ODPOWIETRZENIE ODMY
- Kubski
- Nowicjusz
- Posty: 84
- Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
ODPOWIETRZENIE ODMY
Chciałbym zrobić porządek z odpowietrzeniem odmy, przez które do rur dolotu powietrza dostają się opary oleju i robią niezły syf w gumowych rurkach. To pytanie głównie kieruję do Kaktusa, bo wiem,że ma jakiś patent na to. Nie widziałem jednak na zdjęciu, jak to dokładnie jest rozwiazane? Obie gumowe rurki są odłączone od dolotu i gdzie dalej? Jedna szła do jakiejś butelki-zbiorniczka? A druga?
Mam nadzieję, że pojawi się jakaś odpowiedź i każdy będzie mógł skorzystać.
Pozdrawiam
Mam nadzieję, że pojawi się jakaś odpowiedź i każdy będzie mógł skorzystać.
Pozdrawiam
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hi!
Ogolnie taka odma uratowala mi dzis silnik!! Ale o tym na koncu!
Od korka wlewu oleju ida 2 przeowdy, jeden duzy drogi maly. Ten duzy mam zaslepiony, a ten maly jest poprowadzony do 2 litrowego zbiorniczka ktory mam tam gdzie orginalnie jest lewarek pod maska.
A teraz do rzeczy!
W piatek poskladalismy samochod, ale byla juz 1 w nocy wiec nie moglem go odpalic. Okazalo sie tez ze peklo mocowanie pedalow w jednym miejscu i trzeba to wymienic badz pospawac. Zadzwonilem do kumpla mechanika (specjalizuja sie w PSA i tylko to robia) aby rano odebral samochod i to w sobote zrobil. Ja w sobote o 6:00 jechalem ogladac rajd.
Okolo 14 dostalem telefon ze Pug cos nie chcial odpalic, ze chodzi na 3 gary, ze wogole jest lipa!! To bylo dziwne bo przeciez palil zawsze na dotyk! Kumpel zaczal cos mieszac ze swiecami, sprawdzal wszystko, w koncu auto zagadalo na 4 gary ale i tak cos ledwo jezdzilo i dymilo z wydechu. Jak przyjechalem to auto odpalalo ale to byla tragedia! A nie moj samochod! Szybka diagnoza... rzut okiem i mam przyczyne!
Odlaczona wtyczka przeplywomierza powietrza!!! I auto tak jezdzilo!! Podpialem to i jak reka odial! Auto zaczelo jezdzic jak dawniej. Pojechalem do garazu aby zaczac oklejac samochod i co mnie zdziwilo to to ze w zbiorniczku odmy mam z 700ml cieczy olejopodobnej!!
Wylalem to... wyczyscilem zbiorniczek. Dnia nastepnego podjechalem spowrotem do kumpla, i po 5km nazbieralo sie tego plynu z pol szklanki!!
Szybka diagnoza - paliwo jest w oleju!! Sprawdzilem kompresje i jest ok, wiec pierscienie nie pekly, pozatym silnik chodzi ok.
Najprawdopodobniej jak auto chodzio na 3 gary a ten kumpel nim jechal, to paliwo (ktore zreszta szlo jak glupie - 6litrow na 10km wciagnelo) w fazie sprezania przedostawalo sie pomiedzy pierscieniami do oleju.
Czeka mnie wiec wymiana oleju i mam nadzieje ze bedzie dobrze!
Gdybym nie mial odmy odporowadzonej do zbiorniczka najprawdopodobniej doszloby do zatarcia silnika !!
Ogolnie taka odma uratowala mi dzis silnik!! Ale o tym na koncu!
Od korka wlewu oleju ida 2 przeowdy, jeden duzy drogi maly. Ten duzy mam zaslepiony, a ten maly jest poprowadzony do 2 litrowego zbiorniczka ktory mam tam gdzie orginalnie jest lewarek pod maska.
A teraz do rzeczy!
W piatek poskladalismy samochod, ale byla juz 1 w nocy wiec nie moglem go odpalic. Okazalo sie tez ze peklo mocowanie pedalow w jednym miejscu i trzeba to wymienic badz pospawac. Zadzwonilem do kumpla mechanika (specjalizuja sie w PSA i tylko to robia) aby rano odebral samochod i to w sobote zrobil. Ja w sobote o 6:00 jechalem ogladac rajd.
Okolo 14 dostalem telefon ze Pug cos nie chcial odpalic, ze chodzi na 3 gary, ze wogole jest lipa!! To bylo dziwne bo przeciez palil zawsze na dotyk! Kumpel zaczal cos mieszac ze swiecami, sprawdzal wszystko, w koncu auto zagadalo na 4 gary ale i tak cos ledwo jezdzilo i dymilo z wydechu. Jak przyjechalem to auto odpalalo ale to byla tragedia! A nie moj samochod! Szybka diagnoza... rzut okiem i mam przyczyne!
