co to jest ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 73
- Rejestracja: 27 sie śr, 2003 8:54 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: sandomierz
co to jest ?
w GTI moze i nie tylko do aparatu zaplonowego przykrecone jest takie cosik okragle metalowe z wezykiem ktory biegnie do kolektora ssacego,
co to?(wprawdzie nie do samego kolektora tylko troche wczesniej)
co to?(wprawdzie nie do samego kolektora tylko troche wczesniej)
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
dokladnie to jest puszka podcisnienia do przyspieszania zaplonu zwana UFO - jak myslicie dlaczego ??
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Kaktus...gdzie masz wpiete te podcisnienie? Bo u mnie krociec po prostu nigdzie nie jest podlaczony ...moze dlatego obroty mitak czasem glupiejaKaktus pisze:dokladnie to jest puszka podcisnienia do przyspieszania zaplonu zwana UFO - jak myslicie dlaczego ??
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
U mnie jest to polaczone z przepustnica. Przepustnica moja ma 4 krucca - jeden u gory jest przeznaczony dla przewodu gumowego ktory polaczony jest z korkiem wlewu oleju, dwa podspodem to obieg wody i one sa polaczone z blokiem silnika i zbiorniczkiem wyrownawczym - sluza do ogrzewania przepustnicy, i na dole jest jeszcze jeden kruciec wlasnie do podlaczenia podcisnienia - jezeli tam nie masz nic podlaczonego to bedzie ci auto ssalo falszywe powietrze, a co gorsza nie bedzie ci wyprzedzalo zaplony, przez co autko w pewnym zakresie obrotow nie bedzie gadalo jak powinno ...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Kaktus dobrze gada. U mnie np. nie było nic podłączone do tych 2 cienkich rureczek pod spodem przepustnicy i na pewno ssało tamtędy "lewe" powietrze, ale nie wiedziałem o tym dopóki nie nadszedł czas na zrzucanie głowicy. Regulatora podciśnieniowego zapłonu nie posiadam (wszystko załatwia komputer), więc po prostu połączyłem te dwa króćce ze sobą kawałkiem elastycznej cienkiej rurki. W ogóle to moja przepustnica prezentuje się dość ciekawie ponieważ odłączyłem i zaślepiłem również ten wlot od odmy oleju i mam odłączone ogrzewanie wodą (wąż z bloku puściłem prosto do zbiorniczka wyrównawczego).
Ex 205 GTi...
-
- Nowicjusz
- Posty: 73
- Rejestracja: 27 sie śr, 2003 8:54 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: sandomierz
powiedzcie po co plyn z bloku biegnie przez przepustnice (chyba kaktus napisal zeby ja podgrzac a jezeli tak to w jakim celu)
ale jezeli Piwel to ominal i puscil weze bezposrednio i jest wszystko oki, to po co tak to wymyslono?
i jeszcze jedno:
ja tez mam odme przerobiona, ale tych dwoch kroćcow nie zaslepilem tylko polaczylem tymi wezykami co sa oryginalnie(te puszke co sie wlewa olej zlikwidowalem )- i teraz co lepiej: zaslepic czy polaczyc?
i jeszcze jedno pytanie jezeli mowimy juz o tych wszystkich wezach, to chodzi mi o ten który wychodzi z tego polaczenia co nachodzi na przepusnice leci on za skrzynie jest tam jakby metalowa zlaczka a nastepnie znowu waz idzie do kolektora od spodu
pyt1
czy on jest puszczony tak na okolo bo nie bylo miejsca na inny montaz?
pyt2 i czy moze to metalowe łaczenie ma jakies zadanie ?
ale jezeli Piwel to ominal i puscil weze bezposrednio i jest wszystko oki, to po co tak to wymyslono?
i jeszcze jedno:
ja tez mam odme przerobiona, ale tych dwoch kroćcow nie zaslepilem tylko polaczylem tymi wezykami co sa oryginalnie(te puszke co sie wlewa olej zlikwidowalem )- i teraz co lepiej: zaslepic czy polaczyc?
i jeszcze jedno pytanie jezeli mowimy juz o tych wszystkich wezach, to chodzi mi o ten który wychodzi z tego polaczenia co nachodzi na przepusnice leci on za skrzynie jest tam jakby metalowa zlaczka a nastepnie znowu waz idzie do kolektora od spodu
pyt1
czy on jest puszczony tak na okolo bo nie bylo miejsca na inny montaz?
pyt2 i czy moze to metalowe łaczenie ma jakies zadanie ?
