Strona 1 z 4
DYSTANSE, MAŁE FORUM I CO NIECO NA ICH TEMAT
: 06 lis czw, 2003 6:37 pm
autor: NMike
DYSTANSE, MAŁE FORUM I CO NIECO NA ICH TEMAT
cZY NA ZIMĘ ZDEJMOWAĆ DYSTANSE, JAKIEGO TYPU SĄ NAJLEPSZE, PLANUJĘ WSADZIĆ DO SWOJEGO PUGA NA STRONĘ PO 2-2,5 CM, CO Wy na to...?
Re: DYSTANSE, MAŁE FORUM I CO NIECO NA ICH TEMAT
: 07 lis pt, 2003 8:32 am
autor: Mav309
NMike pisze:DYSTANSE, MAŁE FORUM I CO NIECO NA ICH TEMAT
cZY NA ZIMĘ ZDEJMOWAĆ DYSTANSE, JAKIEGO TYPU SĄ NAJLEPSZE, PLANUJĘ WSADZIĆ DO SWOJEGO PUGA NA STRONĘ PO 2-2,5 CM, CO Wy na to...?
dystanse poprawiaja prowadzenie w luku ale zwiekszaja nerwowosc auta, stad na zime lepiej nie zakladac...
BTW, dystanse zwiekszaja promien skretu...
Re: DYSTANSE, MAŁE FORUM I CO NIECO NA ICH TEMAT
: 09 lis ndz, 2003 12:52 am
autor: maciaveli
Mav309 pisze:NMike pisze:DYSTANSE, MAŁE FORUM I CO NIECO NA ICH TEMAT
cZY NA ZIMĘ ZDEJMOWAĆ DYSTANSE, JAKIEGO TYPU SĄ NAJLEPSZE, PLANUJĘ WSADZIĆ DO SWOJEGO PUGA NA STRONĘ PO 2-2,5 CM, CO Wy na to...?
dystanse poprawiaja prowadzenie w luku ale zwiekszaja nerwowosc auta, stad na zime lepiej nie zakladac...
BTW, dystanse zwiekszaja promien skretu...
mav , chyba się w zime na dystansach nie zabije
? bo już się na nie napaliłem , i lada dzień zakładam . Napisz jak możesz jak się zmienią właściwości jezdne
.
: 09 lis ndz, 2003 4:18 pm
autor: Lars
Słuchajcie, nie popadajmy w skrajności...
Owszem, Mav ma rację, że poszerzenie samochodu (zwłaszcza ośki)wprowadza pewną nerwowość w prowadzeniu ale tylko przy prędkościch granicznych! Czyli na rajdzie to odczujesz... choć właściwie nie, bo tam jest więcej innych emocji...
A co do zachowania zimą - nawet patrząc na rajdy samochodewe widać, że zimą nie dość, że mają wąskie opony to jeszcze wpuszczone maksymalnie w stronę osi wzdłużnej samochodu. Ale pamiętajmy, że to czym jeżdżą i jak jeżdżą to całkowite EKSTREMUM!
Dlatego w Waszym przypadku skupiłbym się na dokładnym przygotowaniu auta do zimy i dobraniu dobrych opon a nie na sywagacjach o zaletach i wadach dystansów.
No dobra
: 09 lis ndz, 2003 6:41 pm
autor: NMike
No dobra, a jakie dystanse są najlepsze??
: 09 lis ndz, 2003 7:59 pm
autor: Lars
Słuchaj, na pewno markowe...
Dystans nie może być ciężki, bo już samo dosunięcie koła powoduje znaczny wzrost sił działających na zawiasy, a jeśli jeszcze będzie ciężki...
Najlepsze? Nie ma takiego pojęcia...
Zastanów się do czego będą Ci potrzebne - jeśli szykujesz auto do ścigania się na rajdach/wyścigach - pogadaj z fachowcami od takich przeróbek..
Jeśli chcesz poprawić wizualnie auto - kup jakieś w sklepie...
Jakie? Cóż, zależy od zawartości portfela.... musisz poszukać po firmach tuningowych...
Jednak sugerowałbym to co sugerował w innym temacie Mav - przykręcenie najpierw dystansu a dopiero do niego koła...
: 09 lis ndz, 2003 8:49 pm
autor: Kaktus
Jak za bardo poszerzysz tyl, to auto bedzie ci gorzej skrecalo i wyjezdzalo mocno przodem!
Jak poszerzysz przod, to auto bedzie lepiej skrecalo ale bedzie uciekal tyl.
Poszukaj idealnego rozwiazania, i jak znajdziesz daj znac
Ja jestem zdania ze jak poszerzac to owszem, ale przod razem z tylem i nie wiecej niz 1,5 cm na strone!!
