Strona 1 z 1

Problem z obrotami silnika

: 26 kwie wt, 2005 11:31 pm
autor: sruba9
Mam problem podczas zapalania silnika samochód zaczyna pracować na wysokich obrotach (wyje) , czy jest to związane z silnikiem krokowym , ponieważ gdy odciągnę przepustnicę mocno do tyłu obroty są normalne. Mam podejrzenie że "wałeczek" od silnika krokowego nie cofa się zbyt dobrze. Czy moje podejrzenia są słuszne i czy czeka mnie wymiana silka krokowego.

:(
HELP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

: 26 kwie wt, 2005 11:37 pm
autor: Rychu
Prawdopodobnie to rzeczywiście silniczek, ale zanim go wymienisz to najpierw go wyjmij i przeczyśc dokładnie! Działa w 99%, chyba że już kilka razy to robiłeś!

: 07 maja sob, 2005 9:47 am
autor: powerhorse
moze podlacze sie pod ten temat! U mnie jest tak ze jak uruchamiam silnik to pojawia sie 2tys obrotów za 3 sec spada do 1300 i tak mniej wiecje chodzi az sie troche nie rozgrzeje! nie wiem czy tak powinno byc czy nie. Co mnie martwi to to ze potrafi czasem sie zadlawic. Nawet jak juz sie rogzgrzeje chodzi juz w miare rowno ale czasem nagle oborty potrafia zejsc gdzies z 1000 (takie mam na wolnych obrotach) do a nawet 700 i silnik prawie gasnie. zdarza sie to w miare rzadko ale sie zdarza? wymienilem swiece wymienilem kable od swiec ale wciaz mam stary kabel od cewki bo nie moge go dokupic! Jak kupilem kable w komplecie do peugeota 205 to kabel od cewki nie pasowal. dokupilem pojedynczy do cewki (ale nie mialem jak sprawdzic odrazu czy pasuje) okazuje sie ze tez nie pasuje! Nie mam teraz dobrac odpowiedniego kabla do cewki :( czy to moze byc przez ten kabel czy jeszcze cos??

: 07 maja sob, 2005 9:50 am
autor: powerhorse
jak spada to z 1000 na 800-700 (gdzies na sec badz 2)a pozniej wraca na 1000. Czy do sie zmniejszyc te wolne obroty? czy o tym decyduje juz "elektronika"

: 07 maja sob, 2005 11:35 am
autor: cyborg
hmm.obrotow w 1,4 na wtrysku nie da sie regulowac-to komp rzadzi..z obrotami przy uruchamianiu ja mam podobnie, z tym ze u mnie najpierw 1500, potem spada na 1200-1300 i jak sie rozgrzeje to 1000.. a z tym dlawieniem to raczej nie wina przewodu..roznie bywa..moze gdzies falszywe powietrze zasysa..?od "trzymania" obrotow jest w tym silniku taki tloczek ktory wypycha silnik krokowy i opiera sie o niego przepustnica. zaobserwuj czy on sie chowa na moment jak obroty spadaja czy to nie jego wina. wtedy bedziesz wiedzial czy to elektronika czy inna przyczyna

: 07 maja sob, 2005 4:01 pm
autor: JoT_JoT
Przy wtrysku obroty reguluje komputer i nei można ich regulować bez i ingerencji w niego :) Obroty w moim 1,1 TU1M mam podobnie jak Cyborg na dzień dobry jak jest zimny 1500 potem po jakimś czasie spada tak w okolice 1200 i na koniec 1000

Uważam podobnie jak Rychu że najlepiej by było najpierw przeczyścić ten silniczek krokowy dobrze benzynką itd zapewne to porpawi sytuacje i samo przeczyszczenie pomoże

Powerhorse też spróbuj przeczyścić silniczek krokowy jak to nie pomoze to sprwdź sobie czujniki temperatury ten od kompa jak będzie zepsuty i bedzie oszukiwał to komputer też może źle to interpretować i fiksować Pozdro

: 07 maja sob, 2005 10:49 pm
autor: blaszka
nie wiem czy to cos da rade w tym silniczku w sumie nic nie ma sam silniczek z przekładnią slimakową zacznij lepiej od czujnika temperatury wody

: 07 maja sob, 2005 11:30 pm
autor: powerhorse
jak to sprawdzic??

: 07 maja sob, 2005 11:35 pm
autor: JoT_JoT
np wyciagnij czunik i sprdzaj jego rezystancje w zależności od temp czyli np trzymajac go w gotujacej sie wodzie :) :mrgreen:

: 07 maja sob, 2005 11:39 pm
autor: blaszka
wkecic wstawic nowy albo inny sprawny i sprawdzic obroty

: 07 maja sob, 2005 11:47 pm
autor: JoT_JoT
w sumie nie są takie drogie o ile dobrze pamietam to najlepiej pytać o czujnik temp wody od Poloneza z silnikiem Diesla bo jak wiadomo silnik ten jest z rodzinki PSA :) koszto około 20zł o ile mnie skleroza nie myli

: 08 maja ndz, 2005 12:18 pm
autor: putbill
czy ten czujnik znajduje sie obok termostatu czy gdzie indziej?

: 08 maja ndz, 2005 1:01 pm
autor: blaszka
w bloku silnika