Strona 1 z 2
Mi 16 - jakie sprzęgło ?
: 27 maja pt, 2005 2:45 pm
autor: krzycho
Witajcie. Jakie sprzęgło jest w Mi-16 - takie same jak w w P205 1.9 GTI ? Bo coś czytałem że ma większą średnicę 215 mm a nie 200 mm i ma łożysko "ciągnięte" - w celu rozsprzęglenia łożysko jest ciągnięte a nie pchane. Czy to prawda i czy da się założyć zwykłe sprzęgło od 1.9 GTi ?
Pozdrawiam
: 27 maja pt, 2005 10:33 pm
autor: tomek
W MI 16 i w TD sa sprzęgła 215 co za tym idzie inne koło zmachowe. W którymś roku w celu zmniejszenia nacisku na pedał wprowadzono sprzęgła ciągnione- łozysko umieszczone jest wewnątrz docisku o nieco innej budowie, inna jest konstrukcja łapy która w tym przypadku ciągnie a nie naciska. Nie jest możliwa wymiana samego łożyska
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
: 28 maja sob, 2005 10:50 am
autor: Piweł
...
: 28 maja sob, 2005 3:26 pm
autor: stef
Tak jak wyzej! Nowe Valeo (komplet) to koszt ok 1 000 PLN:(
: 30 maja pn, 2005 7:39 am
autor: krzycho
Normalnie główną częścią z której zbudowana jest większość samochódu np. 205 jest część o tajemniczej i dziwnej nazwie "tysiąc zł". I tych częśći jest w moim samochodzie od cholery
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
: 30 maja pn, 2005 11:19 am
autor: woocash
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
w moim jest tylko kupę "dwie stówy"
: 02 cze czw, 2005 10:47 am
autor: Ari
Jak ponudzisz w intercarsie to mozna zalatwic sachsa za 650 zl do mi16 1.9. Po zmianie kola zamachowego na to od 1.9 gti mozna zalozyc mala tarcze
: 02 cze czw, 2005 10:55 am
autor: Vkos
No to widzę, że nie mam co marudzić za bardzo w moim przypadku. Kumpel podał mi koszt sprzęgła do swojego Migacza po mega rabatach i wyszło mu 700 z groszami...
No to czuję, że ładnie mi się odbije ostatnia awaria...
Z powyższych postów rozumiem, że nie ma najmniejszych szans, żeby do XU9J4 dopasować inne sprzęgło?
: 02 cze czw, 2005 12:05 pm
autor: tomek
A co myślicie, jak się sprawdzi sprzęgło z kołem zam. kpl. 200mm od diesela, wsadzone do TD gdzie powinno byc 215mm???
Długo to wytrzyma??
D= max 60KM i 110Nm
TD= max 92KM i 196Nm
Czy wogóle poradzi sobie z tym ogromnym momentem
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Czy punkty mocowania docisku w 200 i 215 są inne?
Rozumiem, że całe koło ma tą samą średnicę zew. , a otwory mocujące są i tak na brzegu wiec może tylko powierzchnia ślizgowa jest rozszerzona...
Wtedy teoretycznie dało by się załozyć docisk i tarcze 200mm na koło 215mm...
: 02 cze czw, 2005 4:53 pm
autor: Piweł
...
: 02 cze czw, 2005 7:40 pm
autor: tomek
Inaczej mówiąc:
Wsadzam poprostu silnik TD intercooler na miejsce D
Skrzynia wstępnie zostaje ta sama (będzie troche krótko.. zobaczy sie..)
Sprzegło 200mm mam ok, zresztą nie mam koła 215.... stąd chce sie pokusić o wsadzenie tego sprzęgła...
Ciekawy jestem co o tym sądzicie?? Wiem, ze strata czasu, ale przeżyje jakby troche pochodziło...
W związku z tym jeszcze kilka pytań:
Czym się różnią półosie od TD , 1,6GTI i D ?
Długosc niby ta sama, skrzynie BE, wieloklin w piaście 21 zębów...
Czy któreś mają przeguby typowo kulowe wymienne?
Od b.niskiego zawiasu posypały mi sie wew. przeguby i musze kupić prawą półoś, wsadziłbym już coś porządnego....
: 03 cze pt, 2005 4:05 pm
autor: Vkos
Vkos pisze:No to czuję, że ładnie mi się odbije ostatnia awaria...
Z powyższych postów rozumiem, że nie ma najmniejszych szans, żeby do XU9J4 dopasować inne sprzęgło?
E tam, w tysiącu się zmieścisz nawet z wymianą
Co do dopasowania sprzęgła - jak sprawdzałem w serwisówce Peugeota, to wychodziło, że TD i Mi16 mają takie samo sprzęgło, nawet w wersji "wzmocnionej". Pozostaje więc przerobienie docisku albo tarcza na spiekach, ale to już są opcje hard-core. Pamiętac tylko trzeba, że zawsze wys..wa się najsłabszy element układu, być może nie chciałbyś, aby po wzmocnieniu sprzęgła była to półośka lub np. cała skrzynia
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
.
Pozdro
Piweł[/quote]
Piweł, dzięki za odpowiedź! Trochę to pocieszające, ale okazało się dzisiaj przy rozbiórce, że podczas ostatniego rajdu zarżnąłem jednak skrzynię
W odpowiednim czasie założę nowy topic, bo szukam do tego bydlaka skrzyni
Wiesz może za ile takie chodzą i jak trudno trafić w dobrym stanie?
: 06 cze pn, 2005 8:28 pm
autor: tomek
Po wnikliwym przeglądaniu katalogu INTERCARSU wyszło, że seryjna tarcza od diesela 200mm i seryjny docisk od diesela 200mm mogą byc stosowane i wystepują m.in. w
BX turboD
405 1,8TD
Xantia 1,8 16V
Xantia 2,0 Turbo
i faktycznie szukając sprzęgieł do w/w modeli można wybrać spośród listy właśnie to typowe od diesela...
Rozwiałem swoje wątpliwości co do wytrzymałosci takiego sprzęgła przy silniku TD
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
: 06 cze pn, 2005 10:15 pm
autor: Piweł
...
: 08 cze śr, 2005 9:29 am
autor: tomek
Tak, wiem że katalog intercarsu to nie to.... i zgadzam się jak najbardziej że pożyje dłużej, ale:
- o dziwo tylko do kombi 405 1,8TD sprzed 91 było wg. nich tylko 200
- w BX TD ale tylko w sedanie
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
zresztą co ciekawe chciałem kupić sprzęgło wymontowane z BX TD pewny, że to 215, a co sie okazało siedziało koło i sprzegło 200
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
i to mnie w sumie skłoniło do szukania w tych katalogach...
- co jeszcze ciekawe znalazłem nawet w Valeo tarcze 200 do 406 TD choć napewno to już jakaś mocniejsza wersja
Ale nie ma co tego ciągnąć, wiadomo, że 215 jest mocniejsze i tyle.
Tak czy siak dało mi to więcej odwagi do wsadzenia póki co tego 200, że to troche pochodzi i nie rozsypie sie przy pierwszym ruszaniu
Pozdro