Wydech; Przepływomierz; Przepustnica

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Wydech; Przepływomierz; Przepustnica

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

Witam, mam kilka pytań z róznych dziedzin :)
Mam troche popieprzone we wszystkich ustawieniach, ale żeby sie za to zabrać, musze mieć wszystkie niepewne "podzespoły" wyszykowane na cacy... a więc:

I. Chce zmienić cały wydech... jak narazie u mnie jest prawdopodobnie jakiś "sportowy" kolektor Devil, a dalej jest <rura>--<pusta_puszka>--<rura> a z tego co się doinformowałem z różnych źródeł to najlepszy wydech do GTI to standard, chce zostawić chyba tylko ten kolektor. Czy będzie to dobre rozwiązanie? I mam szukać konkretnego wydechu do mojego XU9JA? bo to ten bez katalizatora

II. Co do przepływomierza, jakiś spory czas temu walnęło mi w kolektor i wyrwało denko od przepływomierza, poskładałem - troche silikonu - zorbiłem opasanie, teraz sie trzyma; ale widze że klapka ma luzy góra-dół ok 1,5mm, co z tym zrobić? A czy przy takim walnięciu mogło się coś nieodwracalnie uszkodzić?

III. Nie wiem jak się to zwie, ale chodzi mi o tą ruchomą część przepustnicy, do której przymocowana jest linka gazu i sprężyna... Tam też zauważyłem luzy i przez to także różnie trzyma mi wolne obraty w zależności od wyskokości z jakiej spada wskazóweczka obrotomierza, im większe obroty podczas naciśnięcia sprzęgła tym mniejsze wolne obroty... Co mam zrobić z tą przepustnicą? da się ją jeszcze jakoś uratować?

Z góry dzięki za odpowiedzi, mam nadzieje że dzięki Wam chociaż w jakims stopniu zrozumiem dziwny światopogląd mojego GTIka... :wink:
Awatar użytkownika
deejay
Uzalezniony
Posty: 900
Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
Posiadany PUG: 1,6 GTI
Numer Gadu-gadu: 3788033
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: deejay »

Co do wydechu to wsadź od 1,6 GTI tego 116 konnego bez kata. Kubski tak zrobił ostatnio do 1,9 i był zadowolny. Jak klapka w przepływomierzu sie nie blokuje, to bym tak zostawił
Ps Ja swojego czasem też nie rozumiem, to chyba ich urok :wink:
PEUGEOT 205 1.6 GTI
Obrazek
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

no kalpka sie nie blokuje, ale jest ok tego milimetra, gdzie powietrze będize leciało niewymierzone...
chyba że spróbować jakoś od nowa przymocować tą klapke, tak szczelniej jakby sie dało.. ale boje sie że jak bedzie szczelniej to może sie blokować, nie wiem jak wytłumaczyć, ale jak nacisne z góry ta klapke i przesunie sie ten milimetr to czuje jak trze o denko... ale gdy puszczam to wraca na góre i tarcie ustaje :)

bede musiał z Kubskim zagadać jak to tam sie działo... :) dzięki
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
Kubski
Nowicjusz
Posty: 84
Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kubski »

Oj, nie do końca jestem zadowolony. Ja miałem wydech z katem i końcowy tłumik przelotowy Sebringa. Sebringa zostawiłem, całą resztę wymieniłem na podobny wydech, ale bez kata. Może i jest trochę lepiej z mocą, ale jest bardzo głośny. Gadałęm z fachowcem i powiedział, że muszę wstawić katalizator, to będzie cicho. W każdym razie z tego co wiem, to standardowy wydech od GTi jest dobrze policzony, więc nie eksperymentuj, tylko daj standard. Tylko przypilnuj, żeby był aluminizowany, rury żeby nie były z takiej najcieńszej blachy i niech Ci dobrze spawy zabezpieczą (np. takim specjalnym sprayem). Powodzenia
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
Awatar użytkownika
deejay
Uzalezniony
Posty: 900
Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
Posiadany PUG: 1,6 GTI
Numer Gadu-gadu: 3788033
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: deejay »

Czyli sie pomyliłem, hehe nie jest zadowolony - dobrze policzony ale głosniejszy
PEUGEOT 205 1.6 GTI
Obrazek
Awatar użytkownika
Kubski
Nowicjusz
Posty: 84
Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kubski »

