Strona 1 z 1

Numery silnika

: 11 maja śr, 2005 7:08 pm
autor: motowojciech1970
Proszę o pomoc chcę sprawdzić numery silnika w samochodzie marki Peugeot 205 XS trzydrzwiowy poj. 1,6 beznzyna rok 1994 - w którym miejscu mam ich szukać ? W widocznym miejscu ich nie ma> Gdzie mogą być schowane?
Za pomoc dziękuję.

Wojtek

: 11 maja śr, 2005 7:22 pm
autor: Para
Oznaczenie silnika umieszczone jest na dwóch tabliczkach, które przynitowane są z tyłu na bloku cylindrów. Tabliczka numer 1 podaje typ silnika, tabliczka numer 2 jego numer, przy czym pod -a- umieszczony jest numer części i pod -b- kolejny numer fabryczny

ps. masz XS z silnikiem 1.6 więc coś tu nie gra. bo silniki 1.6 były montowane tylko w modelach 1.6 GTI lub w modelach "Automat" poniżej masz pomocną fotke,, przedstawia ona silnik TU 1.4

Obrazek

: 11 maja śr, 2005 7:23 pm
autor: invictus
zalezy gdzie byl kupiony ale zazcalbym szukac po prawej stronie silnika (patrzac na przod auta) czy nie ma tabliczki moze tez byc po lewej stronie kolo alternatora ale lepiej niech wypowie sie ktos kto ma taki samochod
Pozdro

: 11 maja śr, 2005 7:31 pm
autor: JoT_JoT
Para no nie zupełnie :) Bo u nas w klubie są conajmniej 2 XSy 1,6 jeden ma Piotruś a drugi Łukasz 22 tego drugiego widziałem na włąsne oczy i wcale to nie jest automat ani GTi :) taka wypasiona wersja XSa :) Wtedy jest zawsze maska z garbem żeby sie ten silni mieścił dobrze

http://www.205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=869

http://www.205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=820

: 11 maja śr, 2005 7:37 pm
autor: Para
wątpie Jot_Jot czy ssą to oryginalnie montowane tam silniki..
w XS byy 2 rodzaje silników

pierwszy to TU 3S

Obrazek

a drugi to XY8

Obrazek

obydwa były 1.4

ps.. może była jakaś limitowana wersja o której bardzo mało słychać.

: 11 maja śr, 2005 7:42 pm
autor: JoT_JoT
Oryginalne zapytaj właścicieli :) zreszta dużo roboty poza tym oba autka są dość nowe po 1992. Ten Łukasza był sprowadzany z niemiec watpie żeby się tam ktoś bawił a on sam też tego nie zmieniał poza tym to już kilka aut więc wątpie żeby tyle osób bawiło się w przerabianie :) a one właśnie mają 90 KM wszystkie taka wersja silnika 1,6 który był montowany w 306 i ZXach :) Ja bym stawiał ze jedank wszystkiego nie wiemy o tych wersjach których jest bardzo wiele :)


Edit

P.S. Zwłąszcza że teraz mamy to na przykłądzie trzech XS-ów zbieg okoliczności :?: wątpie :)

: 11 maja śr, 2005 7:48 pm
autor: Para
ja sprawdzam w bardzo wielu źródłach i we wszystkich jest napisane że silnik XU5M 1.6 czyli taki jaki mają nasi koledzy z klubu w swoich XSach pochodzi z modelu Automatic o XSach wszędzie jest napisane że miały 1.4 więc niewiem jak to jest do końca...

ps. kiedys w klubie była Nadia z wersją Open i przekonywała wszystkich że ma oryginalnie silnik 1.9 a jak sie potem okazało w wersjach Open były tylko silniczki 1.6 :)

pozdro

: 11 maja śr, 2005 8:10 pm
autor: tomek
Faktycznie, też myślałem że 1,6 były tylko GTI i Automat, ale wyśmiał mnie koleś :) który od kilkunastu lat handluje i sprowadzał części i całe Pugi.. Oswiecił mnie że 1,6jednopunkt to dośc popularny silnik w zwykłych 205 i do dziś sprzedaje do nich części, przyznał też, że maska z garbem była i jest dla niego zgadką bo zdażały sie co prawda tylko przy 1,6 ale jednak nie zawsze... Sam kupował taką maskę nówke w niemczech razem z grilem z halogenami jako "bajer" do swojego TD bodajże w 92 roku.
Swoją drogą czytałem kiedyś gdzieś (bodajże w katogu sam. os. '91) o wersji GTX , nie pamietam z jakiego kraju i jaki był silnik, ale ze zdjęcia kojarze budę 3d czerwoną na felgach 13 jak w garrosie przód GTI dymione szyby, klapa z lotką jak GTI - jak gdzieś znajdę to podesle skana.

: 11 maja śr, 2005 8:31 pm
autor: Para
hmmm no i znowu :/

maska z garbem była standardowo montowana w wersjach AUTOMATIC! na 100% w GTI były też maski z garbem ale juz z mniejszym

o wersji GTX wiem niewiele.. znalazłem kilka zjęć zdjęcia i ione tylko na UK.