowanie prawego/przód koła
: 31 mar czw, 2005 8:13 pm
autor: Mad Max
Witam
Od 9 miesiecy podrużuję sobie swoim Pugiem i pomału zaczynają się pojawiać różne problemy.
Jednym z nich jest to iż czasami podczas jazdy wyraźnie blokuje się prawe przednie koło i drastycznie wzrastają opory toczenia, po zatrzymaniu prawa felga jest rozgrzana ponad normę. Problem doraźnie rozwiązuje energiczne kopnięcie w pedał hamulca. Ostatnio ściągnąłem zacisk, wyjąłem klocki i wszystko ładnie wyczyściłem. Przy składaniu posmarowałem tam gdzie trzeba złożyłem do kupy i... dalej się to powtarza. Przyznam że tarcza nie jest w najlepszym stanie ale klocki prawie nówki.
Czy moze to być wina zużytej tarczy czy raczej zacisk pada? Dodam że przy wymontowanym zacisku tłoczek bardzo ładnie wchodził w zacisk, nie był zapieczony...
: 31 mar czw, 2005 8:40 pm
autor: Galik
ja mialem podobne objawy i umnie okazalo sie ze oslony prowadnic hamulcow byly pozrywane i rozny syf sie tam dostal, hamulce nie zawsze odbijaly, na razie jakos jezdze a jak mi znow nie odbija to woze ze soba wd 40, i jedno psikniecie na prowadnice i pomaga,
a tak przy okazji nie wie ktos gdzie mozna kupic te uszczelki prowadnic hamulcow?
: 31 mar czw, 2005 8:46 pm
autor: narcodrive
Jeżeli docisk i tłoczek rusza się płynnie to przewód gumowy do wymiany, przerabiałem to
Stary może być i bombel w środku się zrobił w którym zbiera się płyn. W momencie gdy puścisz pedał ciśnienie z bombla dociska tłoczek.
Oczywiście z zewnątrz tego nie widać. Wymień obie strany jakby co
: 31 mar czw, 2005 11:53 pm
autor: blaszka
te zaciski miały to do siebie ze potrafiły tak własnie sie psuć najwiekszy problem był w c15 z takimi zaciskami az (w końcu) zdecydowano wprowadzic zamienniki tych zacisków w c15 były tez wymieniane w ramach akcji serwisowych własnie na takie objawy > ale to ze blokuja to tez moze byc inna przyczyna
: 01 kwie pt, 2005 9:40 am
autor: waldemarek_b
mi pomogła wymiana wężyka
: 01 kwie pt, 2005 12:19 pm
autor: narcodrive
waldemarek_b pisze:mi pomogła wymiana wężyka
no "mówie" 99% to wężyk
: 01 kwie pt, 2005 6:31 pm
autor: Mad Max
Oki, dzięki za rady. W przyszłym tygodniu wymienię sobie obydwa wężyki. Majątku pewnie nie kosztują a zawsze to pewniej i bezpieczniej. No i przekonamy się czy to wina wężyków
: 01 kwie pt, 2005 8:22 pm
autor: Rychu
Kosztuja jedynie 25 zl kazdy!
Ja to mialem tydzien temu
Jak juz jeden padl to drugi padnie niedlugo wiec tak jak mowisz lepiej rzeczywiscie zajac sie oboma i miec spokoj
: 01 kwie pt, 2005 8:31 pm
autor: Mad Max
Tak więc koszt niewielki a przez ten opór na kole zaczął mi spalać więcej - o 0,6 l/100 km. Po miesiącu koszt zwiększonego spalania bedzie = nowym przewodom hamulcowym
: 01 kwie pt, 2005 9:28 pm
autor: Spayky
spróbuj go odpowietrzyć, jak płyn będzie wylatywał pod cisnieniem to wszystko Ok i wężyk sprawny, jak nic nie wyleci to wężyk do wymiany. Te gumy na zaciskach można kupić w sklepie. Wystarczy poprosić o reperaturki do hamulcy. W komplecie jest do jednej strony zestaw tj. uszczelka tłoczka, osłona tłoczka, dwie gumy do tłoczków od zacisków plus zaślepka na odpowietrznik
: 01 kwie pt, 2005 9:53 pm
autor: narcodrive
Spayky pisze:spróbuj go odpowietrzyć, jak płyn będzie wylatywał pod cisnieniem to wszystko Ok i wężyk sprawny, jak nic nie wyleci to wężyk do wymiany.
Nie ma reguły. U mnie leciało elegancko, więc wymieniłem wszystko. Ale dopiero po wymianie przewodów uspokoiło się.
: 08 kwie pt, 2005 8:53 pm
autor: Mad Max
A więc wymienione zostały przewody, płyn oraz całość odpowietrzona. Pierwsze jazdy są obiecujące. Tam gdzie zazwyczaj na światłach stałem teraz muszę trzymać na hamulcu bo się lekko toczy
Mam nadzieję iż uporałem się z problemem...