Strona 1 z 1

Wentylatory chłodnicy

: 10 maja wt, 2005 9:24 pm
autor: Pagi
Witajcie,

Wiec powiedzicie mi czy tak ma byc... Chodzi o dieselka z dwoma wiatrakami chlodnicy i dwoma stopniami ich zalaczania...

Wiec tak, jako pierwszy wlacza sie tylko jeden wiatrak, lewy patrzac na przod autka, na wysokich obrotach. NA drugim stopniu wlaczaja sie oba wiatraki ale kręcą się wolniej...

Czy tak ma byc? Czy mam cos na odwrot podlaczone... ? Mi jakos bardziej pasowaloby zeby najpierw wlaczaly sie oba wolniej, a pozniej oba szybciej? Moze mam zamienione kabelki na czujniku? Bo i sam czujnik nie jest oryginalny...
Aha... i wiatraki wylaczaja sie razem z kluczykiem... a chyba nie powinny... choc nie ma to wiekszego znaczenia, gdyz schlodza one i tak tylko sama chlodnice...

Napiszcie jak to powinno byc :)

: 10 maja wt, 2005 10:16 pm
autor: invictus
Mialem takiego diesla i zalaczaly sie "tak jak bys wolal", wylaczaly mi sie tez razem z kluczykiem co do tych obrotow i zalaczania to zawsze mozna wszystko zrobic, wiec nawet jezeli jest wszystko OK to mozna to zmienic (znaczy sposob a nie nia nieOK :wink: ) Ale skoro sie nie przegrzewa to dalbym sobie z grzebaniem spokoj na twoim miejscu

: 10 maja wt, 2005 10:28 pm
autor: JoT_JoT
U mnei po wyłączeniu kluczyka wiatrak dalej chodzi

: 10 maja wt, 2005 10:38 pm
autor: blaszka
pagi wszystko jest u ciebie dobrze tak ma byc

: 10 maja wt, 2005 10:41 pm
autor: invictus
W gti tez (nie wiem dlaczego w benzynie jest inaczej niz w dieslu) ale jak to przeszkadza to tez da sie to zrobic i to nawet bardzo latwo A jak jest ok to znaczy ze ja mialem cos z przekaznikiem :lol:

: 10 maja wt, 2005 10:50 pm
autor: blaszka
ale po co przerabiac tak ma byc i tyle najpierw sie załancza wentylator od strony wpływu goracej wody z silnika potem jak temperatura sie podniesie to chłodza od strony wlotu i wylotu wody w chłodnicy a zbyt mocno tez nie mozna schłodzic odrazu płynu dlatego kręca sie wolniej

: 10 maja wt, 2005 10:56 pm
autor: invictus
Ej no powiedzialem ze nie ma sensu tego przerabiac ale powiem wam ze jak sie tego diesla w lecie przeciaza (pedal gazu i podloga ma inne drgania jak sie przegrzeje to lekko czuc jak sie tym sprzetem troche pojezdzi, ale to nie tylko te diesle tak maja) to jednak chlodzenie nie daje sobie rady i przynajmniej mozna zrobic dzialanie bez zaplonu jak w lecie sie czesto odpala i zdrowo pogania

: 10 maja wt, 2005 10:57 pm
autor: Pagi
Ok,

Dzieki blaszka za wytłumaczenie :)

Wiem invictus ze mozna to zmienic, co za problem zamienic przewody na czujniku, ale chodzilo mi o to czy tak ma byc. Dziwilo mnie to ze najpierw chodzi jeden szybciej...

Lato sie zbliza i autko zaczyna sie grzac w korkach... a wskaznika temp. to sie Francuzom zapomnialo wlozyc :)