bnie jestem pewny ale czy jest rzecza normalna spadek mocy wraz ze wzrostem wysokosci w silnikach gaznikowych? Ostanio podczas wyprawy w gory i przewyzszeniu 1800m w ciagu zaledwie 20min moc silnika straszni spadla tz spinajac sie po stromych serpentynach do wysokiej trojki dochodzil bez problemu ale potem nie chcial mi sie rozpedzic na szczycie gdy droga byla plaska ale wysokosc dosc duza. Jak wrzucalem czworke zamiast przyspieszac wolno acz systematycznie on systematycznie acz dlugo ale zwalnial i musialem znowu podrzucis prdekosci na 3-ce i wrzucic czworke. Problem znikl gdy zjechalem w doliny. Czy ktos zna przyczyne ? Bylbym wdizeczny za info.
Pozdrawiam
Grzegorz
P.S Autko to Peugeot 205 XE 1988 1.1 gaznik
Spadek mocy na wysokosciach
- JoT_JoT
- Moderator
- Posty: 2910
- Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
- Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
- Numer Gadu-gadu: 3288286
- Lokalizacja: Wrocław
No to zależy od wysokości ale faktycznie wysokość moze mieć w pływ na moc autka ze względu na to iż autko do spalania benzyny potrzebuje powietrza a w górach im wyzej tym jest ono żadsze i jeżeli faktycznei bedzie autku brakwoać powietrza to może znacznie osłabnąć
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...
[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Dzieki za komentarze. Czyli wysokosc moze miec wply. 1800 to nie wiele ale jak zem sie napil z butelczyny plastikowej na postoju po pokonaniu serpentyn i zakrcilem butle z woda i zjechalem na dol to butelczyna (w ktorej bylo niewiele plynu) wygladala jakbym ja butem nadepnal i zakrecil. A biorac pod uwage ilesc tlenu w powietrzu (no tylko tlen do spalalania potrzebny) to procent tlenu mogl naprawde spasc na lep na szyje i wywolac to co doswiadczylem.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za komentaz
Grzegorz
Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za komentaz
Grzegorz