Glosne pukanie w czasie jazdy

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Wojtazz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 03 gru pt, 2004 8:21 pm

Glosne pukanie w czasie jazdy

Post autor: Wojtazz »

Cze! Nie wiem czy taki temat byl juz na forum, ale potrzebuje pomocy.
Jestem teraz za granica i w czasie jazdy tutaj strasznie zaczelo mi walic w silniku podczas hamowania silnikiem czy na niskich obrotach podczas postoju :shock: . Jak zmieniam biegi tez cos slychac, ze cos tam przeskakuje. Na razie pug jezdzi, ale nie wiem jak dlugo. Puki co staram sie po prostu plynnie jezdzic a na swiatlach leciutko trzymam gaz. Moze ktos mi podpowiedziec co to moze byc. Jakis koles podczas postoju powiedzial mi, ze to jakies szklanki. Ja jestem zielony i nie za bardzo wiem czy do tego sie w ogole mam co zabierac?
Czy wiecie moze czy to chodzi o luz na zaworach czy o co?
Jakies pomysly?
Warto to samemu robic? Chcialbym tu jeszcze przejezdzic pare tysiecy kilometrow :?
Z gory dzieki!
1.1 91r. Look
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

:(
Załączniki
ZAWORY.jpg
ZAWORY.jpg (159.74 KiB) Przejrzano 3195 razy
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

Post autor: iveras »

ehm, nie wiem jak Ty Wojtazz, ale ja nic ze schematu Blaszki nie skumałem :lol:
Załóżmy, że jesteśmy optymistami :mrgreen: To walenie może wynikać np. z tego, że rura wydechu obija się, przy określonych obrotach, o obudowę. U mnie tak się zdarzało, aż nie potraktowałem obudowy młotkiem :P
Robiłeś ostatnio wydech? Robole mogły źle poskładać :>
Nie zaczął przypadkiem głośniej chodzić?
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

POKAZAŁEM CO TO SA TE "SZKLANKI"
zen

Post autor: zen »

U mnie wczoraj zaczeło coś stukać :( dokładnie mam tak samo jak pisze Wojtazz.
Z samego rana jade do mechanika żeby sprawdził co to jest.
Wojtazz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 03 gru pt, 2004 8:21 pm

Post autor: Wojtazz »

dzieki blaszka za zdjecie:)
przynajmniej wiem mniej wiecej jak to ma wygladac.
Co do wydechu to iveras sie wstrzeliles, ale szczerze mowiac nie podejrzewam tego. Mialem spawany tylni tlumik podczas podrozy za granice, jeszcze w Polsce. na poczatku myslalem, ze to o to chodzi, ale wszedzie dokladnie sprawdzilem i nic. a stuki dochodza z silnika.
Macie jakies pomysly jeszcze co to moze byc? To te szklanki?
zen, jak bedziesz cos wiedzial, daj znac.
1.1 91r. Look
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

Post autor: iveras »

tylni tłumik może być sprawny, ale jeżeli tłucze to przy silniku. O ile to wogóle wydech to musiało puścić np. połączenie rury od kolektora z rurą dochodzącą do tłumika końcowego (takie sprężyny, lubią się też uszka w tym połączeniu wyginać), albo rura się przesunęła i wali o obudowe. No chyba, że to te szkalnki to masz przejebane :(
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Ja bym stawial na panewki.

A szklanki tez moga halasowac ale to halasuja wtedy caly czas.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

ja bym na panewki nie stawiał panewki można tak powiedziec "dzwonią" "brzęcza"
i najbardziej było by je słychac na wysokich obrotach najlepiej sprawdzac na luzie i obroty do 4000 chyba ze już sa naprawde wychechłane takie stukanie głosne brzęczenie moze sie niesc własnei od rozwalonych panewek razem z korbowodem miałem to kiedyś w uno do wymiany były dwa korbowody dwa tłoki i kpl panewek mozna to sprawdzic np jadac pod górke na wysokim biegu (żyłować auto ) najlepiej wtedy słychac
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

No i przy hamowaniu silnikiem tez bedzie slychac jezeli panewke obroci.

Stukac moze naprawde wiele rzeczy! Pekniety pierscien, tloki, zawory zalezy co to za stukot.

Stukac tez moze cos w skrzyni (np. dyfer)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
zen

Post autor: zen »

Byłem u mechanika i dowiedziałem sie że przyczyną tego stukania były poluzowane śruby. Jedna przy tłumiku, a druga gdzieś przy kole od strony pasażera. Dokręcili te śruby i stuki ustały :D
Wojtazz ja mam problem z głowy, mam nadzieje że Ty też pozbędziesz sie go równie łatwo. Gorzej bendzie jeżeli to faktycznie coś w silniku.
Wojtazz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 03 gru pt, 2004 8:21 pm

Post autor: Wojtazz »

:D
Juz sie dowiedzialem co to stuka:)
Wreszcie znalazlem jakas pomocna osobe, ktora usiadla za mnie za kierownica i sie moglem wsluchac. To po prostu tlumik zle zespawany. Wali mi teraz o tylna os i caly samochod mi wtedy drzy. Bede musial go minimalnie spuscic, albo czyms odciagnac, ewentualnie kupic troche wieksze gumy, jezeli takie oczywiscie sa. Bo niewiele brakuje, zeby nie walil. Dzieki za wszystkie rady. caly czas sugerowalem sie opinia jakiegos kolesia a to taka blacha sprawa. Szkoda lylko, ze mi tak spie.. spawacz.
No, nic jak wroce to se kupie nowy :D
1.1 91r. Look
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Też raz tak miałęm cofając zahaczyłem tłumikiem o jakiś wysoki krawężnik i się przesunął na mocowaniach chyba ise one troche podgięły i też mi tłukł o tylną belke chyba :) ale podlepało się młotkiem i jest ok :) :mrgreen:
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

kurka.. tak się przerazilem tego o panewkach , że poszedlem sprawdzic :?
jakos tak jeżdze na niskich obrotach i wiecie... no to niby tego nie lubią panewki
ale ten hałas co go słysze przy pewnych obrotach brał się z wibracji poluzowanej śruby łączenia kolektora z rura;)

musze jechać to skręcić na porządny kanał, bo jak raz chciałem wjechać na taki na osiedlu mojej dziewczyny, to wpadłam jedym kołem w kanał :mrgreen:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
ODPOWIEDZ