Ja mialem dystanse 1,8cm i stoczylem je do 1cm i zastanawiam sie czy jeszcze ich lekko nie liznac.
hmm
: 09 lis ndz, 2003 11:03 pm
autor: NMike
Hmm, no tak, planuję starty w kjs-ach, czy jest sens zakładania, w ogóle, dystansów do tego typu imprezy? Jaki rozmiary felg i opon polecacie?
: 09 lis ndz, 2003 11:07 pm
autor: Kaktus
Do KJS'ow??
13 lub 14 na pewno nie 15... opony o niskim profilu - np. 185x55 lub 185x60 ale nie nizsze!
Na KJS'ach najwazniejsza jest rowna jazda, i jak najmniej zatrzyman samochodu, liczy sie ciagla jazda, rowno i plynnie, tak sie uzyskuje dobre czasy.
Nie wiem czy dystanse ci pomoga czy przeszkodza... trudno powiedziec! Wazniejsze jest zawieszenie, aby bylo dosc nisko i stosunkowo twardo, bo inaczje auto ci sie bedzie mocno wyginalo i tracilo naped na nawrotach.
: 09 lis ndz, 2003 11:24 pm
autor: Lars
Hehe... rozbroiłeś mnie tymi KJS'ami... nie od dystansów się zaczyna...
Powiem szczerze, że zrób dobrze zawiasy, załóż rozpórki (może klatka?) - to bardziej się przyda niż poszerzenie auta!
To KJS a nie rajd!
: 10 lis pn, 2003 2:16 am
autor: Kaktus
Klatka nie poczebna - zbedna waga!! Klatke zaloz jak juz bedziesz konczyl KJS'y! Odchudz sobie autko, i tak jak pisalem zrob dobra zawieche ....
I co najwazniejsze naucz sie prob na pamiec! Bo na bledach sie najwiecej traci! Ludzie przyjezdzaja furami w ktore kupe kasy wkladaja, a przegrywaja bo nie potrafia prostych sekwencji pojechac.
KJS to nie jazda po Odcinku, wiec naprawde warto nauczyc sie proby na pamiec! To duzo pomaga, gdy robisz cos na jednym slupku i wiesz gdzie masz jechac dalej... tu nawet Maciej Wislawski by ci trasy dobrze nie podyktowal... sie poprostu nie da...
heh
: 10 lis pn, 2003 11:51 am
autor: NMike
Kupiłem samochód z poszerzaczami większymi niż w GTi i teraz się zastanawiam czy jeździć bez nich, czy z nimi(jak zdejmę, to perfidnie widać, że "tam" coś było i dlatego wolałbym założyć jakieś kółka i dystans), ale obejdzie się
Amorki i sprężyny mam nowe, co jeszcze mogę zrobić do kjsów...?
: 11 lis wt, 2003 12:43 am
autor: Kaktus
Ok, amorki i sprezyny sa nowe, ale czy sprezyny masz SERIE czy cos lepszego? Seria w GTI wcale nie jest taka fajna... na KJS'y czesto za miekka.
Od kogo kupiles te auto?? Nie kupiles go przypadkiem z Wawy?? Od niejakiego Michala?
Co warto do KJS'ow... na pewno dobry reczny... bo czasami sie przydaje
A tak pozatym to nie mam pojecia. Ja jezdzilem niemalze seryjnym pugiem i bylo fajnie, choc brakowalo wlasnie zawiasu fajnego.
Warto takze zainwestowac w fajnie trzymajace opony! Moga byc uzywane, tak aby bierznik byl ale nie za wiele... wtedy opona mniej pracuje, i lepiej sie auto prowadzi - bardziej precyzyjnie, co zreszta czuc, ale wazne aby ta opona byla w miare mloda.. bo opony 2-3 letnie ulegaja wulkanizacji i staja sie bardzo twarde..
: 11 lis wt, 2003 4:47 pm
autor: NMike
Samochód kupiłem z Rybnika, zawieszenie ma sportowe, utwardzone(sprężyny eibacha), ręczny będę robił, na razie go jeszcze w ogóle nie ma
Pytanie:
- czy jeździć na szerokich kapciach, czy na wąskich i czy na niskim/wysokim profilu?
: 11 lis wt, 2003 7:05 pm
autor: Lars
Hmmmm... to zależy, czy na ściganie czy na ulicę...
Na KJS'y nie polecałbym dużej średnicy koła (waga, siły odśrodkowe).
Jeśli chodzi o szerokość - jeżeli opona będzie za szeroka, to owszem, na prostej może być lepsza przyczepność (ale większe opory toczenia!) natomiast w zakręcie możesz się bardzo poślizgnąć...
Szeroka opona nie ma marginesu, albo jest przyczepna albo ucieka... na "znormalizowanej" oponie (powiedzmy zalecanej przez producenta) samochód daje Ci znaki, że traci przyczepność, masz więcej czasu na zareagowanie...
A niski profil? Ja w Qpe mam 245/35 ZR17 i na naszych dziurach strasznie to boli... i trzeba uważać na fele..
Ale coś za coś... niestety, nie powinienem zakładać węższych...