Strona 1 z 1
LPG - cos nie tak... sam nie wiem
: 18 kwie pn, 2005 10:29 pm
autor: siewicz
W moim 205 z instalacja LPG zaczelo sie ostatnio dziac cos co mnie bardzo denerwuje. Przy jezdzie na luzie on gasnie. Niby nic dziwnego, przy instalacji LPG, ale czasem nie zdaze zmienic biegu, a on mi zgasnie... wystarczy sekunda. Przy dojezdzaniu do skrzyzowania.. nawet z predkoscia 20-30km/h po wrzuceniu luzu na 90% mozna byc pewnym, ze zgasnie. W ogole pracuje jakos nie ladnie... ostatnio zostawilem go zapalonego na luzie (przejechalem jakies 10km, wiec silnik byl cieply) i ladowalem do niego bagaz.. stoi minute, dwie i nagle stracil obroty i zgasl. Bardzo szybko sie tez grzeje... po przejechaniu 2-3km potrafi wlaczyc wentylator (jezdze spokojnie). Jeszcze miesiac temu potrafilem normalnie zjechac z wzniesienia na luzie 100-200m bez problemu. Pomozcie.. nie wiem co mam zrobic.
: 18 kwie pn, 2005 10:39 pm
autor: TOMBIKE
może filtr powietrza?
: 18 kwie pn, 2005 11:01 pm
autor: blaszka
własnie zacznij od filtra powierza najlepiej go wyjmij i wtedy zobacz a jak nie to moze jakis zawór podcisnieniowy padł
: 19 kwie wt, 2005 10:22 am
autor: IGI
moze juz czas oddac instalacje do przegladu kiedy zakladales ta instalacje?A to ze sie silnik grzeje to moze byc albo za wolno otwierajacy sie termostat albo czujnik dochladzania silnika ten taki maly srebrny walec z 2 kablami przymocowany u gory chlodnicy
: 19 kwie wt, 2005 1:01 pm
autor: mariusz
że gaśnie w czasie jazdy to może mieć winę otwór którym wlatuje powietrze do ins. gaz. ja go poprostu zakleiłem, no nie tyle ja co ci co mi ten gaz zakładali i teraz nie mam problemu zgaśnięciem silnika, co do grzania to zgadzam się tym co pisze IGI, nie zakładam że nie sprawdzałeś, ale może kończy sie płyn w chłodnicy?
: 19 kwie wt, 2005 2:38 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
To że gaśnie może też być spowodowane pierdykniętą membraną w reduktorze... ja na 90% mam taką właśnie sytuacje
Ale najpierw jedź do jakiegoś gazownika, niech spróbuje ci wyregulować to wszystko... jakby co to poszukaj też nieszczelności w układzie dolotowym
: 20 kwie śr, 2005 8:21 am
autor: zawodowiecleon81
Panowie!
Z gazem jest tak: Membrana(gazowa) nie moze peknac bo by wogole nie chodzil a wodna jak by pekla to by do kolektora dostala sie woda i lipa. Co do obrotów: nie moze byc przy gazie normalnie wlot powietrza tylko lekko przytluminy by gazu nie rozwiewalo. Nierowne obroty to moze byc zapchany filtr. To co opisujesz ze CI sie grzeje i ma nierowne obroty to jest zle regulacja. Wlasnie u siebie oststnio to mialem. W zimie nic nie bylo zauwazalne a jak sie zrobilo cieplej to wiatrak nion stop. Zle regulacja ilosci gazu do powietrza -- zbyt uboga.
Pozdrawiam
: 20 kwie śr, 2005 9:02 am
autor: mozart04
że gaśnie w czasie jazdy to może mieć winę otwór którym wlatuje powietrze do ins. gaz. ja go poprostu zakleiłem, no nie tyle ja co ci co mi ten gaz zakładali i teraz nie mam problemu zgaśnięciem silnika, co do grzania to zgadzam się tym co pisze IGI, nie zakładam że nie sprawdzałeś, ale może kończy sie płyn w chłodnicy?
Zgadzam się miałem podobnie.
: 20 kwie śr, 2005 9:24 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
Co to za "otwór"?
: 20 kwie śr, 2005 2:54 pm
autor: kalmar
mialem identyczna sprawe z gazem jak Ty, dojezdzajac do krzyzowki, redukcja z 4 na 2 i gasl,albo na luzie, wkurzajace bardzo
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
. Pojechalem wiec do warsztatu gdzie zakladali gaz, wyregulowal cos dokladnie nie wiem co, i jeszcze jedna sprawa bardzo wazna, jest tam rura ktora odprowadza spaliny gazowe, jezeli przez wloty powietrza z przodu maski dostaje sie powietrze to bedzie gasl. Propuje wiec takze dorobic kawalek gumowej rurki i skierowac ja w dol, tak aby nie dostwalo sie powietrze. Chociaz stawiam na zla regulacje.
: 20 kwie śr, 2005 2:58 pm
autor: kalmar
I jeszcze jedno, po regulacji wszytko chodzi extra i od tamtej pory ani razu mi nie zgasl, nawet po wrzuceniu na luz jak jade 60km/h,
: 20 kwie śr, 2005 8:54 pm
autor: deejay
zawodowiecleon81 pisze:Panowie!
Z gazem jest tak: Membrana(gazowa) nie moze peknac bo by wogole nie chodzil a wodna jak by pekla to by do kolektora dostala sie woda i lipa. Co do obrotów: nie moze byc przy gazie normalnie wlot powietrza tylko lekko przytluminy by gazu nie rozwiewalo. Nierowne obroty to moze byc zapchany filtr. To co opisujesz ze CI sie grzeje i ma nierowne obroty to jest zle regulacja. Wlasnie u siebie oststnio to mialem. W zimie nic nie bylo zauwazalne a jak sie zrobilo cieplej to wiatrak nion stop. Zle regulacja ilosci gazu do powietrza -- zbyt uboga.
Pozdrawiam
albo zbyt bogata mieszanka i go zalewa. Co do wlotu, to przy dobrze dobranym mixerze nie tłumi sie dolotu, tylko kieruje sie go tak aby pęd powietrza nie zdmuchywał gazu (kieruje sie go na dół, lub w błotnik), zapchany filtr - zwiększone spalanie, spadek mocy i nierówna praca. Nie napisałeś jaki masz silnik i jaka to jest instalacja: śruba czy elektronika?