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Przepustnica jest podgrzewana po to aby nie byla zimna Pugi sa samochodami ktore z reguly lubia cieple powietrze dostawac! I przepustnica jest podgrzewana po to aby podgrzewac takze te powietrze ktore przez nia przeplywa!
Wiele osob to odlacza! Czy daje jakies skutki? Nie wiem, teoretycznie powinno, ale Peugeot nauczyl mnie ze teoria to nie praktyka....
Wiele osob to odlacza! Czy daje jakies skutki? Nie wiem, teoretycznie powinno, ale Peugeot nauczyl mnie ze teoria to nie praktyka....
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Raczej chodzi o efekt oblodzenia przepustnicy - zdarza sie przy bardzo niskiej twmperaturze - bo cos nie wierze zeby zdazylo sie powietrze w przepustnicy ogrzac podczas przelatywania przez nia...za mala pojemnosc cieplna...Kaktus pisze:Przepustnica jest podgrzewana po to aby nie byla zimna Pugi sa samochodami ktore z reguly lubia cieple powietrze dostawac! I przepustnica jest podgrzewana po to aby podgrzewac takze te powietrze ktore przez nia przeplywa!
Wiele osob to odlacza! Czy daje jakies skutki? Nie wiem, teoretycznie powinno, ale Peugeot nauczyl mnie ze teoria to nie praktyka....
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Tu tez masz racje! Bo zima jak sie przepustnica oblodzi, to do silnika moze dostawac sie duuuuzo wilgoci i wody...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
-
- Nowicjusz
- Posty: 73
- Rejestracja: 27 sie śr, 2003 8:54 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: sandomierz
jak ci moglo ssac tedy lewe powietrze jezeli te dwa krucce to tylko obieg wody,ktory jest od przelotu powietrza do kolektora oddzielonyPiweł pisze:Kaktus dobrze gada. U mnie np. nie było nic podłączone do tych 2 cienkich rureczek pod spodem przepustnicy i na pewno ssało tamtędy "lewe" powietrze, ale nie wiedziałem o tym dopóki nie nadszedł czas na zrzucanie głowicy. Regulatora podciśnieniowego zapłonu nie posiadam (wszystko załatwia komputer), więc po prostu połączyłem te dwa króćce ze sobą kawałkiem elastycznej cienkiej rurki. W ogóle to moja przepustnica prezentuje się dość ciekawie ponieważ odłączyłem i zaślepiłem również ten wlot od odmy oleju i mam odłączone ogrzewanie wodą (wąż z bloku puściłem prosto do zbiorniczka wyrównawczego).
Tam są te dwa króćce od obiegu wody oraz takie mniejsze, cieniutkie 2 które mają połączenie z dolotem i służą do brania podciśnienia do czegoś z przepustnicy (ale u mnie tak jak napisałem nie było to potrzebne do niczego więc je po prostu z sobą szczelnie połączyłem).
Ta metalowa "złączka", o którą pytasz to jest zawór powietrza dodatkowego, czyli taki rodzaj "ssania" (przynajmniej w GTi, tak mi się wydaje że o to pytałeś).
Pozdrawiam
Ta metalowa "złączka", o którą pytasz to jest zawór powietrza dodatkowego, czyli taki rodzaj "ssania" (przynajmniej w GTi, tak mi się wydaje że o to pytałeś).
Pozdrawiam
Ex 205 GTi...
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
HA...jak tylko auto mi wroci z warsztatu (wreszcie bede mial nowe sprzeglo ! ) to zrobie podcisnienie! juz nie moge sie doczekacKaktus pisze:U mnie jest to polaczone z przepustnica. Przepustnica moja ma 4 krucca - jeden u gory jest przeznaczony dla przewodu gumowego ktory polaczony jest z korkiem wlewu oleju, dwa podspodem to obieg wody i one sa polaczone z blokiem silnika i zbiorniczkiem wyrownawczym - sluza do ogrzewania przepustnicy, i na dole jest jeszcze jeden kruciec wlasnie do podlaczenia podcisnienia - jezeli tam nie masz nic podlaczonego to bedzie ci auto ssalo falszywe powietrze, a co gorsza nie bedzie ci wyprzedzalo zaplony, przez co autko w pewnym zakresie obrotow nie bedzie gadalo jak powinno ...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"