uszczelka pod głowicą

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

uszczelka pod głowicą

Post autor: bipi »

padł dziś wyrok, kiedy podjechałem do mechanika. i to w moim pugu 1994!!

no nic. prosze powiedzcie o czym mam pamietac? co warto przy tym wymienic, co sprawdzic i ile moge za to zaplacic?

czy po wymianie problem ubytku plynu chlodzacego przestanie istniec?
ile moge jezdzic bez wymiany i jak jezdzic? bo roznicy to zadnej nie widze, 170 leci a ma 165 niby Vmax, ostro sie buja (jak to 205, szczegolnie z klubowymi naklejkami hehe)
bipi.205.pl
BubuPN

Post autor: BubuPN »

hyhy to widzę, że masz taki sam motyw jak ja miałem z moją 205, jak już pożera płyn chłodzący to nie skończy się tylko na uszczelce pod głowicą, również miałem 1994, u mnie dodatkowo jeszcze zbierał się syf na korku wlewu oleju i trzeba było robić kapitałkę, tak więc niech mechanik sprawdzi dokładnie silnik żeby później nie było płaczu tak jak u mnie
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Tak więc powiem tak wczoraj też wymieniałem uszczelke pod głowicą przede wszystkim do wymiany jest uszczelka (kosztowałą mnie 50 złoty do silnika TU1M) no i płyn chłodniczy chociaż z tym sie jeszcze wstrzymałem mianowicie w środku nazbierało sie mnóstwo syfu i musiałem to dobrze wczyścić na tyle ile mogłem to wyczyściłem. A reszte wyszczysze w taki sposób że zalałem zamiast płynu chłodniczego wody która jest darmo :) i tak ją jeszcze ze 2 razy zmienie żeby przeczyściło silnik a dopiero potem płyn chłodniczy. Stary wygłądał już jak olej. Ogółnie trzeba pamiętać o tym żeby odpowiędnio odkecać i dokręcać głowice wedle książek :) a może troszke mocniej ale we włąściwej kolejności. Istotne jest aby przed przykręcaniem głowicy wyciągnąć olej który mógł trafić w miejsce srub ponieważ jeżeli on tam będzie przy dokręcaniu to można rozwalić gwint w blok lub blok. Ogólnie trzeba sobie ładnie wszystko przeglądnąć zobaczyć czy jest to czyste itd. Aha oprócz uszczeli kupiłem jeszcze tulejki taie małe na które były własnie pomiędzy głowicą a blokiem koszt około 2 zł sztuka ja było ich chyba 8. No i przydatny jest silikon odpowiedni aby podsmarować co trzeba. Przy okazji kupowałem też uszczelke znajdującaą sie między kolektorem wydechowym a rurą idącą pod silnik. Chociaż stara nei byłą złą :) tak wieć koszty są w granicach 75 zł bez robocizny no i później płyn chłodniczy to też jakieś 30 w sumie koło 100zł. Czas ile zajęło zrobienie tego to było około 6 godzin tak spokojnie :) bez pośpiechu. Aha no i trzeba będzie dolać troszke oleju u mnie to było jakieś 0,5litra.

U mnie w uszczelce pod głowicą była włąśnie taka mała uszczeleczka która padłą i to właśnie z jej winy olej mógł przedostawać sie do płynu chłodniczego no i uciekał takze poza autko. Teraz hmm mam nadziejeże jest juz OK ale zobaczymy w trakcie ekspolatacji. Moja fura tak samo nie odczuwała tego wycieku i dostawania sie oleju do płynu chłodniczego tak samo jeździłem nią nawet 170 :) (na 164 katalogowe) ale zauważyłem że po konkretnej trasie to coraz mocniej leciał olej wieć nie ma co z tym zwlekać lepiej wyminieć to za wczasu mogą być zapchane kanały płynu chłodniczekgo u mnie sporo tego zapachanego było i jeden cylinder mógł grzać sie bardziej co wiadomo nie musi być dobre. Lepiej nei zwelekać Pozdrawiam. Jak coś to pytaj :) bo się juz w tym gubie tutaj :) o iel będą potrafił odpowiedizć to odpowiem :) :mrgreen:
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