Odlaczona wtyczka przeplywomierza powietrza!!! I auto tak jezdzilo!! Podpialem to i jak reka odial! Auto zaczelo jezdzic jak dawniej. Pojechalem do garazu aby zaczac oklejac samochod i co mnie zdziwilo to to ze w zbiorniczku odmy mam z 700ml cieczy olejopodobnej!!
Wylalem to... wyczyscilem zbiorniczek. Dnia nastepnego podjechalem spowrotem do kumpla, i po 5km nazbieralo sie tego plynu z pol szklanki!!
Szybka diagnoza - paliwo jest w oleju!! Sprawdzilem kompresje i jest ok, wiec pierscienie nie pekly, pozatym silnik chodzi ok.
Najprawdopodobniej jak auto chodzio na 3 gary a ten kumpel nim jechal, to paliwo (ktore zreszta szlo jak glupie - 6litrow na 10km wciagnelo) w fazie sprezania przedostawalo sie pomiedzy pierscieniami do oleju.
Czeka mnie wiec wymiana oleju i mam nadzieje ze bedzie dobrze!
Gdybym nie mial odmy odporowadzonej do zbiorniczka najprawdopodobniej doszloby do zatarcia silnika !!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Tak Ale na tej fotce jeszcze nie jest auto skonczone!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Zdjecie jest autentyczne, ale musze jeszcze pomalowac zderzaki pod kolor oklejenia, i tak samo listwy poszerzajace.
Dodatkowo jeszcze przedni zderzak nie jest tak przymocowany jak byc powinien.
Na dzien dzisiejszy jednak musze kupic olej, wiec kasy na farbe nie mam
Zreszta zobaczcie sami jak to wyglada:
A jak by ktos chcial okleic swoje auto to zapraszam do Opola! Mamy bardzo atrakcyjne ceny!
Dodatkowo jeszcze przedni zderzak nie jest tak przymocowany jak byc powinien.
Na dzien dzisiejszy jednak musze kupic olej, wiec kasy na farbe nie mam
Zreszta zobaczcie sami jak to wyglada:
A jak by ktos chcial okleic swoje auto to zapraszam do Opola! Mamy bardzo atrakcyjne ceny!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
No wiec tak:
Przyjda fele 15 calowki, biale oczywiscie
Lusterka beda czerwone
Z przodu zderzak bedzie w kolorze spoilera czyli srebrny, listwy beda tez w kolorze reszty.
Przedni czarny pasek na masce bedzie szedl do samego dolu, i tak samo te czerwone zwezajace sie.
Musze jeszcze zamontowac te lampy tak jak powinny byc zamontowane, takze musze to samo zrobic ze zderzakiem przednim, grillem i spoilerem, bo narazie jest to "tak o" przykrecone.
Przednie listwy tez trzeba zamontowac.
Jak bedzie juz wszystko dopieszczone do konca to pokaze oczywiscie fotki.
Aha - progi oczywiscie takze beda malowane na srebrno, a tylny dolny spoiler na czarno.
Przyjda fele 15 calowki, biale oczywiscie
Lusterka beda czerwone
Z przodu zderzak bedzie w kolorze spoilera czyli srebrny, listwy beda tez w kolorze reszty.
Przedni czarny pasek na masce bedzie szedl do samego dolu, i tak samo te czerwone zwezajace sie.
Musze jeszcze zamontowac te lampy tak jak powinny byc zamontowane, takze musze to samo zrobic ze zderzakiem przednim, grillem i spoilerem, bo narazie jest to "tak o" przykrecone.
Przednie listwy tez trzeba zamontowac.
Jak bedzie juz wszystko dopieszczone do konca to pokaze oczywiscie fotki.
Aha - progi oczywiscie takze beda malowane na srebrno, a tylny dolny spoiler na czarno.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- JoT_JoT
- Moderator
- Posty: 2910
- Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
- Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
- Numer Gadu-gadu: 3288286
- Lokalizacja: Wrocław
No no pełna koncepcja i to zgrabna tak więc tylko czekam na fotki bo już widze że będzie super aż szkoda bedzie w rajdzie startować :D:) A felgi czemu białe a nie srebrne i 15" to zapewne speedline
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...
[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Felgi zostaly pomalowane na bialo juz w tamtym roku. A teraz na nich i tak bedzie super wygladal
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Jasne juz dawno dawno temu - w rajdach musze miec folie na szybach.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
wedlug przepisow trzy przednie szyby powinny przepuszczac 70% swiatla.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora