Strona 1 z 2
wyliczanka
: 29 paź śr, 2003 1:58 pm
autor: Mav309
male liczenie, dla wszystkich co lubia swoje GTI krecic
Wstepnie ustalmy obroty na 6tys na min
a wiec jeden skok walu trwa (60sek/6000obr) = 0,01sek
W takim czasie tlok dwukrotnie przebiegnie swoja bieznie (czyli 2*88mm)=176mm
czyli w ciagu sekundy tlok by przesunal sie o (176*100)17 600mm
minuty o (17600*60)= 1 056 000mm, w przeciagu godziny(1056000*60) 63 360 000mm.
predkosc w km uzyskamy dzielac przez (10[cm]*100[m]*1000[km])=
1 000 000
63 360 000/1 000 000=63.36km/h
Taka predkosc maja nasze tloki...niby nic nadzwyczajnego...ale pomyslcie ze z takiej predkosci w zaledwie kilka milisekund one wyhamowuja do zera i rozpedzaja sie znowu w kilka milisekund do 60 na godzine i tak co pol setnej sekundy non stop...
Ja bym sie zrzygal
: 29 paź śr, 2003 4:54 pm
autor: _Ryba_
: 30 paź czw, 2003 12:40 am
autor: maciaveli
ja kręce do 6800
.
: 30 paź czw, 2003 12:44 am
autor: Globus205
7200 po wywalwniu kata
: 30 paź czw, 2003 10:04 am
autor: Mav309
Wyobraz sobie ze jedziesz 60 km/h zatrzymujesz sie w miejscu w przeciagu milisekund i lecisz do tylu znowu 60 km/h i znowu do przodu i tak 100razy na sekunde...
Taka mordercza jest praca tloka przy 6000obr na minute
: 30 paź czw, 2003 1:09 pm
autor: _Ryba_
: 30 paź czw, 2003 1:59 pm
autor: Mav309
skoro 6 tys razy na minute...
: 31 paź pt, 2003 12:36 pm
autor: milo
rety, sam to wymyśliłeś czy gdzieś preczytałeś ? (to nie jest pytanie ironiczne).
: 31 paź pt, 2003 12:40 pm
autor: Mav309
milo pisze:rety, sam to wymyśliłeś czy gdzieś preczytałeś ? (to nie jest pytanie ironiczne).
Sam wymyslilem juz jakis czas temu...
dlatego nie paluje sprzeta obrotami...bo wiem jakie tam sily bezwladnosci sa...
: 31 paź pt, 2003 4:23 pm
autor: Kaktus
Kumpel stracil smarowanie w soim silniczku przy 9000/min (w P205 oczywiscie)
Tak wyglada jego KORBA:
A tak wyglada jego WAL:
: 31 paź pt, 2003 5:08 pm
autor: _Ryba_
o shit.....
: 31 paź pt, 2003 7:03 pm
autor: Mav309
Kaktus pisze:Kumpel stracil smarowanie w soim silniczku przy 9000/min (w P205 oczywiscie)
Tak wyglada jego KORBA:
Nooo to do kolegi co kontrolki stop uzywa jak shift-lighta...
Tak wygladaja kosmicznie przeciagniete panewki...
Kiedys widzialem zaspawany silnik z rallycrossu (kumpel stracil smarowanie na przedostatnim kolku - prowadzil, wiec zacisnal zeby i chcial pudlo dowiezc - zaspawal silnik..
Wal i korby jedna calosc
: 31 paź pt, 2003 8:46 pm
autor: Kaktus
Mav te korby i wal powyzej to wlasnie od twojego kolegi
Michala Grabowskiego... wlasnie na RallyCrossie to wykonal... panewki trzeba bylo przecinakiem odkuwac hehe
: 31 paź pt, 2003 9:02 pm
autor: Mav309
Kaktus pisze:Mav te korby i wal powyzej to wlasnie od twojego kolegi
Michala Grabowskiego... wlasnie na RallyCrossie to wykonal... panewki trzeba bylo przecinakiem odkuwac hehe
Nie, tamten to byl maluch jechal nim Wolf (na silniku gagackiego
)
: 31 paź pt, 2003 9:04 pm
autor: Kaktus
Aha... no widziesz te fotki tez sa z rallycrossowki