Głośniejszy w moim przypadku. 2 przelotowe tłumiki niewiele tłumią dźwięku. Do tego dochodzą niekiedy małe eksplozje w wydechu (sonda lambda jest oszukiwana -nie dostaje fali zwrotnej z kata). W przyszłym tygodniu popracuję nad wydechem.
Pozdr
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hehe... a chcecie znac cene tego "dobrze policzonego wydechu" standardowego? :)

Nie pamietam dokladnie, ale ogolnie za caly wydech wychodzi cos kolo 2000zl, jezeli odejmiemy od tego pierwsza rure ktora idze od kolektora do pierwszego tlumika, to okolo 1200-1300zl.

I nie wierzcie ze jakis Bosal, czy inny polski wydech za 300-500zl bedzie tak samo dobrze policzony co Standard - czyli ORGINAL!!

Rury, puszki, tumiki musicie miec z logo PSA aby to gralo tak jak grac powinno.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

no właśnie miałem sie pytać jak bardzo ten "oryginalny" wydech powinien być "oryginalny"
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

To co? żeby miało to sens to musze wydać 2000 na oryginalnie oryginalny wydech?
Bo jeśli amm mieć kupe pod samochodem zamiast wydechu to wole oszczędzić swoich łez i dalej słyszeć dokąłdnie jak silnik pracuje... i oczywiście te strzały z wydechu... ach... :mrgreen:
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Proponuje nie wydawac 2tys na oryginal ale zostawic kolektor wydechowy (jezeli to faktycznie devil) a opracowanie reszty wydechu zlecic firmie. Bedziesz mial super wydech z kwasowki, do tego pewnie w miare cichy, dobrze wymierzony, wytrzymaly do konca zycia auta i wydasz jakies 1-1,5 tys!

Co do ustawienia przepustnicy to musisz ja wyreguowac! Najpierw zderzaki (przepustnicy 1 i 2 stopnia), pozniej ustawic czujnik polozenia przepustnicy, linke gazu i juz! Niedawno to u siebie zrobilem i od razu auto lepiej reaguje na gaz!
Obrazek
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Dokladnie tak jak pisze Stef... jak masz wydac pare stowek na jakiegos Bosala badz Walkera to sobie daruj.... bo to nie to samo co Peugeotowski orginalny wyliczony wydech!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 02 sty wt, 2007 3:01 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
krzycho

Post autor: krzycho »

Kubski pisze:Głośniejszy w moim przypadku. 2 przelotowe tłumiki niewiele tłumią dźwięku. Do tego dochodzą niekiedy małe eksplozje w wydechu (sonda lambda jest oszukiwana -nie dostaje fali zwrotnej z kata). W przyszłym tygodniu popracuję nad wydechem.
Pozdr
Czy to faktycznie tak jest że sonda lambda bez katalizatora źle pracuje ? Wydawało mi sie że wystarczy że omywają ją spaliny pochodzące z silnika a nie odbite od kata (czy to coś zmienia ) ?
Awatar użytkownika
Kubski
Nowicjusz
Posty: 84
Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kubski »

Rozmawiałem o tym z fachowcem i to jest tak, że sonda dostaje też falę zwrotną, która wytwarza się w katalizatorze. U mnie na skutek wycięcia kata występują czasem niewielkie "eksplozje" w wydechu. Nie wiem jak jest ze spalaniem po wycięciu katalizatora. Generalnie przy jego zastosowaniu komputer aplikuje nieco większą dawkę paliwa niż byłoby to wymagane po to, aby resztki rozgrzanego paliwa mogły dopalić się właśnie w katalizatorze (zatem w samochodach z katalizatorem spalanie jest nieco większe -ok.5%). Jednak po wycięciu kata komputer nadal prawdopodobnie dawkuje trochę więcej wachy, która dopala się (lub wybucha) w rurze bądź tłumiku. Nie wiem na ile da się przeprogramować Motronica (komputer od 1.9GTi). W przyszłym tyg. wybieram się do elektryka, to może czegoś się dowiem.
Pozdr
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 02 sty wt, 2007 3:03 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
ODPOWIEDZ