Strona 1 z 3
a teraz skrzynia
: 10 maja wt, 2005 1:29 pm
autor: bipi
odbierajac auto od mechanika w zeszlym tygd po wymianie uszczelki pod glowica gosc powiedzial ze na pewnoe ni dajade do krakowa, bo skrzynia mi padnie. no oczywiscie dojechalem i pytam ludzi, wiekszosc twierdzi ze to skrzynia, czesc - ze to sprzeglo.
na luzie strasznie terkoli jakby walek w lozysku luznym jak wcisne sprzeglo - cisza jak reka odjal.
w azmocie w krak powiedzial gosc ze 10tys zl i dadza rok gwarancji. za uzywana chca gdzie ndziej 700zl, ale
tak terkoli od pazdziernika i nic sie nie zmienia. czy w ogole sie przejmowac? co sadzicie?
: 10 maja wt, 2005 1:56 pm
autor: invictus
Nie mam pojecia co to moze byc ale powiem ci ze ja na twoim miejscu jezdzilbym az sie rozpadnie nic z tym nie grzebiac (bo jak zaznie ktos to rozbierac to juz nie da penie rady tego zlozyc) i szukajac caly czas skrzyni nowej (nowej starej znaczy
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
) powiem ci ze za 400-500 zl powinienes dostac
Pozdro
: 10 maja wt, 2005 1:59 pm
autor: JoT_JoT
gdzieś sie znajdzie hehe
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... highlight=
ale jeździć aż sie rozpadnie hmm gorzej jak sie jeszcze coś przy tym zje....
: 10 maja wt, 2005 2:03 pm
autor: blaszka
PADŁO CI ŁOZYSKO OPOROWE NA WAŁKU NAJLEPIEJ JAK WYMIENIAC TO ODRAZU CAŁOSC KPL(KPL SPRZĘGŁO I ŁOŻYSKO) NIE MA SENSU SIE BAWIC DWA RAZY W TO SAMO TERAZ WYMIENISZ ŁOŻYSKO A ZA POŁ ROKU MOZE WCZESNIEJ PADNIE SPRZĘGŁO I OD NOWA KUPE ROBOTY
: 10 maja wt, 2005 2:06 pm
autor: invictus
Blaszka ma racje bo to koszty, przy okazji obejrzyj kolo zamachowe - u mnie wygladalo jak sloneczko
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
pewnie bedzie ok ale warto bo jak peknie.... a to tylko spojrzec wiec...
: 10 maja wt, 2005 2:51 pm
autor: putbill
ja mam tak od roku z tym żęcholenim i jeżdże zrobilem jakies 20 tys km i nic, nie ma co sie przejmowac jak cos to kupie cala skrzynie u mnie na szrocie mozna dostac za jakies 300 zl
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
: 10 maja wt, 2005 3:08 pm
autor: blaszka
ALE MOZE BYC TAL ZE ŁOZYSKO SIE ROZLECI I JUZ NIE POJEDZIEMY SOBIE ALE TO JUZ MUSI GŁOSNO ZECHOLIC
: 10 maja wt, 2005 3:29 pm
autor: putbill
: 10 maja wt, 2005 4:20 pm
autor: bipi
to juz nie wiem bo blaszka mowi o spzegle. to chodzi o sprzeglo czy skrzynie?
a czy jak bede z tym jezdzil to moze sie cos rozpasc kolejnego? jesli tak to co?
a moze caly czas na luzie trzymac wcisniete sprzeglo zeby poratowac na dluzej.
: 10 maja wt, 2005 4:24 pm
autor: blaszka
NIC SIE INNEGO NIE POSYPIE W SKRZYNI JAK PADNI ECAŁKIEM TO NIE WBIJESZ BIEGU A JA MÓWIE O ŁOŻYSKU OPOROWYM A SPRZĘGŁO LEPIEJ WYMIENIC RAZEM Z TYM ŁOZYSKIEM ZEBY POTEM NIE ODWALAC TEJ SAMEJ ROBOTY
: 10 maja wt, 2005 6:23 pm
autor: tomek
Podejrzewam, że to jednak nie łozysko oporowe...
Łożysko oporowe jest obciążone właśnie po naciśnięciu pedału sprzęgła, i wtedy mogłoby wydawać dziwne dzwięki.
Po wciśnięciu pedału u kolegi BIPI jest jednak cisza - dlatego, że tarcza i skrzynia stoja w miejscu.
Na luzie hałasować może np. łozysko wałka sprzęgłowego w skrzyni, ale co ciekawe też luźne sprężyny w tarczy sprzęgłowej.
Wszystkie te uszkodzenia znam z doświadczenia przez kilka lat z 1,8D;
- łozysko oporowe strasznie jęczało po nawet delikatnym naciśnięciu pedału
- brzęczały sprężyny w tarczy, po wymianie było duuużo ciszej
- skrzynia "szumiała" na luzie przez ponad 100tys km wkoncu ją podmieniłem, pamiętam też, że dolałem troche oleju i było troche lepiej
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
: 10 maja wt, 2005 6:30 pm
autor: deejay
tym bardziej że jak nie będziesz robił sam to zdejmowanie skrzyni daje po kieszeni
: 10 maja wt, 2005 6:45 pm
autor: blaszka
nie zgodze sie z tomkiem własnie po wcisnieciu pedału sprzęgła nie słychac łozyska oporowego
: 10 maja wt, 2005 6:54 pm
autor: tomek
Ale ja sie zgadzam z Tobą
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Z czym się nie zgadzasz? przecież piszesz teraz to samo!! już wiem troche głupio napisałem z tą ciszą- już poprawiłem
: 10 maja wt, 2005 6:57 pm
autor: blaszka
Podejrzewam, że to jednak nie łozysko oporowe...
Łożysko oporowe jest obciążone właśnie po naciśnięciu pedału sprzęgła, i wtedy mogłoby wydawać dziwne dzwięki.
o to mi chodziło że stym sie nie zgadzam