dzieki Jot_Jot za ten wiwod, na pewno sie przyda. ogolnie powinno sie po prostu wszystkie kanaliki przeczyscic. pytanie: czy to jest mocno dodatkowa robota, trzeba wiecej rozebrac, czy jakos niespecjalnie? pytam bo nigdy tego nie widzialem na zywo.aha u mnie plyn chlodzacy jest takiego koloru jak go wlewalem, czyli blekitny.

takie pytanko do Bubu jeszcze: czy skoro u mnie nie ma syfu pod korkiem wlewu. czy to oznacza ze mam spokoj z kapitalka, czy po prostu nie mam jeszcze tych objawow?

I OSTATNIE PYTANIE: czy wymiana uszczelki pod glowica sugeruje remont kapitalny??
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Wymiana uszczelki pod głowicą nie musi być zwiazana z remontem generalnym ja u sibie zminiełm tylko uszczelke bo mi ciekło. Skoro masz czysty płyn chłodzacy to dobrze znaczy się że nie przedostaje się do neigo olej. JAk już sie robierze silnik do postqaci wymiany uszczelki czyli zdejmie się głowice to już widzisz tyle że możesz tam wszystko przeczyścić i to co widzsz należy przeczyścić tylko uważaj żeby brud który tam wyskrobujesz nie przedostał sie do kanału powrotu oleju :) najlepiej zasłonić kanały olejowe jakimiś szmatami i dobrze wyczyścić kanał otacający cylindy gdzie znadjuej sie płyn chłodniczy pamietaj jednak o tym by robić to bardzo ale to bardzo delikatnie żeby w czasie gdy widzisz cylindry z tłokami nie ruszyć ich przypadkiem żeby ise nie rozszczelniły i ogólnie nie narobić sobie konkretnego kłopotu.

Wymiana uszczelki czasem sugeruje kapitalke dla mechanika który może Cię próbować naciagnąc z tej okazji :) więc mam nadizeje że masz jakiegoś sprwdzonego mechanika który CIen ei naciągnie :) Pozdrawiam JoT_JoT :mrgreen: Dalsze pytania :?: Pisz :) :mrgreen:
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

Syf na korku wlewu oleju nie musi oznaczać, że silnik jest do remontu...
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

no wlasnie z mechanikiem bedzie problem, bo moj zaufany jakims cudem zamknal warszat (PSA w bydg nie istnieje) i musze isc do innego (w sumie kieds wymienial mi polos w innym pugu). i dlatego sie dowiaduje jak nawiecej zeby go wczesniej wybadac czy wie co bedzie robil. po tym co mi napisales, Jot_Jot to widze ze to strasznie delikatna sprawa. a mechanicy w warsztatach tak niezbyt wygladaja na takich co by sie czyms przejmowali. a tez nie moge mu patrzec na rece. w polowy roboty wpadne i rzuce pare uwag. w sumie to na samym poczatku mowil ze auto musi stac sporo zeby ostyglo, bo jak sie zdejmie glowice za szybko to moze sie pokrzywic od zminy temp. pewnie sie zna. ale o przeczyszczeniu to musze mu napomknac, tak jak pisales.
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Jak się uprzeć i pcozytać to samemu tez da się to zrobic najtrudniejsze jest chyba tylko dokrecanie samej głowicy żeby dobrze wyszło :) a tak w sumei to sa sie to naprawde zrobić samemu :) tylk owidzieć co gdzi podłaczyć z powrotem po odłączeniu :mrgreen:
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

Dobrze gadacie panowie :wink:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
luzak

Post autor: luzak »

a ja troche inne pytanie, ale też w temacie :D O ile można splanować glowice, powiedzmy "bezpiecznie"??
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

wiec jutro odbieram autko z nowa uszczelka i mam bardzo wazne pytanie! czy moge od razu mykac 450km do krak? czy ta uszczelke nalezy po jakims czasie dokrecic? bo tak bylo w maluchu na pewno. czy na cos mam wziasc poprawke w czasie jazdy?
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Hmm z tego co wiem to możesz brykać do krakowa tylko żeby autko nie dostało za bardzo po dupie a po podrózy można właśnie jeszcze sprawdzić jak to jest dokręcone i ewentualnie jeszcze dorkęcić :) :mrgreen: Ja narazie też jeżdże :) I zobaczymy jak to będzie pewnie jeszcze bede to dokrecał :) łatwy dostęp jest :mrgreen:
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
powerhorse

Post autor: powerhorse »

mi tez ucieka plyn chlodniczy :( do tej pory nikt nie wie ktoredy :( plam nie widze a plynu nie ma :( poodbno nie uszczelka oleju w plynie nie wyczuwam :( a plyn ucieka!
co ciekawe dzieje sie tak tylko jak zaleje ponad minimum! jak jezdze na minimum plynu chlodniczego to prawie nie ucieka! jak zaleje wiecej to szybko ucieknie i zatrzyma sie na minimum.
Awatar użytkownika
PIT_R
Uzalezniony
Posty: 933
Rejestracja: 10 cze czw, 2004 12:34 am
Posiadany PUG: Peugeot 306 1.6 90KM :)
Numer Gadu-gadu: 3914690
Login tlen: infernal_lord_hellboy
Lokalizacja: Wrocław i Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: PIT_R »

To moze masz dziurawy zbiorniczek wyrownawycz ??
Obrazek
Bylo [url=http://www.pit_r.205.pl]Peugeot 205 1.0 HellStyle[/url]
Jest teraz [url=http://www.pit_r2.205.pl]Peugeot 306 1.6 90 KM[/url]
rafi

Post autor: rafi »

luzak pisze:a ja troche inne pytanie, ale też w temacie :D O ile można splanować glowice, powiedzmy "bezpiecznie"??
Co znaczy bezpiecznie :?: w niektórych silnikach można nawet o 3mm/nie w silnikach Peugeota/,ale co z tego,jeżeli podniesiesz stopień sprężania za bardzo wystąpi spalanie stukowe i będziesz musiał się przesiąść na benzynkę 98.Zrób tak, sprawdż jaki masz stopień sprężania w swoim silniku,jeżeli jest powyżej 9.5:1 nie zawracaj sobie głowy planowaniem głowicy.Jeżeli mniej to, po perwsze musisz wiedzieć jaka jest objętość komory spalania razem z uszczelką,sprawdzisz to tylko po zdjęciu głowicy.Napełnij komorę spalania benzyną przy użyciu naczynia z podziałką objętości/może być strzykawka/,oblicz wg wzoru objętość otworu w uszczelce i dodaj do objętości komory spalania.Teraz najważniejsze wzór na obliczanie stopnia sprężenia-jest to po prostu stosunek największej objętości do najmniejszej-czyli dodajesz objętość jednego cylindra do objętości komory spalania/razem z uszczelką i dzielisz to przez obętość komory spalania/razem z uszczelką.Uzyskany wynik powinien się zgadzać ze stopniem sprężania podanym w instrukcji samochodu.Teraz załóż sobie jaki stopień chcesz uzyskać/problem paliwa/,może to być 9.5:1.Oblicz o ile musi zmniejszyć się objętość komory spalania żeby uzyskać taki wynik i po prostu zbież wymaganą ilość z głowicy.Inną sprawą jest możliwość zderzenia zaworu z tłokiem,jeżeli planowanie nie będzie większe niż 1 mm to nie ma problemu.Jeszcze jedna sprawa to to żę po takim planowaniu głowica zbliży się do bloku to zmienią się czasy otwarcia zaworów,dlatego też nie zaleca się planowania bez wymiany wałka rozrządu na sportowy/wałek je koryguje/.Uff ale się rozpisałem ale mam nadzieję że troche ci pomogłem. :D
ODPOWIEDZ