Strona 1 z 1

!!!! [HELP]sprężyny z XS, AMORKI

: 10 cze pt, 2005 8:11 pm
autor: woocash
no właśnie, czy w XS są jakieś twardsze, niższe niż w innych wersjach (niż w moim greenie ?)

: 10 cze pt, 2005 10:51 pm
autor: Yahoo
nie mam pojęcia ale lepiej od razy zmienić na sprężyny od gti - wtedy zauważysz różnicę, a jeśli chciałbyś aby stał niżej przed zamontowaniem obetnij po jednym zwoju

: 10 cze pt, 2005 11:20 pm
autor: woocash
hmm mam okazję, kupić całe Makpersony :wink: więc nie chce robić sobie dodatkowej roboty, ale nie ukrywam, że byłoby miło mieć twardszego :twisted:

: 10 cze pt, 2005 11:21 pm
autor: Yahoo
twardsze i troszkę niżej, ale jeśli masz okazję ...

: 11 cze sob, 2005 10:09 am
autor: woocash
czyli te z XS są twardsze i niższe, dobrze rozumiem??

: 11 cze sob, 2005 11:04 am
autor: Yahoo
miałem na myśli te z gti, ale z xs-a powinny być nieco twardsze - zobacz na tych z xs ile mają zwojow i jaką grubość w porównaniu do Twoich

: 11 cze sob, 2005 1:31 pm
autor: woocash
hmm jeszcze jedno pytanie, bo właśnie wyjąłem pod blokiem sprężyne ;)
nie wiesz jaką długośc powinna mieć taka rozprężona sprężyna?? (wyjęta)

i jescze, czy amortyzator powinien sam się jakoś wysuwać, czy można dobry amortyzator dowolnie wsuwać i wysuwać (oczywiście z oporem ;)

: 11 cze sob, 2005 5:32 pm
autor: JoT_JoT
Powiem tak niestety nie miałem możliwości zobaczenia sprężyn od XSa aby je porównać jednak rozmawiałęm raz z Łukaszem22 który najpierw miał zwykłą 205tke a teraz ma XSa 1,6 i mówi że różnica w prowadzeniu jest znacząca autko się tak nei przechyla itd co do wysokości hmm to byłą dośc podobna do mojego autka jednak ja mam obcięty jeden zwój a po drugie kwestia jest jeszcze ciężaru silnika wiadomo że 1,6 będzie cięższym silnikiem i też bardziej posadzi autko istotnym lelementem w XSie wpływającym na jego lepsze trzymasię się w zakrętach jest stablilizator z tyłu ale pewnie to nie tylko jego zasługa nie chcę mówić zbyt wiele bo nie jestem pewien jak bardzo się róznią te spręzyny :) niestety nie miałęm porównania poza tym jak to okazja i nei drogo to zapasowe amorki też możńa mieć :) skoro to całe kolumny mc phersona a spręzyny od Gti zawsze można jeszcze dokupić :) pozdro JJ

: 11 cze sob, 2005 5:35 pm
autor: JoT_JoT
aha amortyzator powinien blokowąć możliwośc zbyt gwałtownych ruchów tak więc nei musi się sam wysuwać on ma amortyzować :) czyli starać się aby spręzyna nie pływała miałęm rozpręzoną spręzyne nawet chyba mi jeszcze jakaś została :) ale jakoś tego nie mierzyłęm wiem tylko że u mnie od nadkola do gleby bez ścięcia spręzyny jest jakieś 62 cm a sprężyne moze jescze kiedyś zmierze ale to nei tak prędko bo nei mam teraz zbyt wiele czasu :)

: 12 cze ndz, 2005 1:54 pm
autor: woocash
dzięki jot_jot ;)
jade dzisiaj po te kolumny od XS ;)
ja myślicie... 100 zł to nie dużo?? (za parę)

: 12 cze ndz, 2005 2:02 pm
autor: JoT_JoT
No 100 za parę kolumn MC Phersona to myśle, żę jak są w dobrym stanei to nei tak dużo spręzyny to zazwyczaj koszti 20-40 zł za uzywki a amorki :) też tanie nie są :) a jest to jednak część która się zużywa w aucie :) i jak przyjdzie Ci kupić je keidyś to albo nie bedize już okazji albo trza będzie kupić nowe :) a to już dużo większe koszta :) Jak będziesz miałte kolumny i je zamontujesz to daj znać jak to wygląda :) czy jest to faktycznei twardsze i jak to dokłednie z tym jest :)

: 14 cze wt, 2005 6:08 pm
autor: woocash
ok więc tak.

wymiana Mc phersonów to bułka z masłem. (jak się ma 50 cm szpilkę rozmiar 6mm)

sprężyny są w XS inne, mają jeden zwój mniej, i są grubsze, inne są także oznaczenia sprężyn, z oznaczeń wnioskuje, żę w stanie rozprężonym są o 12 cm krótsze.

ogólnie, różnica jest cholernie duża, twardo jest, jak siadam na masce, to siada mi samochód o jakieś 2 cm. na zakrętach :twisted: