Strona 1 z 2

Czujnik temperatury plynu chłodzącego

: 11 kwie pn, 2005 10:51 pm
autor: Pagi
Witam,

Gdzie szukac czujnika ktory włącza wentylatory? I czy to ten sam co zaświeca kontrolke przegrzania silnika, jesli nie, to tamtego tez gdzie znajde ?
Mowa tutaj o dieslu i dezce rozdzielczej bez wskaznika temperatury (jest tylko lampka)..
Aha i czy czujnik temperatuty jest ten sam w wersji z wzkaznikiem i tylko kontrolką ?

Pozdrawiam!

: 12 kwie wt, 2005 5:02 pm
autor: u-boat
mam ten sam problem. Miałem mało wody w chłodnicy (chyba tlyko w przewodach trochę było) i nawet o tym nie wiedziałem bo nie ma wskazań temperatury w Dieslu. Nie zapalała sie ta lampka od przegrzania wieć może właśnie ten czujnik mam zrypany

: 12 kwie wt, 2005 5:26 pm
autor: przemo
Gdzies juz to bylo ale zeby zaoszczedzic szukania napisze :)
Czujnik zalaczajacy wentylatory znajduje sie w chlodnicy(jak sie stanie przed autem to po jej prawej stronie w 3/4 jej wysokosci)
Co do czujnika na deske to sa dwa i znajduja sie w obudowie termostatu.Tam sa dwa czujniki, jeden na wskaznik wychylowy-u mnie byl zamontowany seryjnie ale nie podlaczony, a drugi prawdopodonie steruje otwieraniem termostatu.
W ksiazce pisza ze to w termostacie jest czujnik wlaczajacy wentylatory ale - u mnie napewno jest on w chlodnicy.Wiem bo go wymienialem.pozdro

: 12 kwie wt, 2005 6:59 pm
autor: Pieraś
czujnik ktory wlacza wentylator (bynajmniej w benzyniaku) jest z boku chlodnicy - bodajze po lewej stronie stojac przed autem. on wlacza wiatrak jak temperatura plynu w chlodnicy jest za duza. w kazdym razie na bank na chlodnicy.

: 12 kwie wt, 2005 10:22 pm
autor: Pagi
W chlodnicy jutro poszukam. W termostacie faktycznie... ostatnio sie dziwilem czemu są dwa... Czyli jeden z nich, ten co mowisz ze jest na wskaznik wychylowy powinien zapalac moja lampke?

W zwiazku z tym ze zblizaja sie upały i duzo jazdy po miescie w korkach, chcialbym sprawdzic czy te wszystkie bajery od chlodzenia dzialaja...
Jak to sprawdzic? Wykrecic te czujniki i podgrzac jakąś zapalniczką?

I powiedzcie jak diesel w peugeocie sie sprawuje w warunkach wlasnie upałowo-korkowych? Czy zdaza sie mu przegrzac?

Pozdrawiam!

: 13 kwie śr, 2005 7:08 am
autor: cyborg
czujnikow w zadnym wypadku nie sprawdzaj zapalniczka!w gre wchodzi tylko zanurzenie go na jakims drucie w naczyniu z woda na kuchence i z termometrem do 100 stopni. podczas ogrzewania mierzysz opornosc czujnika i porownujesz z danymi np. w ksiazce Etzolda (chociaz tam chyba byla tylko tabela dla czujnika temp, w glowicy-tego dla komputera..) W kazdym razie sprawdzisz czy w ogole reaguje na zmiany temp.

: 13 kwie śr, 2005 9:33 am
autor: JoT_JoT
Tak właśnie jak mówi cyborg nie pal zapalniczka tylko to wrzątku go i sprawdzaj rezystancje wraz ze zmianą tempreratury wody.


Co do przegrzania się to powiem Ci tak diesla nie mam ale jak miałem silniczek 954 to autku się nawet wentylator nie włączał w korkach musiały być naprawde ekstremalne warunki aby włączyć wentylator np imreza Marino :D:D i też nie zawsze teraz na tym nowym silniczki 1124 monowtrysk silniczek bardzo szybko łąpie temperature ok 80-85 stopni jak dojdą do tego korki i ciepłą pogoda to dochodzi do 90 przy czym włącza sie wentylator który chwile pochodzi temp spada do tak 80 i znowu i tak w kółko :):):) No ale wszystko działa :mrgreen: Kwestia żeby czujniki tylko dobrze go informowały o tym kiedy ma załączyć wentylator :)

: 13 kwie śr, 2005 10:13 am
autor: cyborg
No, co do przegrzania to raczej trudno to zrobic jak jest wszystko sprawne..ja mam 1,4 na jednopunkcie, temperature w czasie jazdy mam po rozgrzaniu 90 stopni, niezaleznie od pogody/warunkow..ostatnio wentyl mi sie wlaczyl jak po takiej ostrzejszej jezdzie w miescie stanalem na pare minut przy wlaczonym silniku, jednak temp. nie przekroczyla ok. 95 stopni

: 13 kwie śr, 2005 10:43 am
autor: Pagi
Wlasnie o to mi chodzi zeby sprawdzic, czy zalacza sie wentylator. Niestety w tej biednej desce nie mam wskaznika temperatury, tylko kontrolka.

Ogolnie chcialem sprawdzic calosc, nie trylko sam czujnik, dlatego pytalem jak to mozna podgrzac w warunkach, gdy wszystko jest podlaczone w samochodze...

Dobra, bede kombinowal, grunt ze wiem gdzie sa te czujniki...

Aha... tylko powiedzcie mi jeszcze... ten czujnik w chlodnicy powinien wlqczyc wentylator przy ok. 90st., a ten w termostacie, przy jakiej temperaturze powinien zapalic lampke?

: 13 kwie śr, 2005 10:53 am
autor: Pieraś
sam jestem ciekaw przy jakiej temp. zalacza sie wiatrak. u mnie duzy obieg wlacza sie przy 92stopniach

: 13 kwie śr, 2005 10:53 am
autor: JoT_JoT
hmm z tego co mi wiadomo to przy 110 powinien zapalić ale napewno nie mniej niz 95. Co do sprawdzenia wszystkiego to zawsze mozesz zewrzeć na krótko wentylator żeby sprawdzić czy w ogóle chodzi a czujnik to juzw domku :D:D :mrgreen:

: 13 kwie śr, 2005 10:57 am
autor: Pagi
No racja... ale co? ten przewodzik z czujnika mam poprostu przytknąc do masy?

: 13 kwie śr, 2005 10:57 am
autor: cyborg
dokladnie tak jak jot_jot mowi! ja mialem tez watpliwosci jak kupilem puga czy dziala wentyl wiec zdjalem kostke z czujnika w chlodnicy i zwarlem tam przewodem na krotko zaciski. z tego co wiem to sa wentylatory i czujniki jednostopniowe i dwustopniowe, w dwustopniowym (ja mam taki) sa tam 3 zaciski-trzeba probowac na chybil-trafil, nic sie nie spali

: 13 kwie śr, 2005 10:57 am
autor: Pagi
Ide zobaczyc :)

----


No i zobaczylem :)
W chlodnicy czujnik ma 3 kabelki, czyli rozumiem ze mam probowac kazdy z kazdym zwierac i obserwowac wiatraki. Nie do masy ?

Natomiasy w termostacie oba czujniki maja po 1 kabelku, czyti tutaj zeby sprawdzic czy sie cos zaswieci, mam ten kabelek do masy przylozyc ?
Ktory z czujnikow jest do tej lampki na desce ?

: 13 kwie śr, 2005 11:00 am
autor: JoT_JoT
Ja mam 1 stopniowy więc problemu z trafieniem nie miałem ;) a tak poza tym to w razie czego mam silnik wentylatora na sprzedasz ;) ;) ;) Gdyby oporny na chodzienie był :):):) :mrgreen: